Strona 2 z 2
: pn lut 02, 2009 10:32 pm
autor: ziuzio
grzegorz.patla pisze:
Został mi tylko do wymiany korektor siły hamowania , ewentualnie za długi obieg płynu ( zmieniając bębny na tarcze układ wydłużył się o kilka-naście centymetrów z uwagi na przewody w oplocie ).
Na żadnym łączeniu płyn nie cieknie.
Jak działa zawór zwrotny podciśnienia w serwie ?
Może jak składałem serwo po malowaniu założyłem pompkę odwrotnie ?
Tzn. położenie zaworu zwrotnego podciśnienia w serwie ma znaczenie ?
Jest różnica czy jest na dole serwa , czy na górze ?
Zawór zwrotny puszcza tylko podciśnienie do serwa.
Położenie zaworu zwrotnego w serwie nie ma znaczenia,tylko kierunek jego działania.
Pomiń korektor siły hamowania, może gdzieś przed nim utknęło powietrze, a przez to że może w środku już jest zapieczony, to nie przepuszcza bąbelków powietrza i nie można przez to dobrze odpowietrzyć.
: pn lut 02, 2009 11:18 pm
autor: grzegorz.patla
podczas wciskania pedału hamulca dźwignia przy korektorze porusza się , więc chyba jest sprawny i nie zapieczony
a może się mylę

: wt lut 03, 2009 12:13 pm
autor: turbomaniak
Sproboj popuscic przewod przed korektorem, jak bedzie mocno plyn lecial to albo korektor albo przewod gumowy od nadwozia do belki bedzie przytkany.
: wt lut 03, 2009 12:25 pm
autor: grzegorz.patla
dowiedziałem się , że mam odwrotnie założone zaciski i to jest podobno przyczyną
czekam na potwierdzenie od kogoś jak mają być rzeczywiście założone
Ja mam linki od ręcznego u góry a przewody u dołu , a ma być podobno odwrotnie
przewody gumowe mam wymienione na goodridge'a w oplocie więc nie przytyka
jak będę miał potwierdzenie , że mam źle założone zaciski to je przełożę o ile to ma wpływ na siłę hamowania
jak nie pomoże to sprawdzę tak jak pan pisze popuścić przewód przy korektorze
: wt lut 03, 2009 12:44 pm
autor: grzegorz.patla
ja założyłem tak
: wt lut 03, 2009 12:51 pm
autor: ZibiUT
Masz na 100% odwrotnie i przez to nie mozesz odpowietrzyć zacisku bo powietrze cały czas jest u góry i nie zejdzie na dół,
: wt lut 03, 2009 1:06 pm
autor: grzegorz.patla
Wielkie dzięki
Wieczorem zabieram się za przełożenie zacisków
: wt lut 03, 2009 3:53 pm
autor: dj_o
Cieszę się, że sprawa się wyjaśniła, bo już sam zacząłem wątpić w serwo.
Brat popełnił ten sam błąd i się głowił nad tym, na szczęście zauważyłem, że coś to nie pasuje z odpowietrznikiem

: śr lut 04, 2009 7:33 pm
autor: grzegorz.patla
Właśnie wróciłem z garażu.
Przełożyłem jak ma być i jest

Hamuje jak trzeba.
Mam nauczkę na przyszłość , lepiej popytać dokładniej niż próbować.
Dzięki za pomoc. Teraz przynajmniej na przegląd mogę pojechać
Postaram się zdobyć aparat cyfrowy i porobić fotki jak ma być to założone na przyszłość dla innych laików jak Ja

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
: wt gru 22, 2009 8:07 pm
autor: simon1989
Mam pytanie dotyczące odpowietrzania hamulcow. Jutro wymienian zaciski na UT 240mm i interesuje mnie temat odpowietrzania. Czy hamulce w ktore nieingerowalem trzeba odpowietrzyc, tj. czy moge wymienic jeden zacisk, potem odpowietrzyc i tak samo przy drugim?
Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
: śr gru 23, 2009 9:55 am
autor: turbomaniak
Tak

Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
: pt cze 25, 2010 9:20 pm
autor: simon1989
Odłączyłem oba zaciski przednie. Samochod stal bez nich dwa tygodnie. Wpadlem dzisiaj, patrze do zbiorniczka, a tam sucho(konce przewodow za slabo zakleilem tasma i sie plyn wylal), wiec nalalem pod korek, wydawalo mi sie, ze odpowietrzylem, a przy jezdzie tylnie dzialaja, pedal miekki, przednie prawie w ogole nie hamuja. Pompa od przedniej sekcji mogla mi sie zapowietrzyc-to jest w ogole mozliwe? Co z tym zrobic?
Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
: sob cze 26, 2010 8:47 am
autor: ZibiUT
zapowietrzona pompa. trzeb najpierw pompe odpowietrzyć potem zaciski.
Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
: sob cze 26, 2010 3:09 pm
autor: simon1989
Jak sie odpowietrza pompe, bo nie moge sobie tego wyobrazic?
Re: Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
: ndz cze 27, 2010 4:35 pm
autor: ZibiUT
Tak samo jak zaciski tylko odkrecasz przewody a nie odpowietrznik.