Strona 2 z 2
: czw lut 16, 2006 9:59 pm
autor: ZibiUT
Karusek pisze:nie no spox nic sie nei stało a ten silniczek ma natrysk na tłoki wiec bedziemy turbic

Jak wrzucić fotki na tego posta bo moze jestem cimna masa ale nie wiem jak

Umieść fotki na jakimś darmowym serwerze a potem link do fotek lub fotki tu
: ndz mar 05, 2006 10:36 am
autor: Karusek
Chyba ktos jescze śledzi ten temat?:) jak tak to dobrze. Niebawem tłoki zanioste do tokarza by je odpowiednio obrobić. uszczelke pod głowice zrobie z albo z miedzi albo z mosiadzu tylko nie wiem jak z temperaturą, czy miedź nie bedzie za mało na nia odporna

W Katowicach mam firme która sie tym zajmuje, wiec chyba warto kupić taka uszczelke i miec pewność ze jej nie wydmucha:) zamierzam jeszcze kupić inne śróby o zwiekszonej wytrzymałosci zeby dokręcić mocniej głowice.zastanawiałem sie rownierz nad oringowaniem bloku tylko czy odstępy miedzy kolejnymi cylindrami nie sa za małe? A i może ktoś preferuje jakieś konkretne turbo, moze być jakiś model garretta bo u mnie mam oddzaił turbo teca i praktycznie dowolna turbinke po regeneracji mam za ok. 1500zł. oprócz tego w silniczku czeka mnie polerowanie tłoków i korbowodów na lustro zeby zwiekszyć ich wytrzymałosć.Jakieś pomyślunki i sugestie waliś smiało ;D
: ndz mar 05, 2006 1:41 pm
autor: Lui
zalezy ile chcesz osiagnać
moje propozycje

z garretów:
200KM - gt15
200KM - 250KM - gt25r
250 - 300KM - gt28r
: ndz mar 05, 2006 7:31 pm
autor: kania_
polerowanie korb ich nie wzmacnia

jak chcesz wzmocnic oddaj je do kulowania

: ndz mar 05, 2006 7:59 pm
autor: Lui
a to czemu nie wzmacnia??
efekt chyba podobny jak po kulowaniu - usuwanie rys
: ndz mar 05, 2006 8:52 pm
autor: apac
Lui pisze:a to czemu nie wzmacnia??
efekt chyba podobny jak po kulowaniu - usuwanie rys
Mylisz pojecia, to calkiem inny proces w ktorym bynajmniej nie chodzi o gladka powierzchnie, tylko o odksztalcenie plastyczne - zgniot, do ktorego dochodzi w zewnetrzej czesci materialu -> umocnienie (naprezenia sciskajace). I to jest podstawowy cel tej obrobki.
ponizej cytat z pierwszej lepszej strony
http://www.technical.com.pl/html/produk ... owanie.php
Kulowanie polega na działaniu na obrabiany element strumieniem okrągłego śrutu stalowego. Źródłem strumienia śrutu są wysokowydajne wirniki rzutowe miotające śrut z prędkością wylotową wynoszącą około 80m/s. Strugi śrutu posiadają bardzo dużą jednorodność, decydującą o bardzo równomiernej obróbce na całych powierzchniach elementów. W wyniku uderzeń śrutu w powierzchnię obrabianego elementu tworzy się odkształcenie plastycznej o głębokości zawierającej się od kilku setnych milimetra, do około 1,5 mm. Wielkość odkształceń zależna jest od intensywności kulowania oraz od twardości obrabianego przedmiotu.
Polerowanie nie wzmacnia w zaden sposob materialu, jego parametry takie jak np twardosc w zewnetrzej czesci (ktore podczas kulowania wzrastaja) pozostaja na takim samym poziomie. Polerowanie moze jednak przyczynic sie do wzrostu wytrzymalosci (przenoszenia wiekszych naprezen) CALEGO ELEMENTU - dzieki zmniejszeniu mozliwosci wystapienia pekniec, poprzez usuniecie rys, ktore moga sie przyczynic do poczatkow i dalszego rozrostu pekniec - polerowanie (zarodki pekniec, koncentracja naprezen).
: ndz mar 05, 2006 9:55 pm
autor: ziuzio
apac pisze:Lui pisze:a to czemu nie wzmacnia??
efekt chyba podobny jak po kulowaniu - usuwanie rys
Mylisz pojecia, to calkiem inny proces w ktorym bynajmniej nie chodzi o gladka powierzchnie, tylko o odksztalcenie plastyczne - zgniot, do ktorego dochodzi w zewnetrzej czesci materialu -> umocnienie (naprezenia sciskajace). I to jest podstawowy cel tej obrobki.
ponizej cytat z pierwszej lepszej strony
http://www.technical.com.pl/html/produk ... owanie.php
Kulowanie polega na działaniu na obrabiany element strumieniem okrągłego śrutu stalowego. Źródłem strumienia śrutu są wysokowydajne wirniki rzutowe miotające śrut z prędkością wylotową wynoszącą około 80m/s. Strugi śrutu posiadają bardzo dużą jednorodność, decydującą o bardzo równomiernej obróbce na całych powierzchniach elementów. W wyniku uderzeń śrutu w powierzchnię obrabianego elementu tworzy się odkształcenie plastycznej o głębokości zawierającej się od kilku setnych milimetra, do około 1,5 mm. Wielkość odkształceń zależna jest od intensywności kulowania oraz od twardości obrabianego przedmiotu.
Polerowanie nie wzmacnia w zaden sposob materialu, jego parametry takie jak np twardosc w zewnetrzej czesci (ktore podczas kulowania wzrastaja) pozostaja na takim samym poziomie. Polerowanie moze jednak przyczynic sie do wzrostu wytrzymalosci (przenoszenia wiekszych naprezen) CALEGO ELEMENTU - dzieki zmniejszeniu mozliwosci wystapienia pekniec, poprzez usuniecie rys, ktore moga sie przyczynic do poczatkow i dalszego rozrostu pekniec - polerowanie (zarodki pekniec, koncentracja naprezen).
Piękna, "materiałoznawcza" odpowiedź:].
: ndz mar 05, 2006 9:59 pm
autor: Karusek
wlasnie o to mi chodzi z polerowaniem korbowodów. wiem że to nie wzmacnia samego materialu lecz wygladzenie powierzchni powoduje mniejsze prawdopodobienstwo pekniecia i wzrost wytrzymałosci na naprerzenia całego elementu. Prawidła te mozna wyczytac choćby w książce "karting" która juz ma kilka dobrych dziesiecioleci

