Strona 2 z 2
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 10:15 am
autor: Abarth
Wolnossący silnik VTec hondy:
masz tu Hondę S2000:
http://videos.streetfire.net/video/Hond ... _13755.htm
i ciekawostka motoryzacyjna Renault wyprodukował ciekawe autko mianowicie Renault 5GT

które miało na pokładzie Turbosprężarkę i było zasilane właśnie gaźnikami:P
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 10:30 am
autor: simon1989
Wasze komputery+moje gazniki=ITB
Jak to widzicie? Nie mialem nigdy takiego gaznika w dloni, ale duza bylaby to rzeźba w gaźniku żeby tam wpakowac wtryskiwacz?
Czy moze sensowniej byloby zalozyc wtrysk motocyklowy?- wyszłoby taniej. Wasze świnie potrafiłyby to ogarnąć?
Np.:
http://moto.allegro.pl/item662824017_ho ... trysk.html
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 12:09 pm
autor: dejvid667
DjGTExodus pisze:Wolnossący silnik VTec hondy:
masz tu Hondę S2000:
http://videos.streetfire.net/video/Hond ... _13755.htm
i ciekawostka motoryzacyjna Renault wyprodukował ciekawe autko mianowicie Renault 5GT

które miało na pokładzie Turbosprężarkę i było zasilane właśnie gaźnikami:P
Owszem, w tej S2000 sa 4 przepustnice i wtrysk paliwa. O dokładnie takim rozwiązaniu pisałem wcześniej.
A co do r5. O ile model R5GTT (czyli "drogowa" wersja z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem na przednia os) miała gaźnik (pojedynczy). O GAŹNIKACH nikt tam nie słyszał. Żeby było śmieszniej już wtedy był to rodzynek bo prawie cala konkurencja jeździła na wtrysku paliwa. Z reszta mamy XXI wiek, po jaka cholerę pchać się w rozwiązanie sprzed 20 lat?
Natomiast R5Turbo (centralnie umieszczony silnik i napęd na tył) miał wtrysk paliwa (z tego co wiem, jak się mylę to mnie poprawcie). Wersje wyczynowe miały wtrysk.
Inna kwestia jest taka, ze moc generowana przez ten silnik nie wynikała z obecności gaźnika. Ciężko jest wiec przywoływać ten samochód jako argument w dyskusji "zakładać gaźnik czy wtrysk?".
Inna sprawa, ze to sie ma nijak do dyskusji. O ile zastosowanie indywidualnych przepustnic (ITB) w silniku wolnossącym daje wymierne korzysci to jednak w silnikach doladowanych czesto jest to tylko niepotrzebne generowanie kosztow.
Owszem, jest wiele silników mających ITB i będących doładowanymi, ale to to przeważnie już próba walki o "ostatnie możliwe koniki".
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 2:30 pm
autor: Abarth
Dlatego dodałem ten filmik kolego

rozwiązanie ITB do wolnossącej jednostki jak najbardziej
A co do Renault GT to mała dygresja do tematu

czytałem kiedyś o nim w maxi Tuning był tam właśnie model turbo z gaźnikami nie wgłębiałem się w ten temat dokładnie, lecz pamiętałem że jest coś takiego dlatego to ciekawostka:P
Reasumując ITB górą dla wolnossącego silnika

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 3:17 pm
autor: uniak 1.4T
dajcie juz chłopakowi spokoj, chce miec wolnossaka to niech robi
odchodzicie niepotrzebnie od tematu i znowu syf
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 4:33 pm
autor: rożek
ale chłopak wywali kupe siana na te gaźniki a nikt mu tego nie wyreguluje bo gdzie kupić dysze do tych gaźników
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: śr cze 17, 2009 4:57 pm
autor: simon1989
rożek pisze:ale chłopak wywali kupe siana na te gaźniki a nikt mu tego nie wyreguluje bo gdzie kupić dysze do tych gaźników
-istnieje takie ryzyko ze sie ich nie bedzie dalo wyregulowac:/, dlatego wplatałem w ten wątek ITB, a dokladnie wtrysk motocyklowy.
Np.:
http://moto.allegro.pl/item662824017_ho ... trysk.html
Czy da sie to "Świniowo" ustawic?
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: sob cze 20, 2009 1:16 pm
autor: Abarth
Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: sob cze 20, 2009 1:49 pm
autor: Lui
Ja bym zrobił tak, rurki z kolektora z 1.3 T z miejscem na wtryskiwacze i do tego :
http://moto.allegro.pl/item648724107_fo ... 94_98.html
kiedyś muszę obejrzeć na żywo tą przepustnicę czy dało radę by to spasować

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A
: sob cze 20, 2009 2:05 pm
autor: simon1989
Oficjalnie daje sobie spokój z tematem gaźników, ponieważ:
-nikt kto ma pojecie na temat gaźników w seryjnych autach nie wyreguluje mi tego, a jeśli znalazłbym kogoś kto ma pojęcie na temat gaźnikow w silnikach do sportu, to kosztowałoby fure pieniedzy, a dodatkowo uwazam po dlugich analizach i przemysleniach, ze ustawienie wtryskiwaczy jest wo wiele prostsze.
Dziekuje Wam za przekonanie mnie:)