
[pgt] Tylne lewe koło nie hamuje z nożnego.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Jeśli jeździsz tylko bez obciążenia (albo tylko z obciążeniem, zalenie jak masz ustawione) to raczej nie powinno być większego problemu. Gorzej będzie jak ktoś z tyłu usiądzie i jeszcze załadujesz bagażnik (jak sądzę, raczej powinieneś mieć ustawione normalnie), wtedy mogą zacząć się problemy przy ostrzejszym hamowaniu. A ustawienie korektorów nie jest trudne, choć jest z tym trochę zachodu... 

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Opisać mogę, tylko że ja mam dokładny opis do Uno Turbo. Ogólnie rzecz biorąc regulacja różni się nawet pomiędzy poszczególnymi modelami Uno, a co dopiero mówić o PGT. A regulacja wygląda tak:
- na początku musisz zatankować do pełna i w bagażniku musi się znajdować koło zapasowe i wszystkie narzędzia,
- wjeżdżasz na kanał i do bagażnika ładujesz 65 kg (w przypadku UT, dla PGT nie wiem),
- trzeba poluzować jedną śrubę przy dźwigni, do której jest zaczepiona sprężyna korektora i powiesić na tej dźwigni 6 kg (w przypadku UT),
- dokręcić śrubę i zdjąć ciężarek.
Tak samo się robi z drugim korektorem, a potem już tylko sprawdzasz na drodze czy dobrze hamuje
- na początku musisz zatankować do pełna i w bagażniku musi się znajdować koło zapasowe i wszystkie narzędzia,
- wjeżdżasz na kanał i do bagażnika ładujesz 65 kg (w przypadku UT, dla PGT nie wiem),
- trzeba poluzować jedną śrubę przy dźwigni, do której jest zaczepiona sprężyna korektora i powiesić na tej dźwigni 6 kg (w przypadku UT),
- dokręcić śrubę i zdjąć ciężarek.
Tak samo się robi z drugim korektorem, a potem już tylko sprawdzasz na drodze czy dobrze hamuje

I niby przy wymianie takowego i montażu nowego powinienem go regulować? Spoko... nie wmówisz mi, że ktokolwiek z was się tak bawił... (-;lukasz1t pisze:Opisać mogę, tylko że ja mam dokładny opis do Uno Turbo. Ogólnie rzecz biorąc regulacja różni się nawet pomiędzy poszczególnymi modelami Uno, a co dopiero mówić o PGT. A regulacja wygląda tak:
- na początku musisz zatankować do pełna i w bagażniku musi się znajdować koło zapasowe i wszystkie narzędzia,
- wjeżdżasz na kanał i do bagażnika ładujesz 65 kg (w przypadku UT, dla PGT nie wiem),
- trzeba poluzować jedną śrubę przy dźwigni, do której jest zaczepiona sprężyna korektora i powiesić na tej dźwigni 6 kg (w przypadku UT),
- dokręcić śrubę i zdjąć ciężarek.
Tak samo się robi z drugim korektorem, a potem już tylko sprawdzasz na drodze czy dobrze hamuje
Coś ok 130zł za sztukę. Do 1,1 LPRa chyba w hurcie 60 także 2 razy więcej trza wybulić no ale wymienia się raz na ileś tam lat więc luzik.Sil pisze:A ile cię kosztował korektor?2rotor pisze:Miałem taki sam problem z PGT. Na diagnostyce wyszło że jedno z tylnych kół hamuje 5 razy słabiej niż drugie. Zacisk był ok, wymiana korektora siły hamowania na nowy załatwiła sprawę - odrazu inna jazda. Przestrzegam przed kombinowaniem ze starym bo nawet jak z zewnątrz wygląda ok to i tak może być zepsuty, ponadto korektory do GTka są inne niż do wersji 1,1 1,2 itd.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V