a jednak pewne prawidła pozostaja nie zmienione do dziś

A i z czego tą uszczelke? może ktoś na ten temat sie wypowie

: pn mar 06, 2006 9:10 am
autor: kania_
do silnikow wysoko obrotowych jak najbardziej polerowanie (usuwanie karbow)
natomiast do silnikow doladowanych stosuje sie bardziej kulowanie
p.s.
jak chcesz osiagnac mniej wiecej 160KM to korby powinny wytrzymac
ale jak powyzej 200KM to raczej bym kulowal korby
(pamietaj ze te korby pochodza z silnika wolnossacego i taka tez maja wytrzymalosc )
: pn mar 06, 2006 9:16 am
autor: Yaninnya
Karusek pisze:Niebawem tłoki zanioste do tokarza by je odpowiednio obrobić.
Tłoków nie obrobisz na tokarce. Denka tłoków muszą mieć nieosiowe i nieokrągłe podebranie ("wklęśnięcia" podobne do oryginalnych tłoków 1.3 T).
Karusek pisze:uszczelke pod głowice zrobie z albo z miedzi albo z mosiadzu tylko nie wiem jak z temperaturą, czy miedź nie bedzie za mało na nia odporna

W Katowicach mam firme która sie tym zajmuje, wiec chyba warto kupić taka uszczelke i miec pewność ze jej nie wydmucha:)
Kup kevlarową Spesso Racing 1.9 mm. Wystarczy do 1.5 bara.
Karusek pisze: zamierzam jeszcze kupić inne śróby o zwiekszonej wytrzymałosci zeby dokręcić mocniej głowice.
Nie ma takiej potrzeby. Wystarczą standardowe (oczywiście nowe).
Karusek pisze: zastanawiałem sie rownierz nad oringowaniem bloku tylko czy odstępy miedzy kolejnymi cylindrami nie sa za małe? A i może ktoś preferuje jakieś konkretne turbo, moze być jakiś model garretta bo u mnie mam oddzaił turbo teca i praktycznie dowolna turbinke po regeneracji mam za ok. 1500zł.
Najpierw napisz, jakiego rzędu moce chcesz uzyskać. A od razu zacznij szukać kolektora wydechowego Punto GT. Ma flanszę pod Garrett'a T2.
Karusek pisze: oprócz tego w silniczku czeka mnie polerowanie tłoków i korbowodów na lustro zeby zwiekszyć ich wytrzymałosć.Jakieś pomyślunki i sugestie waliś smiało ;D
Tłoki możesz wypolerować, ale tylko dla większej odporności termicznej (różnica niewielka, ale zawsze) i wolniejszego odkładania się nagaru. Nie widzę sensu polerowania korb.
: pn mar 06, 2006 5:32 pm
autor: Lui
to nas troche bardziej skąpo uczyli na materiało znastwie hehe
o kulowaniu było w przypadku sprężyn że stosuje się to w celu usunięcia rys i tym samym "zalążków" pęknięć
i dlatego porównywałem porównałem polerowanie z kulowaniem,
nie widziałem że kulowanie też zgniata materiał

a wtedy rzeczywiście sam materiał jest wzmacniany
