Strona 2 z 2

: pn lip 21, 2008 10:24 am
autor: telo
raczej nie normalne,za niskie moim zdaniem

: wt lip 22, 2008 10:52 am
autor: ZibiUT
Mam pytanie aby nie zakładać nowego wątku dotyczacego ciśnienia oleju.

Jak duży wpływ mają panewki na wałku pośrednim do pompy na ciśnienie oleju.
Mam ostatnio dość niskie cinienie na wolnych obrotach tzn wskaźnik pokazuje około 1 bara. Silnik był remontowany 35 tyś km temu. Nie były wymienione własnie te panewki/tulejki.

Mam tez teraz pompe z 1,4 NA ale jest za mało wydajna chyba i musze zmienić na tą z UT.

Ewentualnie czy mozna dostać gdzieś nowe natryski oleju na denko wsadzane w blok??

: wt lip 22, 2008 1:29 pm
autor: Lui
można kupić w ASO i nawet nie takie drogie były, znajomy kupował jakoś z pół roku temu do calibry :)

: wt lip 22, 2008 1:50 pm
autor: ZibiUT
No to wiem, że mozna bo już sprawdziłem i kosztują około 30 zl za oba tylko pytanie czy jest ens je wymianieć czy podniesie to cisnienie oleju??

: sob lip 26, 2008 9:03 pm
autor: tusiu1988
Ja mam przejechane 205 tys i ciśnienie mam słabe bo przy kręceniu mam max 4 tak to oscyluje między 2 a 3. Mam nowe panewki na wale co jest najważniejsze ale nic poza tym

: sob lip 26, 2008 10:18 pm
autor: skadubek
tusiu1988 pisze:Ja mam przejechane 205 tys i ciśnienie mam słabe bo przy kręceniu mam max 4 tak to oscyluje między 2 a 3. Mam nowe panewki na wale co jest najważniejsze ale nic poza tym
To masz ok na ciepłym powinno być 1,5 bara :idea:

: ndz lip 27, 2008 10:48 am
autor: hz10
ja tylko chce zauważyc że ciśnienie oleju jest lekko zaniżane przez ori wskaźnik :roll: więc nie brał bym tego tak do serca :wink:

: ndz lip 27, 2008 2:22 pm
autor: McBanan
U mnie przed rozebraniem silnika na oleju 5w50 na cieplym 4 na wolnych obrotach a przy jezdzeniu do 5 bar

: ndz lip 27, 2008 6:26 pm
autor: lukasz1t
skadubek pisze:
tusiu1988 pisze:Ja mam przejechane 205 tys i ciśnienie mam słabe bo przy kręceniu mam max 4 tak to oscyluje między 2 a 3. Mam nowe panewki na wale co jest najważniejsze ale nic poza tym
To masz ok na ciepłym powinno być 1,5 bara :idea:
W UT powinno być dużo więcej niż 1,5 na ciepłym (choć dokładnie nie pamiętam ile, nie mam pod ręką instrukcji). A dokładność wskaźników to już zupełnie inna sprawa... :?

: ndz lip 27, 2008 7:11 pm
autor: tusiu1988
Ja tylko mówie co pokazują wskażniki nie mierzyłem ciśnienia w warsztacie

: wt lip 29, 2008 12:11 am
autor: Luu
Co sądzicie...?
Oddałem niedawno turbosprężarke na rekalamcje gwarancyjną, przejechała ze mna po regeneracji 6 m-cy i raptem 3tyś km. Jeździłem na doładowaniu 0,7 b. Pracownik servisu powiedział, że ukręcił sie wirnik i cały środek turbosprężarki musieli dać nowy. Facet stwierdził, że cały wirnik był niebieski i turbo sie zatarło. Sugerował, że mam coś nie tak z ciśnieniem oleju bo jest albo za duże albo za małe... I tego właśnie nie rozumiem bo jak porównuje wyniki z waszymi to mam ciś. wahające sie od około 2 do prawie 4 barów czyli niby ok. Zastanawiam sie jeszcze nad tym olejem, bo to 15w40. Kiedyś pytałem was czy jest sens go zmienić na jakiś półsyntentyk czy coś a teraz sie nad tym powaznie zastanawiam.
Jeszcze pytanko:
Czy olej z turbo do miski olejowej idzie pod jakimś ciśnieniem czy poprostu "spływa" bezkarnie? Miałem przez jakiś czas dziurawy ten przewód i nie wiem czy to nie jest również przyczyna.... :roll:

: wt lip 29, 2008 9:00 am
autor: hz10
turbin sie nie regeneruje!!!! oni zawsze twierdzą po uszkodzeniu że wina leży po stronie użytkownika :evil: paranoja :idea:

: wt lip 29, 2008 9:17 am
autor: Luu
trudno.... szukałem kupe czasu ihi vl5, w polsce nie było wtedy takich więc postanowiłem oddać do regeneracji. :roll:

: śr lip 30, 2008 9:59 am
autor: 2rotor
Luu pisze:trudno.... szukałem kupe czasu ihi vl5, w polsce nie było wtedy takich więc postanowiłem oddać do regeneracji. :roll:
VL5 może nie ale jest mnóstwo innych podobnych wielkościowo jak np ostatnio za 680zł widziałem praktycznie nowiutką od Fiata Bravo 1,4 T-jet. Poprzerabiać co trzeba i da radę.

: ndz wrz 07, 2008 6:49 pm
autor: mouk80
ostatnio przy ostrej jezdzie na wysokich obrotach (4,5-6tys) ciśnienie mi dochodzi w okolice 6-7 bar. na wolnych obrotach jest niskie (ok 2 bar), a przy normalnej jezdzie ok 4-5bar. Czy to normalna wartość na wyższych obrotach? Czy się tym przejmować, czy tak ma być?:)