Strona 2 z 2

: sob sty 07, 2006 12:11 am
autor: kania_
zaloz cale 1.3 UT i po problemie i tak nie trza nr silnika tera

: sob sty 07, 2006 12:13 am
autor: Lui
dejvid667 pisze:po co wieksza? z tego co wiem na serjnej da sie osiagnac dosc sporo... a wieksza turbina to i wiekszy lag, czyz nie?
nie mówie o dużo większej np.
GT25R

Obrazek

: sob sty 07, 2006 8:15 am
autor: dejvid667
kania_ pisze:zaloz cale 1.3 UT i po problemie i tak nie trza nr silnika tera
al ja nie w PL :cry:

: sob sty 07, 2006 9:05 am
autor: Unoxxx
jesli zmienia sie pojemnosc to trzeba i tak zrobic przeglad i zglosic sie do wlasciwego wydzialu komunikacji celem dokonania odpowiedniego wpisu w dowodzie rej. bynajmniej tak interpretuja przepisy w wydziale komunikacji dla starostwa warszawskiego zachodniego

: sob sty 07, 2006 9:27 am
autor: dejvid667
a kto mowi o zmienie pojemnosci?
nlok ten sam? ten sam...
glowica ta sama? ta sama...
"jedynie" osprzet inny bedzie :wink:

: sob sty 07, 2006 9:50 am
autor: kania_
dejvid667 pisze:
kania_ pisze:zaloz cale 1.3 UT i po problemie i tak nie trza nr silnika tera
al ja nie w PL :cry:
nierozumiem tego prosze o wytłumaczenie

Co do pojemnosci to kto zauwazy ta 100 roznicy pojemnosci?

: sob sty 07, 2006 9:54 am
autor: ZibiUT
Nikt bo niby jak?? To że się osprzęt różni to można powiedzieć że góla zmieniona i tyle nawet jak by się ktoś czepiał.

: sob sty 07, 2006 10:30 am
autor: dejvid667
a czego tu nie rozumiec?
mieszakm w niemczech, mam samochod na szwabskich blachach. niestety jestem biednym studentem, wiec nie stac mnie tuning "w niemieckim stylu"-musze sie liczyc z kosztami.

owszem, mozna przelozyc caly silnik 1.3T, ale wtedy dochodza problemy z przegladem (musi byc wymienione wszystko od zawieszenia do hamulcy). pozatym kupno silnika z UT w niemczech nie jest tania sprawa... nie mowie juz o jego przekladce na ktora w niemczech totalnie mam warunkow. pozatym nie posiadam az takich umiejetnosci aby zrobic to sam. a na pomoc czyjakolwiek w niemczech nie mam co liczyc :(
natomiast jesli kupie taki silnik w PL to dojda formalnoscim urzedy i oplaty aby go sciagnac do Niemiec.

a do tego dochodzi kolejna sprawa:
w niemczech place OC od MOCY silnika i wieku samochodu, wiec jesli wloze silnik o mocy ponad 100KM to oplaty mnie lekko mowiac zjedza :(
natomiast w tym wypadku mialbym silnik 1.4 n/a z innym osprzetem i hamulcami. na uprtego powinno to zostac w kategorii oplat "70PS" ;)

teraz rozumiesz?

: ndz sty 08, 2006 6:48 am
autor: kania_
teraz rozumiem to zostaw blok 1.4 n/a a reszte UT zrób sikacze na denka
i po temacie jak dla mnie niema tematu :P

: pt kwie 07, 2006 2:58 pm
autor: ziuzio
Odgrzeję trochę kotleta w celach informacyjnych;)
-bloki UTa 1.3(niegdyś srebrny metalik) i 1.4(trochę przybrudzony):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wewnątrz także drobne różnice:
-1.3-blok lity, bez finezyjnych odelżeń:
Obrazek

-1.4-finezyjne otworki:):
Obrazek

Wnioski z dzisiejszych ćwiczeń: blok 1.3 jest mocniejszy przy sporych mocach.

I jeszcze przestroga przed kupowaniem nadwymiarowych tłoków - producent to Koelbenschmitt, czyli nie byle jaka firma:|, 7 z 8 tłoków tak skończyło(wymieniane kompletami), afr na poziomie 11.6 a egt do 750*C :
Obrazek
Obrazek

: pt kwie 07, 2006 4:14 pm
autor: ZibiUT
Należalo by jeszcze dodac, że do bloku od 1,3 T mozna spokojnie włożyć tłoki z 1,4T + wal a reszte z 1,3T i POWINNO wszystko śmigac.

Jednynie co to moze jeszcze lekkie rożnice w komorze spalania w glowicy.

Ja zdjęcia 1,3T głowicy mam jak by doszły tu to by było fajnie.

: pt kwie 07, 2006 5:57 pm
autor: jugo500
Ja specialnie kupiłem cały 1.4 n/a zeby sobie wał wsadzić do 1.3 T :)

apropo czy wsadzenie do turbo wałka od n/a wyjdzie na lepsze ??
coś mnie sie kiedys takiego o uszy obiło :roll:

: pt kwie 07, 2006 8:45 pm
autor: rosssssa
To ja jutro obfotografuje swoje 1,4T i porównam sobie z 1,3T.

Ale tłoki to mam w znacznie lepszym stanie :shock: :shock: