Strona 2 z 4
: śr sty 16, 2008 5:02 pm
autor: Lui
Luu pisze:Dowiedziałem sie, że moje turbo podobno nie nadaje sie do regeneracji. Ma duży luz wzdłużny wirnika, wirniki przytarte, uszczelniacze do wymiany... co ciekawe podono łożyska są dobre.
to ciekawe skąd luz wzdłużny jak łożyska dobre, wytarte łożysko oporowe... chyba że ich nie wymieniają, i wcale bym się nie zdziwił
kolega dawał do wrocławia zajechane kkk, wytarty wirnik wydechowy, wzieli chyba z 700zł, oni poprostu biorą stare turbo, nawet nie oglądając i dają inne zrobione od siebie (o ile takie mają) jak nie mają to wtedy wołają dziwne sumy
pozatym w wrocławiu mogą ci poskładać jakieś hybrydy

: śr sty 16, 2008 11:20 pm
autor: Luu
Czytam teraz maile.
W jednym z nich koleś oferuje mi używke za 300zł a regeneracje za 500 - 600zł, firma turbo-express szczecienek, niby cena kusząca ale czy to sie nie rozpierniczy w krótkim czasie?
Zna ktoś tą firme?
: śr sty 16, 2008 11:58 pm
autor: hz10
olej regenerowaną i bierz używke albo zrób tak jak napisał zibi

: pt sty 25, 2008 5:41 pm
autor: Luu
No i zregenerowałem swoją turbosprężarke. Na oko widać, że wymienione wirniki, zero luzu, turbinka czyściutka aż miło popatrzeć. Najważniejsze, że za kompleksową regeneracje zapłaciłem 860zł czyli stosunkowo tanio.
hmmm... wydaje mi sie, że przez uszkodzoną turbinę do oleju dobrał mi sie płyn chłodniczy. możliwe to?
: pt lut 01, 2008 1:01 pm
autor: Luu
Zmontowałem wszystko i gad nie chce palić
Świece zalewa benzyna a iskry są małe i nierówne, na jedym cylindrze większa od pozostałych.
I znowu lipa... i nie wiem gdzie jest usterka.
poza tym interesuje mnie mikroplex, jakie są prawidłowowe objawy odpięcia go całkowicie? silnik zakręci? wogle jakie zabezpieczenia ma ten komp ? jakiś bezpiecznik, przekaźnik, gdzie tego szukać? wypadałoby sprawdzić czy on nie nawalił.
: pt lut 01, 2008 1:26 pm
autor: ziuzio
Skoro jest iskra i paliwo to powinien sprzęt gadać-może kolejność kabli WN jest zła.
Możliwe też że nie zapiąłeś jakiegoś czujnika i przelewa silnik:).
Bez microplexa silnik zakręci, ale nie zapali.
: pt lut 01, 2008 1:38 pm
autor: Luu
kolejność kabli jest dobra, zastanawia mnie tylko dlaczego iskra jest mała i nierówna, czujnki też powpinane prawidłowo
: pt lut 01, 2008 2:58 pm
autor: ziuzio
A jak sprawdzasz iskrę, na tych świecach co wykręciłeś?
Bo jak tak, to iskra będzie zależeć od stanu świecy, a nigdy świece nie "zużywają" się równo, więc i iskra różna.
Wyczyść poza tym kopułkę i palec:).
: pt lut 01, 2008 3:03 pm
autor: Luu
ziuzio pisze:A jak sprawdzasz iskrę, na tych świecach co wykręciłeś?
Bo jak tak, to iskra będzie zależeć od stanu świecy, a nigdy świece nie "zużywają" się równo, więc i iskra różna.
Wyczyść poza tym kopułkę i palec:).
świece mają przejechane mniej jak 2tyś km. Praktycznie nówki.
: pt lut 01, 2008 3:57 pm
autor: ziuzio
Nieważne ile mają, jak były zalane paliwem, to na pewno nie iskrzą już tak jak powinny:(.
: pt lut 01, 2008 4:08 pm
autor: DeviL
A moze padla cewka/modul ?
: pt lut 01, 2008 4:15 pm
autor: Luu
Myśle jeszcze o rozrządzie. Pasek był dość luźny, może przeskoczył o ząbek albo coś. bo jakoś nierówno kręci rozrusznikiem.
: wt lut 05, 2008 11:03 pm
autor: Luu
Kolejne pytanie: Jak prawidłowo ustawić zapłon w UT?
przymierzam sie do zmiany paska rozrządu, koła pasowe ustawia sie wg. znaków, ale jak ma być ustawiony zapłon? palec rozdzielacza ma siedzieć na takiej kreseczce czyli przy złączu na 4 cylinder czy może ma być nieco wcześniej bądź później?
4. cylinder to ten od skrzyni biegów?
Zeby zdjąć pasek trzeba odkręcić koło wału czy jest inny sposób (tam paktycznie nie ma miejsca)
I jeszcze jedno: nadal nie mogę uruchomić auta. Pali tylko na drugi cylinder i na nim jest największa iskra. Pozostałe trzy mają maleńką iskrę i nie łapią. Świece są mokre. Wymieniłem dziś kable WN i nic to nie dało.
Kopuła i palec do wymiany czy coś innego?
Przed cewką są jakieś przekaźniki?
: wt lut 05, 2008 11:17 pm
autor: ziuzio
Luu pisze:Kolejne pytanie: Jak prawidłowo ustawić zapłon w UT?
przymierzam sie do zmiany paska rozrządu, koła pasowe ustawia sie wg. znaków, ale jak ma być ustawiony zapłon? palec rozdzielacza ma siedzieć na takiej kreseczce czyli przy złączu na 4 cylinder czy może ma być nieco wcześniej bądź później?
4. cylinder to ten od skrzyni biegów?
Zeby zdjąć pasek trzeba odkręcić koło wału czy jest inny sposób (tam paktycznie nie ma miejsca)
I jeszcze jedno: nadal nie mogę uruchomić auta. Pali tylko na drugi cylinder i na nim jest największa iskra. Pozostałe trzy mają maleńką iskrę i nie łapią. Świece są mokre. Wymieniłem dziś kable WN i nic to nie dało.
Kopuła i palec do wymiany czy coś innego?
Przed cewką są jakieś przekaźniki?
Tak, palec na takiej naciętej kreseczce na rozdzielaczu w momencie GMP:).
Czwarty to ten od skrzyni biegów:)
Możesz przepchnąć pasek między kołem a tym aluminium, możliwe do wykonania, ale jest spore ryzyko że nowy pasek mógłby się uszkodzić i potem niespodziewanie strzelić przy obciążeniu-lepiej odkręcić koło pasowe:).
Jeśli świece są mokre, to nie będzie palić tak jak należy.
Jak nie chcesz psuć nowych świec, to starą metodą wygrzej na kuchence gazowej(aż elektroda masowa będzie czerwona) te zalane świece; jeżeli nadal nie będzie poprawy to sprawdź przede wszystkim kolejność kabli WN:).
Przed cewką nie ma przekaźników, kable idą od modułu:).
: wt lut 05, 2008 11:19 pm
autor: hz10
zacznij od wypalenia świec bo po zalaniu raczej nie będą zapalać mieszanki

żeby wymienić pasek musisz odkręcić dolne koło pasowe (klucz 36) zapłonu sie nie ustawia bo jest elektroniczny a to o czym piszesz to tylko rozdzielacz zapłonowy