Strona 2 z 4
: czw sty 19, 2006 5:45 pm
autor: Yannick
Dzięki Tobie ziuzio wiem już, że źle rozumiałem pojęcie MBC, bo dla mnie to był bleed valve

.
Dlatego zaproponowałem takie zestawienie gotowych elementów pneumatycznych, które razem stworzą właśnie BOV-a z regulacją ciśnienia otwarcia doborem sprężyny.
Niestety MBC nie udało mi się poskładać z gotowych klocków pneumatycznych

.
: czw sty 19, 2006 6:29 pm
autor: apac
Lui pisze:niby nawet przy seryjnym ciśnieniu auto bedzie szybsze z mbc niż bez niego....
wlasnie, teoretycznie klapka WG nie drgnie az do cisnienia w ktorym kulka podnosi sie, otwierajac kanal... pytanie tylko, jak przenosi sie to na charakterystyke doladowania - od niskich obrotow. Jest jakas odczuwalna roznica w przyspieszeniu, mniejsza t. dziura etc? Przyznac sie, kto ma w swoim ut mbc

: czw sty 19, 2006 7:25 pm
autor: ZibiUT
MBC to Manual Bost Controler tak w woli formalności
sa dwa rodzaje
1. bled value
2. presser type
Bled to taki so upuszcza do atmosfery lub przymyka przepływ
Presser to właśnie taki z kulką. Jest szybki w dziąłaniu co powoduje że ciśnienie szybciej narasta w kolektorze ale jest to nie duża różnica za to przy zmianie biegów jest odczuwalne bo powietrze nie ucieka w początkowej fazie z układu.
Moje zdanie i chyba dobre choć mgę być w błędzie
: czw sty 19, 2006 7:32 pm
autor: kania_
http://www.xmission.com/~dempsey/perform/bleed1.htm
amnie sie wydaje ze bleed valve dluzej utrzymuje zamkniety WG
niz MBC zamkniety.
i BV moze wykrecic wieksze cis na turbie na seryjnym ustawieniu actuatora ,a zamkniety MBC tylko do zadanego cisnienia actuatorem
czy sie myle
: czw sty 19, 2006 7:52 pm
autor: Lui
byłe uno leona miało MBC, jak przynajmniej pamięam wykres z hamowni to wysoki moment miał .... może to zaleta mbc
pozatym jeśli bleed miałby byc lepszy to po co robili by mbc jak są od bleedów droższe , nikt nie kupował by mbc hehehe
: czw sty 19, 2006 10:13 pm
autor: ziuzio
MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
kania_, jeżeli ustawisz mbc na 1 bar to kulka puści Ci dopiero przy tym jednym i potem pięknie utrzyma to ciśnienie, zaś przy bleedzie siła zamykająca klapkę wg jest coraz mniejsza wraz z narastającym ciśnieniem, w UTcie praktycznie już od 0.5bar klapka się uchyla

, a na mbc do 0.7bar(o ile, na tyle nastawisz mbc) ani drgnie

.
: pt sty 20, 2006 7:41 pm
autor: kania_
a czy to nie wplywa negatywnie na turbo przy duzych wartosciach doladowania?
: pt sty 20, 2006 8:48 pm
autor: ziuzio
Ma taki sam wpływ jak każde wyższe doładowanie niż przewidziane w serii :] . A jeśli ustawisz na seryjne doładowanie, to może nawet pomóc, bo turbina wykona mniej pracy(obrotów) dla uzyskania takiego samego efektu.
: sob sty 21, 2006 10:00 pm
autor: apac
ziuzio pisze:MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
zamowilem mbc u propera (jeszcze rabacik dostalem, za to ze dosc sporo rzeczy u niego zamowilem

) zobacze co jest to warte. Podobno najlepiej ustawiac ten gadzet na pompce/kompresorze z manometrem, 0,8 na pompce to okolo 1 bar podczas jazdy na silniku. Mam tylko nadzieje ze z czasem nie bedzie sie to przestawiac samoczynnie (gdy sprezynka straci swoje pierwotne wlasciwosci lub jeszcze z innych przyczyn). Jesli sie nie myle wyrob firmy "the sun" mial ceramiczna lub plastkikowa kulke

Musze kupic gdzies dluzszy wezyk, aby zawiesic zaworek w okolicy podszybia - cos w miare odpornego na temperature

: czw lut 02, 2006 10:49 am
autor: marcin77
apac pisze:ziuzio pisze:MBC zdecydowanie polepsza charakterystykę pracy turbiny do zadanego ciśnienia.
zamowilem mbc u propera (jeszcze rabacik dostalem, za to ze dosc sporo rzeczy u niego zamowilem

) zobacze co jest to warte. Podobno najlepiej ustawiac ten gadzet na pompce/kompresorze z manometrem, 0,8 na pompce to okolo 1 bar podczas jazdy na silniku. Mam tylko nadzieje ze z czasem nie bedzie sie to przestawiac samoczynnie (gdy sprezynka straci swoje pierwotne wlasciwosci lub jeszcze z innych przyczyn). Jesli sie nie myle wyrob firmy "the sun" mial ceramiczna lub plastkikowa kulke

Musze kupic gdzies dluzszy wezyk, aby zawiesic zaworek w okolicy podszybia - cos w miare odpornego na temperature

zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
: czw lut 02, 2006 8:08 pm
autor: apac
marcin77 pisze:
zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
podobna sytuacja...

Ciagle czakam, ale mam dostac jakies gadzety dodatkowe za free - w ramach rekompensaty... pozyjemy, zobaczymy
: czw lut 02, 2006 9:20 pm
autor: marcin77
apac pisze:marcin77 pisze:
zamówiłem też u niego MBC pressure 27 stycznia i jak narazie nie mam, dziś dzwoniłem i brak mu części, dopiero ma być u mnie we wtorek (czyli 7 luty), jak u Ciebie, masz już ??
podobna sytuacja...

Ciagle czakam, ale mam dostac jakies gadzety dodatkowe za free - w ramach rekompensaty... pozyjemy, zobaczymy
co ciekawego jeszcze zamówiłeś

że gratisy będą

: pt lut 03, 2006 1:28 am
autor: apac
marcin77 pisze:
co ciekawego jeszcze zamówiłeś

że gratisy będą

dodatkowo do mbc zamowilem bov - typ II - najlepszy jaki byl w ofercie, zaslepke alu na waz, wezyki i jakies duperele...
: pt lut 03, 2006 8:06 pm
autor: marcin77
to kompletna modyfikacja szykuje się

: wt lut 07, 2006 3:15 pm
autor: Lui
o taką fotkę gdzieś znalazłem
