Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: Abarth »

Wolnossący silnik VTec hondy:

masz tu Hondę S2000: http://videos.streetfire.net/video/Hond ... _13755.htm

i ciekawostka motoryzacyjna Renault wyprodukował ciekawe autko mianowicie Renault 5GT
Obrazek
które miało na pokładzie Turbosprężarkę i było zasilane właśnie gaźnikami:P
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: simon1989 »

Wasze komputery+moje gazniki=ITB
Jak to widzicie? Nie mialem nigdy takiego gaznika w dloni, ale duza bylaby to rzeźba w gaźniku żeby tam wpakowac wtryskiwacz?

Obrazek

Czy moze sensowniej byloby zalozyc wtrysk motocyklowy?- wyszłoby taniej. Wasze świnie potrafiłyby to ogarnąć?
Np.: http://moto.allegro.pl/item662824017_ho ... trysk.html
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: dejvid667 »

DjGTExodus pisze:Wolnossący silnik VTec hondy:

masz tu Hondę S2000: http://videos.streetfire.net/video/Hond ... _13755.htm

i ciekawostka motoryzacyjna Renault wyprodukował ciekawe autko mianowicie Renault 5GT
Obrazek
które miało na pokładzie Turbosprężarkę i było zasilane właśnie gaźnikami:P
Owszem, w tej S2000 sa 4 przepustnice i wtrysk paliwa. O dokładnie takim rozwiązaniu pisałem wcześniej.

A co do r5. O ile model R5GTT (czyli "drogowa" wersja z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem na przednia os) miała gaźnik (pojedynczy). O GAŹNIKACH nikt tam nie słyszał. Żeby było śmieszniej już wtedy był to rodzynek bo prawie cala konkurencja jeździła na wtrysku paliwa. Z reszta mamy XXI wiek, po jaka cholerę pchać się w rozwiązanie sprzed 20 lat?
Natomiast R5Turbo (centralnie umieszczony silnik i napęd na tył) miał wtrysk paliwa (z tego co wiem, jak się mylę to mnie poprawcie). Wersje wyczynowe miały wtrysk.
Inna kwestia jest taka, ze moc generowana przez ten silnik nie wynikała z obecności gaźnika. Ciężko jest wiec przywoływać ten samochód jako argument w dyskusji "zakładać gaźnik czy wtrysk?".

Inna sprawa, ze to sie ma nijak do dyskusji. O ile zastosowanie indywidualnych przepustnic (ITB) w silniku wolnossącym daje wymierne korzysci to jednak w silnikach doladowanych czesto jest to tylko niepotrzebne generowanie kosztow.
Owszem, jest wiele silników mających ITB i będących doładowanymi, ale to to przeważnie już próba walki o "ostatnie możliwe koniki".
wreszcie TC - 2.0 16v
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: Abarth »

Dlatego dodałem ten filmik kolego 8) rozwiązanie ITB do wolnossącej jednostki jak najbardziej :twisted:

A co do Renault GT to mała dygresja do tematu :roll: czytałem kiedyś o nim w maxi Tuning był tam właśnie model turbo z gaźnikami nie wgłębiałem się w ten temat dokładnie, lecz pamiętałem że jest coś takiego dlatego to ciekawostka:P


Reasumując ITB górą dla wolnossącego silnika :twisted: :twisted: :twisted:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: uniak 1.4T »

dajcie juz chłopakowi spokoj, chce miec wolnossaka to niech robi
odchodzicie niepotrzebnie od tematu i znowu syf
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: rożek »

ale chłopak wywali kupe siana na te gaźniki a nikt mu tego nie wyreguluje bo gdzie kupić dysze do tych gaźników
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: simon1989 »

rożek pisze:ale chłopak wywali kupe siana na te gaźniki a nikt mu tego nie wyreguluje bo gdzie kupić dysze do tych gaźników
-istnieje takie ryzyko ze sie ich nie bedzie dalo wyregulowac:/, dlatego wplatałem w ten wątek ITB, a dokladnie wtrysk motocyklowy.
Np.: http://moto.allegro.pl/item662824017_ho ... trysk.html
Czy da sie to "Świniowo" ustawic?
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: Abarth »

...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: Lui »

Ja bym zrobił tak, rurki z kolektora z 1.3 T z miejscem na wtryskiwacze i do tego :
http://moto.allegro.pl/item648724107_fo ... 94_98.html

kiedyś muszę obejrzeć na żywo tą przepustnicę czy dało radę by to spasować :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Elektronika Zapłon zasilanie gaźnikowe, Fiat Uno 1.4 1998N/A

Post autor: simon1989 »

Oficjalnie daje sobie spokój z tematem gaźników, ponieważ:
-nikt kto ma pojecie na temat gaźników w seryjnych autach nie wyreguluje mi tego, a jeśli znalazłbym kogoś kto ma pojęcie na temat gaźnikow w silnikach do sportu, to kosztowałoby fure pieniedzy, a dodatkowo uwazam po dlugich analizach i przemysleniach, ze ustawienie wtryskiwaczy jest wo wiele prostsze.
Dziekuje Wam za przekonanie mnie:)
ODPOWIEDZ