Strona 2 z 2
: sob sie 16, 2008 10:23 pm
autor: Luu
Ja np zdecydowałem zmienić z 15w40 na półsyntetyk valvoline 10w60, jak będzie jeszcze nie wiem, narazie auto zalane olejem i czeka.... myślałem nad 15w50 akurat u mnie w mieście mieli texaco mineralny aczkolwiek wybrałem półsyntetyk.
ps. faktycznie niektóre oleje są innych właściwosci pomimo podobnych oznaczeń np castrol 10w60 to syntetyk a valvoline 10w60 połsyntetyk,
15w50 texaco to minerał do uzytku w każdym aucie a 15w50 shella to olej dla silników ze znacznym zuzyciem i przebiegiem...
zakręcone to troche

: ndz sie 17, 2008 3:31 pm
autor: tusiu1988
Olej to olej było go nie zabrakło i był jak najczęściej świerzy i napewno nic sie nie stanie serduszkowi turbiaczka
: ndz sie 17, 2008 7:49 pm
autor: skadubek
Według mnie olej pokroju 15W40 sie całkowicie nie nadaje

gdy przeleci przez rozgrzaną turbine to robią sie siuski...do turbo to tylko ...W60 lub inny do turbo

: ndz sie 17, 2008 8:05 pm
autor: paullo
10W/60 to najlepsza opcja dla włoszczyzny, pól syntetyczny, w miare rzadki olej, nie gęstnieje w zimie i nie dociera długo do turbawki, wysoka klasa temperaturowa , też dobra dla rozgrzanych powyżej 500 stopni celcjusza turbin
: pn sie 18, 2008 12:44 pm
autor: wsk
No to juz wiem ze mam sie zainteresowac 10W60 ale jakiej marki bedzie najlepszy

??
: pn sie 18, 2008 10:30 pm
autor: JARO_Cz-wa
wsk pisze:No to juz wiem ze mam sie zainteresowac 10W60 ale jakiej marki bedzie najlepszy

??
Dość korzystnie w użytkowaniu i cenowo wychodzi Valvoline VR1 RACING SAE 10W-60

: wt sie 19, 2008 1:11 am
autor: Luu
około 130zł allegro + przesyłka, w sklepie od ręki 160 za VR1
: czw sie 21, 2008 9:17 pm
autor: McBanan
Ja juz 3 raz wymieniam od kiedy zaczalem lac VR1. Jestem bardzo z niego zadowolony w przeciwienstwie do castrola RS Formula 10w60.
U mnie na wiosce cena za VR1 za litr 32pln po znizach. Musialem kupic 5 litrow, poniewaz zalewalem na zupelnie suchy silnik i chlodnice oleju wiec weszlo ponad 4 litry.