nie reaguje na gaz ...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Re: nie reaguje na gaz ...

Post autor: Beliar »

dzisiaj miałem juz nawet problem z zapaleniam, jak zapalił i dodałem odrobine gazu zaraz sie zadusił i zgasł (na wolnych obrotach chodził naormalni troche nierowno) po jakis 10 minutach ruszyłem wkoncu ... dodaje gazu słysze jakies dziwne dosyc głosne syczenie jak sie turbina załaczyła. Mysle trzeba wjechac na kanła i posprawdzac, tak wiec wiechałem zaczołem odkrecac przewody, gdy dotarłem juz do przewodu z turbiny (tego grubego ) okazało sie ze był bardzo luzny, a w turbinie stało niewlielka ilosc oleju niewiem czy tak ma byc ?. Dobra poskładałem wszytko dokreciłem przewod mocniej , sprawdziłem swiece były okopcone .Mysle bedzie dobze poskłądałem wszytko do kupy , wyjezdzam z garazu na pierwszy zut oka lepiej nawet zapalał lepiej, ale po przejechani 10 metro problem znowu sie pojawił i turbina mniej ładuje i syczy dziwni dalej ...
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Masz albo dziure w intercollerze albo któraś z gum jest peknieta.
Sprawdz gumy ściskając je palcami. Jak bedzie pekniecie to znajdziesz.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

Zibi122 pisze:Masz albo dziure w intercollerze albo któraś z gum jest peknieta.
Sprawdz gumy ściskając je palcami. Jak bedzie pekniecie to znajdziesz.
a chłodnica oleju moze z tym miec cos wspulnego? bo minimalnie z niej olej kapie ...
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

Zibi122 pisze:Masz albo dziure w intercollerze albo któraś z gum jest peknieta.
Sprawdz gumy ściskając je palcami. Jak bedzie pekniecie to znajdziesz.
Sprawdziłem intercoller. Co prawda był kiedys uderzoni i z jednej strony był poskładany na silikonie , takze otworzyłem go na nowo wyczysciłem silkon i uszczelke ponownie załozyłm dodajac do deko płynna uszczelke w tubce powinno byc dobze. Gumy sa dobre. Poskaładałem załaczam i teraz dopiero zauwazyłem ze turbo na wskazniku pokazuje ze ładuje ale w zeczywistosci nic nie ładuje ... moze jest to wina zaworka na fotne nr 1 ? albo ciegno fot.2. ktore jest nad turbina powinno sie poruszac w ktoras strone ? bo jak zauwazyłem ciegno stoi w miejscu po nacisiaciu gazu.
Załączniki
ciegno zaznaczone czerwonym paskiem<br /><br />nr 2
ciegno zaznaczone czerwonym paskiem

nr 2
zaworek<br /><br />nr 1
zaworek

nr 1
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

to cięgło to dopiero się ruszy jak będzie maksymalne ciśnienie w dolocie na luzie to raczej się nie ruszy ale miałem przypadek że spadło i turbina nie ładowała, a sprawdzałeś przepływke ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

ostry pisze:to cięgło to dopiero się ruszy jak będzie maksymalne ciśnienie w dolocie na luzie to raczej się nie ruszy ale miałem przypadek że spadło i turbina nie ładowała, a sprawdzałeś przepływke ?
no własnie ciegno sie nie rusza nawet na wysokich obrotach jak na wskasniku widac ze turbina ładuje ciegno sie nierusza tylko słychac głosne ssssyczenie. a przepływke to jak mam sprawdzic ?
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Nie wiem o czym piszesz :!: jak możesz wiedziec czy ciegno sie rusza na wysokich obrotach na postoju nawet na najwyzszych obrotach turbo Ci nie nabije....czasem jak od dołu wcisniesz gaz do dechy to może wstanie...a ciegno spróbuj palcami ruszyć :!: :!: noramlnie na zgaszonym silniku...masz gdzies dziure w przewodach z tego co piszesz albo IC do wymiany..
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

skadubek pisze:Nie wiem o czym piszesz :!: jak możesz wiedziec czy ciegno sie rusza na wysokich obrotach na postoju nawet na najwyzszych obrotach turbo Ci nie nabije....czasem jak od dołu wcisniesz gaz do dechy to może wstanie...a ciegno spróbuj palcami ruszyć :!: :!: noramlnie na zgaszonym silniku...masz gdzies dziure w przewodach z tego co piszesz albo IC do wymiany..

Palcami tez nierusza !przewody sprawdzone ...
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

ile ładuje jak jedziesz?

a przepływke to najlepiej inną mieć na sprawdzenie
Obrazek
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

ostry pisze:ile ładuje jak jedziesz?

a przepływke to najlepiej inną mieć na sprawdzenie
ładuje tak 0.5 jak jade ale tylko na wskazniku bo czuc ze niedziała turbina
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

ale wężyk do zegara idzie z kolektora ssącego więc tam jest 0.5 (przynajmniej w moim 1.4 tak jest )
Obrazek
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

ostry pisze:ale wężyk do zegara idzie z kolektora ssącego więc tam jest 0.5 (przynajmniej w moim 1.4 tak jest )
tak tylko te ciegno chyba niedział i nieoptwiera sie tak mysle nieiwem nieznam sie na tym :hmm:
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

jak by się nie otwierało to miałbyś duże ciśnienie, jak by się otwierało za lekko to by nie było ciśnienia
Obrazek
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

spróbój zdjąć wąż krzed kolektorem od IC i jak zapalisz trzymaj a raczej przytkaj wąż ręką i może tak zobaczysz czy wogóle coś pompuje
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Jak sciagnie to raczej ciezko bedzie zapalic.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
ODPOWIEDZ