Remont generalny.

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

ziuzio pisze:No to rzeczywiście niezły luzik:), ale niekoniecznie wynikający tylko ze zużycia pierścieni-cylindry też się powiększają;).
Co prawda oglądałem tylko tłok, a cylindra jeszcze dokładnie ale z tego co widziałem to tłoczek wygląda jak ganc nówka. I bardzo dokładne ;) pomary suwmiarką pokazują że średnica cylndra i tłoka są bardzo zblizone. Ciekaw jest na ile dokładne ;)

PS na razie rozebrałem jeden tłok mam nadzisje że wszystkie sa w takim stanie.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

rosssssa pisze:... suwmiarką ... średnica cylndra ...
Tylko że suwmiarką nie zmierzysz rzeczywistego zużycia cylindra:(, zmierzysz tam gdzie tłok wogóle nie pracuje, czyli powierzchnię praktycznie nie zużytą. Tak naprawdę liczy się średnica cylindra jakieś 30mm od góry(reszta też oczywiście, ale ta reszta z reguły jest podobnie zorana jak tam wyżej). Do oceny stanu bloku przyda się średnicówka :P .
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

ziuzio pisze:
rosssssa pisze:... suwmiarką ... średnica cylndra ...
Tylko że suwmiarką nie zmierzysz rzeczywistego zużycia cylindra:(, zmierzysz tam gdzie tłok wogóle nie pracuje, czyli powierzchnię praktycznie nie zużytą. Tak naprawdę liczy się średnica cylindra jakieś 30mm od góry(reszta też oczywiście, ale ta reszta z reguły jest podobnie zorana jak tam wyżej). Do oceny stanu bloku przyda się średnicówka :P .
Tak wiem od taty tż usłyszałm słowa "czy ja jakiś kowal czy stolarz jestem :D"

Ale ogólnie tłok na całej powierzchni ponizej pierścieni ma jeszcze takie nacięcia poziome więc to raczej nie wytarło się przez jedo ruch w cylindrze. A cylinder to raczej głoatki jest :D
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

rosssssa pisze:A cylinder to raczej głoatki jest :D
Cylinder może być gładki, ale jego ścianki nie koniecznie przy tym muszą być równoległe do siebie...

Może być gładko i ścianki (w przekroju) tak
:arrow: | |
a może być gładko tak
:arrow: ( )

:roll:
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

KYS troszke nie zrozumiałem.

Ale mam inne pytanko. Czy wie ktoś może jakie są oznaczenia na nominalnym tłoku w PUNTO GT????

Bo chciałem zamóić pierścionki dzisiaj, ale się opamiętałem i musze najpierw to sprawdzić. Ponoć w Serwisie mozna ale byłem dzisiaj w jednym i nikt nie wiedział :/

Prosze o pomoc
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

rosssssa pisze:KYS troszke nie zrozumiałem.
Chodzi mi o to, że pomimo tego, że masz gładki cylinder to może nie trzymać odpowiedniego kształtu - np. może być owalny i tłok w nim nie będzie poruszał się prawidłowo...
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Widze że sporo osób tutaj rozkręcało silniki 1,3T i 1,4T
To teraz pytanie.
Jakie oznaczenie na tłokach ma nominalny pierścień z 1,4T GT????
Bo nie moge się nigdzie tego dowiedzieć a pierścieni w ciemno nie będę kupował :lol:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ODPOWIEDZ