Strona 3 z 4
: śr gru 08, 2004 7:04 pm
autor: MadMaR
Hehe prosiak nie byl zajezdzony - wrecz przeciwnie byl mocniejszy niz seria
Zwykle robil kolo 14,5s ale w sobote sie na chwile popraawil o 1s, wiec chyba jakies male nitro sie mu zaplatalo, bo potem znowu marnie ciagnal.
Uniak konczy 400m na 4. biegu przy okolo 6000 obr, ale jaka wtedy predkosc ma to cholera wie... Przeliczcie sobie jaka ma auto przy oponach 185/55/14.
--
colin
: śr gru 08, 2004 7:04 pm
autor: KYS
colin napisał:
Hehe prosiak nie byl zajezdzony - wrecz przeciwnie byl mocniejszy niz seria
Zwykle robil kolo 14,5s ale w sobote sie na chwile popraawil o 1s, wiec chyba jakies male nitro sie mu zaplatalo, bo potem znowu marnie ciagnal.
czyli nie była mowa tu o 911 GT2...
Cytat:
Uniak konczy 400m na 4. biegu przy okolo 6000 obr, ale jaka wtedy predkosc ma to cholera wie... Przeliczcie sobie jaka ma auto przy oponach 185/55/14.
jak znajdę wartość przełożenia głównego i przełożenia 4 biegu to przeliczę...
zastanawiałem się czy kończy na 3 czy na 4 biegu... ale jak na 4 i przy dość wysokich obrotach to...
...to jest szybko (nawet bez dokładnego liczenia)
--
KYS
: śr gru 08, 2004 7:05 pm
autor: MadMaR
Ma ok. 170 km/h (to jest circa 6300 rpm @ 4 bieg)
--
Piro
: śr gru 08, 2004 7:06 pm
autor: KYS
Piro napisał:
Ma ok. 170 km/h (to jest circa 6300 rpm @ 4 bieg)
wstępnie stawiałem na okolice 180km/h - czyli dużo się nie pomyliłem...
hmmm 170km/h w troche ponad 14 sekund z 3 zmianami biegów nieźle, nieźle...
--
KYS
: śr gru 08, 2004 7:07 pm
autor: MadMaR
Ogólnie mocy i masy jest już na planowe ET=13.0 - 13.1.
Niestety Piotrków uznać należy za klęskę a nie sukces.
Zły dobór opon i brak możliwości ich nagrzania powodował ze 1 i 2 bieg auto buksowało, a na 3 - ślizgało jeszcze odrobinę po przepięciu biegu.
Czas 13.67 (ET+RT) jest raczej kiepski jak na 207 KM i 700 kg masy z kierowcą (kto wie to sam widzi że nie jest to nic specjalnego).
Ale damy radę - na Białą autko zyska nową skrzynię (Fiat Corso Rally) ze szperą, właściwe slicki, grzanie do nich i kilka koni więcej dzięki wałkowi i przygotowaniu lepszego paliwa (aktualnie - 207 KM @ 6000 rpm i 259 Nm @ 5700 rpm, paliwo zwykłe 98 OKT)
Potem to już przebudowa silnika na 1.45, kute bebechy i hybrydowa turbina. Ciekawe ile wytrzyma. Mam nadzieję że 300 KM da radę....
A póki co - wszyscy, którzy podkręcacie Uno turbo na np. 150 KM i martwicie się ze nie wytrzyma.....spoko.
Nasze jest fabryczne, w życiu remontu nie widziało. Zrobiona jest tylko głowica i trymowanie i portowane turbo (by Colin, Vtech). Ma 200000 przebiegu na mineralnym oleju. Przecież to jest nie do zar....nia auto !
Zaczynam wierzyć we włoską technikę
Tak czy siak - trzymajcie kciuki. Uno wstydu chyba nie przynosi...a przecież jest to zaledwie nasze auto testowe i nie jest w firmie po to żeby się ścigać tylko jako auto doświadczalne.
--
Piro
: śr gru 08, 2004 7:08 pm
autor: murcki
Piro napisał:
A póki co - wszyscy, którzy podkręcacie Uno turbo na np. 150 KM i martwicie się ze nie wytrzyma.....spoko.
Nasze jest fabryczne, w życiu remontu nie widziało. Zrobiona jest tylko głowica i trymowanie i portowane turbo (by Colin, Vtech). Ma 200000 przebiegu na mineralnym oleju. Przecież to jest nie do zar....nia auto !
Ja nie podkręcam swojego, a martwię się, że nie wytrzyma
_________________
KWK murcki
: śr gru 08, 2004 7:09 pm
autor: KYS
Piro napisał:
Ogólnie mocy i masy jest już na planowe ET=13.0 - 13.1.
Niestety Piotrków uznać należy za klęskę a nie sukces.
Zły dobór opon i brak możliwości ich nagrzania powodował ze 1 i 2 bieg auto buksowało, a na 3 - ślizgało jeszcze odrobinę po przepięciu biegu.
