[pgt] Tylne lewe koło nie hamuje z nożnego.

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Qurcze a ja ostatnio patrzyłem pod autkiem i nie mam własnie spręzyn od korektorów siły hamowania...więc zamówiłem w serwisie, ale nie wiem czy zakładać bo można sie łatwo wysypać jeśli zle ustawione...a bez sprezynek hample są ok. :roll:
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Jeśli jeździsz tylko bez obciążenia (albo tylko z obciążeniem, zalenie jak masz ustawione) to raczej nie powinno być większego problemu. Gorzej będzie jak ktoś z tyłu usiądzie i jeszcze załadujesz bagażnik (jak sądzę, raczej powinieneś mieć ustawione normalnie), wtedy mogą zacząć się problemy przy ostrzejszym hamowaniu. A ustawienie korektorów nie jest trudne, choć jest z tym trochę zachodu... ;)
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

lukasz1t pisze:A ustawienie korektorów nie jest trudne, choć jest z tym trochę zachodu... ;)
Jeśli możesz, to opisz, albo daj jakiś link.

--

Poza tym, od czego pasują korektory do PGT?
I ile ewentualnie kosztują?

PS> Jak ma ktoś blisko Gdańska sprawny korektor na sprzedarz, to ja jestem chętny (-;
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Opisać mogę, tylko że ja mam dokładny opis do Uno Turbo. Ogólnie rzecz biorąc regulacja różni się nawet pomiędzy poszczególnymi modelami Uno, a co dopiero mówić o PGT. A regulacja wygląda tak:
- na początku musisz zatankować do pełna i w bagażniku musi się znajdować koło zapasowe i wszystkie narzędzia,
- wjeżdżasz na kanał i do bagażnika ładujesz 65 kg (w przypadku UT, dla PGT nie wiem),
- trzeba poluzować jedną śrubę przy dźwigni, do której jest zaczepiona sprężyna korektora i powiesić na tej dźwigni 6 kg (w przypadku UT),
- dokręcić śrubę i zdjąć ciężarek.

Tak samo się robi z drugim korektorem, a potem już tylko sprawdzasz na drodze czy dobrze hamuje ;)
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

lukasz1t pisze:Opisać mogę, tylko że ja mam dokładny opis do Uno Turbo. Ogólnie rzecz biorąc regulacja różni się nawet pomiędzy poszczególnymi modelami Uno, a co dopiero mówić o PGT. A regulacja wygląda tak:
- na początku musisz zatankować do pełna i w bagażniku musi się znajdować koło zapasowe i wszystkie narzędzia,
- wjeżdżasz na kanał i do bagażnika ładujesz 65 kg (w przypadku UT, dla PGT nie wiem),
- trzeba poluzować jedną śrubę przy dźwigni, do której jest zaczepiona sprężyna korektora i powiesić na tej dźwigni 6 kg (w przypadku UT),
- dokręcić śrubę i zdjąć ciężarek.

Tak samo się robi z drugim korektorem, a potem już tylko sprawdzasz na drodze czy dobrze hamuje ;)
I niby przy wymianie takowego i montażu nowego powinienem go regulować? Spoko... nie wmówisz mi, że ktokolwiek z was się tak bawił... (-;
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

Sil pisze:
2rotor pisze:Miałem taki sam problem z PGT. Na diagnostyce wyszło że jedno z tylnych kół hamuje 5 razy słabiej niż drugie. Zacisk był ok, wymiana korektora siły hamowania na nowy załatwiła sprawę - odrazu inna jazda. Przestrzegam przed kombinowaniem ze starym bo nawet jak z zewnątrz wygląda ok to i tak może być zepsuty, ponadto korektory do GTka są inne niż do wersji 1,1 1,2 itd.
A ile cię kosztował korektor?
Coś ok 130zł za sztukę. Do 1,1 LPRa chyba w hurcie 60 także 2 razy więcej trza wybulić no ale wymienia się raz na ileś tam lat więc luzik.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
ODPOWIEDZ