Strona 2 z 3
Re: uszczelka kolektor-turbo
: pn wrz 14, 2009 11:45 pm
autor: donkoks
Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 3:21 pm
autor: donkoks
Nie chce zakladac nowego tematu więc pisze tutaj. Uszczelka wymieniona, w między czasie wpadły: amory teatechnics, sprężyny jamex -40, stożek, bov properfect, fmic movano, pełen przelot 2.5" z koncowym ultera, mbc. Auto zaczeło sie fajnie odpychac

Pierwszy pomiar na hamowni 123km 200nm- jeszcze kompletna seria (jak sie okazało intercooler miał dziure zaklejoną na silikon, do tego troche nieszczelności itp). Po modyfikacjach nie hamowany. Przy doładowaniu 1.6 w piku poddało sie sprzęgło więc nawet nie zdazyłem sie nacieszyć. Dlatego pytanie jakie sprzęgło do PGT? Ewentualnie jakie mozna dobrać? Czytałem ze od bravy 1.6 ale czy do Punciaka też podpasuje? I czy pompa wspomagania od zwykłego punto jest taka sama? Moja juz tez nie daje rady

Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 3:44 pm
autor: Abarth
Zdajesz sobie sprawę że zaśmiecasz forum

Moderator powinien Interweniować i przykładnie ukarać

Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 4:13 pm
autor: BARTEKcoupe
sprzęgło seryjne ci wystarczy na ponad 200km, 123km??? to do serii mu brakuje jeszcze z 10km, a przy modyfikacjach które zrobiłeś powinien mieć coś ponad 140km

na wałku masz całe krzywki??
Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 4:13 pm
autor: donkoks
sorry ale nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego dopisałem to w watku który juz jest i za jakis czas bedzie mozna temat zamknąć i usunąć. Nie chciałem nikogo urazić

Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 4:19 pm
autor: donkoks
123km, wykres ładny, ciagnie ładnie i równo tyle, że jak napisałem intercooler był dziurawy, wydech nie szczelny a turbina pompowała koło 0.7 w piku i spadało to do 0.3 dlatego taki wynik. To był pierwszy pomiar po wymianie samej uszczelki kolektor- turbina. Potem wskoczył bov i było troche lepiej. Po zrobieniu icka i mbc trzyma na 0.8 do końca (sprzegło sie mocno ślizga) Dlatego licze na troche więcej mocy niz 140
A jakas tańsza opcja niz sprzegło seryjne?
Co z pompą wspomagania? Podejdzie od zwykłego Punto?
Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 4:30 pm
autor: BARTEKcoupe
z punto 1.6 powinna pasować. Z innych już raczej nie bo konstrukcja silnika inna. Przy mbc miałeś 1.6 w piku???
Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 5:22 pm
autor: donkoks
przy podkreconym mbc ładowało max i spadało.
Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 5:32 pm
autor: skadubek
To chyba pokabinowane masz nie tak z tym MBC

jego zasada jest aby utrzymac cisienie, wiec jesli ustawiles 1.6 na MBC to sie dziwie ze turbo jeszcze zyje...........max co mozna na seri wtryskach i tej turbinie to chyba 1.2 bara

Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 7:15 pm
autor: goofer007
1.6 w peaku, także nic się z nią nie stanie, no chyba, że jest już na wykończeniu.
Re: uszczelka kolektor-turbo
: sob wrz 26, 2009 8:20 pm
autor: BARTEKcoupe
przy mbc nie powinno być 1.6 w piku, masz skręcone mbc na 1.6b a że turbo nie jest wstanie go utrzymać to już druga sprawa. Ciekawe ile to turbo pożyje

Re: uszczelka kolektor-turbo
: ndz wrz 27, 2009 10:29 pm
autor: skadubek
goofer007 pisze:1.6 w peaku, także nic się z nią nie stanie, no chyba, że jest już na wykończeniu.
Czasem to nie wiem czy tu sie czyta posty czy tylko oglada.........bo takie wnioski sie pojawiaja ze nie wiem jak to przekminic MBC i w peaku...spoko

Re: uszczelka kolektor-turbo
: ndz wrz 27, 2009 11:52 pm
autor: goofer007
Miałem na myśli wytrzymałość turbiny (pomijając MBC), swoja drogą IHI VL7 i tak nie utrzyma 1.6 bara do końca

Re: uszczelka kolektor-turbo
: czw paź 01, 2009 12:18 am
autor: donkoks
Turbine planuje zmienic po zimie no a ta faktycznie w najlepszym stanie nie jest... Aute zaczelo lekko falowac na wolnych, czasem sie tak przydławi jak by mialo zgasnac. z okolic paska rozrzadu dobiega jakis lekko metaliczny dzwiek czy swiszczenie, czego to sa objawy? A i po odpaleniu gdy dluzej stalo pusci bialego dymka

szukam jakiegos tanszego odpowiednika sprzegla bo w intercarsie trzeba czekac 3-4 tyg, a w fiacie koszt 850 czy jakos tak. Tarcza i docisk w pgt maja 215mm w fiacie coupe 1.8 tez. Myslicie ze da tak rade?
http://statim.pl/oferta.php -PGT ,
http://statim.pl/oferta.php - COUPE?? poradzcie cos
W Zibi122 w swoim poscie napisal: "PuntoGT
W Punto były sprzegła 215 mm i nie ma już możliwości zmian na wieksze. Jedynym rozwiazaniem jest montaż sportowego zestawu sprzegła.
Do sprzegła od PuntoGT pasuje tarcza od silników 1,8 16V ale sprawdzajcie jakie ma wymiary.
Jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś uwagi to proszę dopisać"
Skoro tarcza pasuje to reszta chyba tez powinna???
Re: uszczelka kolektor-turbo
: czw paź 01, 2009 8:29 am
autor: ZibiUT
Sama tarcza pasuje z wielu modeli fiata i alfa romeo ale docisk tylko z PGT