Strona 3 z 3

: ndz sty 23, 2005 1:03 am
autor: KYS
fazzy pisze:Owszem. Moc i moment są powiązane ze sobą... ale... ;)
Są sposoby żeby jedno wzrosło bardziej niż drugie.
tego troszkę nie 'czuję'... :roll:

mocy nie mierzymy, tylko wylicza się ją mierząc moment...

jak zatem zmienić maksymalną moc nie 'ruszając' momentu :?:

rozumiem, że można ingerować w silnik, żeby osiągał maksymalny moment (a co za tym idzie i moc) przy różnych obrotach, ale jak zmienić moc nie ruszając momentu to nie rozumiem :?

: ndz sty 23, 2005 1:03 am
autor: fazzy
...

: ndz sty 23, 2005 1:10 am
autor: fazzy
...

: ndz sty 23, 2005 1:27 am
autor: KYS
fazzy pisze:Dam Ci następujący przykład:
Audi A3 1,8T
Standard turbina K04, doładowanie 1,8 bar. Moc 299 KM, moment 560 Nm.
Zmiana na turbinę Gt28, doładowanie 1,4 bar. Moc wzrasta na 360 KM i moment spada na 470 Nm... rozumiesz o co mi chodzi...?
sądzę, że tu o to chodzi, że maksymalny moment zmalał, ale za to "przeniósł" się na inne obroty przez co zmieniła się moc

dobrze kombinuję :?: :wink:

: ndz sty 23, 2005 1:51 am
autor: fazzy
...

: ndz sty 23, 2005 12:43 pm
autor: MadMaR
KYS pisze:
MadMaR pisze:Tragedia :cisza:

/7021,5416
a to niby skąd się wzięło?? :shock:

sądziłem, że dzielenie przez stałą wartość powstało z przeliczania funtostóp na niutonometry...
Stala sie wziela z wyprowadzenia wzoru na moc.

: ndz sty 23, 2005 2:19 pm
autor: KYS
MadMaR pisze:Stala sie wziela z wyprowadzenia wzoru na moc.
to ja poproszę o wyprowadzenie - bo ja znam tylko takie, gdzie wychodzi /5252

: pn sty 24, 2005 2:06 am
autor: MadMaR
KYS pisze:
MadMaR pisze:Stala sie wziela z wyprowadzenia wzoru na moc.
to ja poproszę o wyprowadzenie - bo ja znam tylko takie, gdzie wychodzi /5252
/5252 jest kiedy moment podajesz w "lb-ft"

Wzor na moc krecacego sie kola wyprowadz sam :D