Czas 13.67 (ET+RT) jest raczej kiepski jak na 207 KM i 700 kg masy z kierowcą (kto wie to sam widzi że nie jest to nic specjalnego).
a możesz powiedzieć (właściwie to napisać ) jakie opony były założone?
(wnioskując z 'braku możliwości nagrzania', że to były jakieś wyczynówki)
teraz jest seryjna skrzynia biegów?
(bez żadnych szper, czy skróconych przełożeń?)
he he "ciekawość" mi się włączyła...
--
KYS
: śr gru 08, 2004 7:09 pm
autor: MadMaR
Skrzynia jest seria.
Opony to Avon (mieszanka S2 - ostatnie zawody, porażka, a mieszanka S1 - ostatnie Kielce/Masłów - doskonała praca opony). Z tyłu - wąziutkie 13'
Póki co - nie ma szpery.
Baza: Uno 1.3 ie turbo, 1301 ccm, wyjściowo miał na hamowni 67 KM po nabyciu (defekt w dolocie) oraz 96 KM po naprawieniu, z seryjnym doładowaniem (bo niestety jest już dość stary i nie ma za dobrej kompresji). Nie remontowaliśmy go póki co więc moc jest ponad podwojona.
Modyfikacje:
- Turbina IHI 02/05 (hybryda z Fiata 1.4 turbo)
- Turbina jest trymowana i portowana (by Colin)
- Głowica pełny porting (by Colin)
- kolektory - porting i dopasowanie
- wastegate zmodyfikowany
- wydech 52 mm bez downpipe, bez tłumików
- intercooler Ford Escort Cosworth MK2
- dolot uproszczony, zmodyfikowany przepływomierz
- 2 pompy paliwa, w układzie szeregowym (Golf I GTI)
- wtryski 280 cpm, z Lancia Delta Integrale
- sterownik Vtech Redbox
- silnik uszczelniany chemicznie siarczkiem molibdenu (bo ma 200000 przebiegu bez remontu).
Osiągi póki co: 207 KM i 259 Nm (wykres wkleję dzisiaj)
--
Piro
: śr gru 08, 2004 7:11 pm
autor: MadMaR
Piro napisał:
Modyfikacje:
(...)
- wydech 52 mm bez downpipe, bez tłumików
(...)
Witam na forum
Mozna zrobic wydech bez downpipe? Nie moge sobie tego wyobrazic.
A co to jest trymowanie turbiny?
--
: śr gru 08, 2004 7:12 pm
autor: MadMaR
Bez downpipe = bez specjalnie pasowanego poszerzanego wyjścia z turbiny, żargonowo (po prostu jest flansza na turbie i 52 mm rura do końca). Jasne że jakaś rura być musi
Trymowanie - przerabianie elementów turbiny tak, aby zwiększyć jej wydajność w górnym zakresie obrotów kosztem dołu (czyli odpowiednie podcinanie i rozwiercanie)
--
Piro
: śr gru 08, 2004 7:13 pm
autor: MadMaR
czesc jestem nowy wiec sie witam ELO. ten koles co jezdzi uno to ja tak tu glosno o tym samochodzie wiec stwierdzilem ze poczytam i popisze z wami moze czasem cos pomoge
pozdrawiam
--
voj2s
: śr gru 08, 2004 7:14 pm
autor: mops
voj2s napisał:
czesc jestem nowy wiec sie witam ELO. ten koles co jezdzi uno to ja tak tu glosno o tym samochodzie wiec stwierdzilem ze poczytam i popisze z wami moze czasem cos pomoge
pozdrawiam
no to teraz mamy specow od tuningu w naszym gronie.... teraz czas zaczac tuningowac furki
_________________
Niech Moc bedzie z Wami !!!!!!!!!
--
mops
: śr gru 08, 2004 7:15 pm
autor: KYS
voj2s napisał:
czesc jestem nowy wiec sie witam ELO. ten koles co jezdzi uno to ja tak tu glosno o tym samochodzie wiec stwierdzilem ze poczytam i popisze z wami moze czasem cos pomoge
he he no to już jest sporo osób, których można o coś podpytać
Witam i pozdrawiam
--
KYS
: śr gru 08, 2004 7:15 pm
autor: gorbi
wiec mamy trzy osoby Pana Voj2s Kierowce Ktory ostatnio przeczepal tylki na 1/4mili az Go pokazywaliw TVNTURBO nastepnie Pan Piro wnioskuje ze wlasciciela slynnego Turbiaka i prawdopodobnie wlasciciela firmy V-tec z Krakowa oraz Colina ktory jest zwiazany z Tymi Panami ale nie wiem kim jest?
Prosze powyzsze osoby o poprawienie mnie jesli sie myle.Bedziemy mogli wkoncu poznac Trzech Muszkieterow bo Dartaniana juz znamy To UNO TURBO!!!
Pozdrowienia!
--
gorbi
: śr gru 08, 2004 7:16 pm
autor: MadMaR
Może tacy goście rozpropagują Uno Turbo bo mimo wszystko jest to model raczej nieznany większej liczbie kierowców .
Witam i pozdrawiam
--
Kornik