Strona 2 z 2

Re: Odma i problem

: pt paź 08, 2010 8:24 am
autor: ZibiUT
simon1989 pisze: Plus podlaczenia odmy do dolotu chyba jedyny jest taki, że smaruje powierzchnie styku zawór-gniazdo. Pytanie jest takie czy z oparami oleju nie dostaja sie tam pyly itp., ktore niszcza ta powierzchnie.
Nic nie smaruje bo paliwo wtryskiwane na zawór zmywa to odrazu do cylindrów bo jak nie ma przepływu to nie leci powietrze a więc i ten syf nie zbiera sie przy zaworach.
simon1989 pisze: Zasyfia sie caly dolot.
Tak i to obardzo w szególnści jak juz silnik ma najechane sporo i sa przedmuchy z cylindrów do skrzyni korbowej
simon1989 pisze: Negatywnie to wplywa na AFR i spalanie.
Nie wpływa negatywnie na AFR i spalanie. Spalanie masz takie samo. Spalane opary sa mniej szkodliwe niż jak idą w powietrze. AFR to jak pewnie wiesz stosunek powietrza do paliwa a tak naprawdę to ilość powietrza w spalinach. AFR 14,7 to dokładnie oznacza tyle, że 14,7% spalin to tlen (standardowo 20,7% w powietrzu) a reszta to spalone paliwo, opary itd

Re: Odma i problem

: ndz paź 10, 2010 6:42 pm
autor: hz10
Zibi122 pisze: AFR to jak pewnie wiesz stosunek powietrza do paliwa a tak naprawdę to ilość powietrza w spalinach. AFR 14,7 to dokładnie oznacza tyle, że 14,7% spalin to tlen (standardowo 20,7% w powietrzu) a reszta to spalone paliwo, opary itd
coś pokiełbasiłeś :mrgreen: afr 14.7 oznacza że do spalenia 1 kg benzyny zużyjemy 14.7 kg powietrza