Strona 2 z 5

: wt wrz 19, 2006 8:05 pm
autor: Yannick
walek moze niedomykac zaworow do konca stad niskie cisnienie
za domykanie odpowiadają chyba sprężyny, brak krzywki nie otwierałby zaworu, więc raczej wpływ na sprężanie ma to znikomy (tak tylko myślę, nie sprawdzałem)

: wt wrz 19, 2006 8:10 pm
autor: Lui
jak sie zawór otworzy za mało, dużo mniej niż pozostałe to będą większe opory na ssaniu, zassie mniej powietrza i tym samym spadnie kompresja

właśnie tak miał moj znajomy ze stodiów nie było kompresji na jendym garze, okazało się że nie ma prawie krzywek dla tego cylindra na wałku....
(to uno jest teraz na allegro)

: wt wrz 19, 2006 8:14 pm
autor: McBanan
wlasnie tez tak mysle i mechanik tez ze po prostu go nienapelnia odpowiednio. W marcu mierzylem cisnienie mialem 3x11 i 1x10,5 jak rozbilem uszczelke po glowica i dol silnika wygladal idealnie aczkolwiek powiedzieli mi ze walek juz sie wyciera i jak juz utwardzona warstwa zewnetrzna poszla to juz szybko poleci i wlasnie od jakiegos czasu odczulem ze jest slabszy a ostatnio wlasnie te strzaly.

: wt wrz 19, 2006 8:17 pm
autor: ZibiUT
Ja bym jeszcze zdjąłe jednak głowice. Dotarł zawory i zrobił wałek.

: wt wrz 19, 2006 8:21 pm
autor: McBanan
Glowica rozk temu przeszla gruntowny remont ale pieron go wie co z nia :shock: ale walek na bank do roboty.
Czy macie moze oryginalne katy walka do 1,4 Turbo i jego wymiary??
Mysle zeby zalozyc cos ostrzejszego albo tego przeszlifowac i utwardzic.
Jakie katy by byly odpowiednie??

: wt wrz 19, 2006 8:30 pm
autor: ZibiUT

: śr wrz 20, 2006 1:24 am
autor: ziuzio
McBanan pisze: ...Sprawdzilismy ustawienie rozrzadu wyszlo ok.
Posluchal dziwnych strzalow w silniku i przy przegazowywaniu wyraznie slychac z dolotu (przeplywka) jakby strzaly powrotne w dolot...
zibi122 pisze:Ja bym jeszcze zdjąłe jednak głowice. Dotarł zawory i zrobił wałek.
Zibi ma rację - strzały w dolot związane są z nieszczelnością zaworów ssących, co także może być przyczyną kiepskiej kompresji:).

: śr wrz 20, 2006 2:27 am
autor: Eagle
Yannick pisze:
walek moze niedomykac zaworow do konca stad niskie cisnienie
za domykanie odpowiadają chyba sprężyny, brak krzywki nie otwierałby zaworu, więc raczej wpływ na sprężanie ma to znikomy (tak tylko myślę, nie sprawdzałem)
teraz dopiero przeczytalem jaka bzdure napisalem :D

: śr wrz 20, 2006 1:37 pm
autor: Lui
jest coś takiego jak rozrząd desmodromiczny ale to nie w uno :P

: śr wrz 20, 2006 2:02 pm
autor: DeviL
Lui pisze:jest coś takiego jak rozrząd desmodromiczny ale to nie w uno :P
A coz to ?

: śr wrz 20, 2006 3:42 pm
autor: Lui
to jest wlasnie taki typ rozrzadu gdzie zawory sa otiwerane i zamykane przez krzywki, nie ma sprezynek, chyba w motorach to jest stosowane, a było też chyba w jakimś starym porshe

: śr wrz 20, 2006 10:56 pm
autor: McBanan
Tak rozrzad demostatyczny byl kiedys stosowany we wloskich motorach.
A u mnie mysle ze wszystko jest jasne :D Sciagnalem pokrywe walka i na 3 garze krzywki od ssacego wogole niema :o (chyba ledwo zawor otwieral) i ssaca jest lipna na pierwszym ssaca slaba na drugim wydech bardzo slaby i ogolnie rzecz biorac jest strasznie zjechany.Sciagne tez glowice sprawdze jak wygladaja zawory i sprawdze szczelnosc glowicy i upewnie sie jak wyglada dol. Chyba tez musze powymieniac szklanki te ktore sa porysowane od zjechanych krzywek bo jak zaloze nowy walek to bedzie jezdzil jak po papierze sciernym i tez sie sypnie szybko. Co myslicie o zrobieniu walka o katach 276/250 o czasach na ssacym 26/70 na wydechu 57/13 o wziosach 11mm dolot - 9,5mm wydech?? Podobny walek jest w ofercie pipercamsa.
A co myslicie o regulowanym kolku rozrzadu?? Kolega z MP na 1/4 mili w CC po przestawieniu zyskal 15km?? :twisted:

: śr wrz 20, 2006 11:55 pm
autor: ziuzio
Szklanek nie musisz wymieniać, wystarczy płytki wymienić:) i wyregulować luzy(może dlatego krzywki zniknęły?).
Takie czasy zaworowe są dobre + kółko, żeby to dobrze zestroić to świetny pomysł:) - tylko gdzie chcesz zrobić ten wałek:)?

: czw wrz 21, 2006 12:01 am
autor: ZibiUT
Mam wałek 275/260 9,95/9,45 kąt 112 st robiony u Świątka

Wałek dobrze się spisuje. Wsatwiałem nowe płytki zaworowe.

: czw wrz 21, 2006 12:17 am
autor: McBanan
wyregulować luzy(może dlatego krzywki zniknęły?).
W marcu byly plytki szlifowane i ustawiane i widac bylo ze walek niedlugo powie papa ale niemyslalem ze tak szybko hehe
tylko gdzie chcesz zrobić ten wałek:)?
Na naszym forum uzytkownik DeviL wspomnial o firmie Rewar sc i moze to bylby dobry wybor?? Znajomy do bmw serii m robil tam walek i byl i jest zadowolony wiec mysle ze moznaby zaufac. Mam zamiar do nich zadzwoni i porozmawiac jutro.