Strona 2 z 2

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: czw sie 06, 2009 12:17 pm
autor: rożek
DjGTExodus pisze:
wern pisze:A czy ktoś może jeździł bez serwa? Słyszałem, że podobno pedał twardy i trzeba mocniej wciskać, ale daje lepsze wyczucie (taki ABS w nodze). Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Ja miałem w swojej starej konfiruracji uniaka 903ccm hamulce z pompą bez serwa :roll: pytasz jaka różnica ?? One po prostu nie hamują :?

a ja mam w zastavie bez serva i mi hamują a serwo to daje tylko tyle że lżej się dusi na hamulec

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: pt sie 07, 2009 12:34 am
autor: turbomaniak
Srednica cylindra pompy hamulcowej do tarcz 240 mm jest 20,64 a do tarczy 257 mm 22,2... Więc w przypadku wymiany tarcz na większe tj. 257 mm należałoby wymienić pompę hamulcową...

Uno- w turbo pompa ma srednice 22,cos tam a tarcze maja 240mm , secondo- jak pompa ma mniejsza srednice a tloczek wieksza, zwieksza sie sila nacisku na klocek hamulcowy, to jest praktycznie rownoznaczne z zalozeniem wiekszego serwa

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: wt sie 11, 2009 12:44 pm
autor: rożek
czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam a większa pompa jest po to aby wystarczyło płynu z pompy na większe tłoczki w tarczach 257 - tak abyś nie musiał na 2 razy pompować

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: wt sie 11, 2009 4:07 pm
autor: turbomaniak
rożek pisze:czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam
Ciekawa teoria :hahaha:

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: śr sie 12, 2009 4:51 am
autor: beza
turbomaniak, moze poprostu o czyms nie wiemy :P

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: pn sie 17, 2009 1:18 pm
autor: rożek
turbomaniak pisze:
rożek pisze:czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam
Ciekawa teoria :hahaha:

to co jak damserwo od tira i mam super hamulce?

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: pn sie 17, 2009 4:08 pm
autor: turbomaniak
Odlacz od serwa przewod podcisnieniowy i jedz sie przejedz, moze wtedy to pojmiesz

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: pn sie 17, 2009 4:44 pm
autor: ZibiUT
Tylko ze jak pompa jest przystosowana do działania bez serwa to też nie trzeba tak ciskać hamulca.
Jest to rozwiazane na dwa sposoby, albo odpowiednia dzwignia albo odpowiedniej wielkości tłoczek albo to i to.

Normalną pompę bez serwa bedzie cięzej wcisnac niz taka dedykowana do pracy bez.

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: wt sie 18, 2009 5:48 pm
autor: rożek
turbomaniak pisze:Odlacz od serwa przewod podcisnieniowy i jedz sie przejedz, moze wtedy to pojmiesz

Samego podcisnienia nie wystarczy odłączyć musisz wywalić całe serwo. Serwo wspomaga siłe nacisku na tłok pompy tzn zamiast naciskać pedał z siłą np 50N z serwem wciskasz z siłą 10N a pozostałe 50N robi za ciebie serwo - taki luksus dla feministek w szpilkach. To samo jest ze wspomaganiem kierownicy - koła nie mają większej siły do skręcania tylko lżej się kręci kierownicą.

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: wt sie 18, 2009 10:29 pm
autor: turbomaniak
Prosze Cie skoncz ta rozmowe :lol:

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: śr sie 19, 2009 12:58 am
autor: goofer007
rożek pisze:zamiast naciskać pedał z siłą np 50N z serwem wciskasz z siłą 10N a pozostałe 50N robi za ciebie serwo
rożek pisze:czy masz serwo małe duże czy wcale siła nacisku na klocek jest taki sam
Tak najprościej (czysto teoretycznie):
Brak serwa = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 10N
Z serwem = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 50N

Więc siła nacisku na klocek nie jest taka sama, niezależnie jak mocno naciśnie hamulec feministka w szpilkach to siła nacisku na klocek i tak będzie zwiększona o określoną wartość przez serwo. :roll:
Podobnie wspomaganie, wspomaga = wzmacnia twoją siłę przenoszoną z kierownicy na resztę układu.

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: śr sie 19, 2009 12:57 pm
autor: lukasz1t
goofer007 pisze:Tak najprościej (czysto teoretycznie):
Brak serwa = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 10N
Z serwem = nacisk na pedał 10N = nacisk na klocek 50N
Nie do końca. To nie jest tak, że jak naciśniesz hamulec z siłą 10N to taką samą siłę wywołasz na klocek (nawet przy założeniu, że byłby tylko jeden). Wszystko zależy od średnic tłoków w zacisku i w pompie hamulcowej. Odpowiednio dobierając te wartości można zrobić tak, że bez żadnego serwa wywierając nacisk na hamulec o wartości 10N możesz wywołać nacisk na klocek hamulcowy nawet o wartości np. 1000N. Prosta zasada naczyń połączonych i cylindrach z tłokami (nie pamiętam jak to się dokładnie nazywało, bo fizykę już daaawno miałem) :D

Re: różnice pomiędzy zaciskami od UT a Palio 1.2 MPI

: śr sie 19, 2009 10:34 pm
autor: turbomaniak
Jeju on to napisal najprosciej jak tylo mozna. Panowie zamknijmy ten fragment watku :!: