: czw gru 29, 2005 2:26 pm
KYS trafiłeś w sedno..... 

Forum właścicieli i pasjonatów Uno Turbo i Punto GT
https://unoturbo.pl/
No to dochodzimy do podstaw działania silnika spalinowego.KYS pisze:oj chyba się nie zrozumieliście (albo ja to inaczej odebrałem)...Yaninnya pisze:Większy IC obniża temperaturę powietrza doładowanego. Nie wiem, skąd czerpiesz informacje, ale opinia, że duży IC podnosi temperaturę powietrza doładowanego, jest, delikatnie powiedziawszy, dość poważnym rozminięciem się z prawdą.![]()
moim zdaniem Yannic miał na myśli:
większy intercooler => zimniejsze powietrze => więcej tlenu => większa energia ze spalania => więcej ciepła w cylindrze
skracając:
większy intercooler => więcej ciepła w cylindrze![]()
proszę mnie poprawić jak źle zrozumiałem
to po co stosuje się dość skomplikowane układy wtrysku wody bezpośrednio do cylindra i dlaczego cylinder jest chłodniejszy, skoro spala się w nim więcej mieszanki paliwowo-powietrznej?Jedno i drugie ma za zadanie zmniejszyć objętość powietrza doładowanego w celu zwiększenia jego ilości, jaka jest możliwa do wtłoczenia do cylindra. Woda odparowuje już w układzie dolotowym, pobierając ciepło z powietrza, przez co zmniejsza ono swoją objętość.
paliwo odbiera ciepło z cylindra => więcej paliwa, więcej ciepła odebranego z cylindra...Yannick pisze:dlaczego cylinder jest chłodniejszy, skoro spala się w nim więcej mieszanki paliwowo-powietrznej?
Skąd te informacje? Poproszę o jakiekolwiek wiarygodne źródło (nie np. Auto ŚwiatYannick pisze:to po co stosuje się dość skomplikowane układy wtrysku wody bezpośrednio do cylindra i dlaczego cylinder jest chłodniejszy, skoro spala się w nim więcej mieszanki paliwowo-powietrznej?
Podaj choć jeden przykład silnika z wtryskiem wody bezpośrednio do komory spalania.kaza pisze:wtrysk wody bezpośrednio do komory ma w 99% przypadków zapobiegać tzw spalaniu stukowemu lub detonacyjnemu jak kto woli.
W doładowanych silnikach nie stosuje się podgrzewania kolektora.kaza pisze:a co ciekawsze stosuje się IC a dodatkowo podgrzewane kolektory heh to dla was nie zgadaka otóż po to się to stosuje że mieszanka w jakimś stopniu podgrzana lepiej odparowuje tak więc dużo chłodzimy a i tak zawsze coś podgrzewamy.
Jakieś tam Volvo... Podaj mi konkretny przykład. Według mnie zmniejszenie IC da identyczne efekty, czyli błąd w projekcie (bardzo możliwe, że podane wyniki badań dotyczyły prototypu). Może w silnikach trakcyjnych, gdzie występują nietypowe warunki pracy takie rozwiązania się zdażają, ale rozmawiamy nt. silników samochodowych, osobowych, gdzie chcemy osiągnąć jak najlepsze parametry charakterystyki zewnętrznej.kaza pisze:Yaninnaya mylisz się ja też zawsze byłem tego zdania że taki proces nie ma sensu i że nigdzie nie jest stosowany ale kiedyś na wykładzie profesorek z uczelni od silników pokazał nam taki przypadek bylo to bodajrze jakieś volvo miało bardzo duży IC a oprócz tego podgrzewany kolektor dolotowy z badań jakie tam przedstawiał wynikałoi że po odłączeniu podgrzewania kolektora warunki spalania się pogarszały i właśnie był to silnik doładowany, nie mam zamiaru się kłucić sam byłem tym wielce zdziwiony.
Nie, wtryskiwacze wody są umieszczane w kolektorze ssącym. Stąd właśnie moje pytanie, jaka miałaby być różnica pomiędzy schłodzeniem ładunku przez IC, a schłodzeniem poprzez odparowanie wody.kaza pisze:odnośnie wtrysku do komory moze się zle wyraziłem chodziło mi o to że wtrysk ma miejsce za przepustnicą a nie przed nią do kanału ssącego czyli że wtryskiwacze wody są umieszczone w głowicy.
w wydajności chociażby? Myślę, że IC musiałby być naprawdę wielki, żeby dorównać wodzie w chłodzeniu.jaka miałaby być różnica pomiędzy schłodzeniem ładunku przez IC, a schłodzeniem poprzez odparowanie wody
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? A widziałeś chargecooler'y? Takie małe, a działa.Yannick pisze: w wydajności chociażby? Myślę, że IC musiałby być naprawdę wielki, żeby dorównać wodzie w chłodzeniu.
Wtrysk wody był stosowany w samolotach, ze względu na problematyczność zastosowania IC w samolocie.Yannick pisze:Na tej stronie jest ciekawa historia tej metody usprawniania silników http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html
A cóż to innego jak zaprzęgnięcie wody do chłodzenia, tylko z użyciem wymiennika ciepła pomiędzy wodą a powietrzem?A widziałeś chargecooler'y? Takie małe, a działa.