Strona 2 z 3
: pt wrz 14, 2007 7:00 pm
autor: DeviL
Zle ustawione luzy zaworowe powoduja lekkie falowanie obrotow , tez bede musial kiedys ustawic

: pt wrz 14, 2007 7:19 pm
autor: FIDO
DeviL pisze:Zle ustawione luzy zaworowe powoduja lekkie falowanie obrotow , tez bede musial kiedys ustawic

to oby to bylo to

: pt wrz 14, 2007 7:28 pm
autor: DeviL
Ale same zawory (o ile nie wypalone czy cos) nie wplywaja az tak bardzo na prace silnika , bardziej mozna sie spodziewac problemow zaplonowo-masowo-napieciowych gdzies

: pt wrz 14, 2007 8:36 pm
autor: FIDO
DeviL pisze:Ale same zawory (o ile nie wypalone czy cos) nie wplywaja az tak bardzo na prace silnika , bardziej mozna sie spodziewac problemow zaplonowo-masowo-napieciowych gdzies

mozesz bardziej mi to wyjasnic??
wiem ze musze zaplon tez ustawic bo jest zrobiony na sluch czy na oko

zwal jak zwal

wiem ze to trzeba jakos lepiej ustawic ale to musze chyba do aso sie udac

a jakos nie lubie tam nic robic

: pt wrz 14, 2007 10:46 pm
autor: DeviL
No co tu tlumaczyc , byc moze jakies przebicia wystepuja i sa problemy nieraz wtedy z praca silnika (gasnie,pyrka,strzela z wydechu)
Pamietam jak kiedys jechalem sobie , nagle strzelilo w okolicy plecionki i potem juz na kazdych swiatlach woz gasl jak schodzil z obrotow , mechanik pomodzil z wiazka itd i gralo

: ndz wrz 16, 2007 1:37 pm
autor: FIDO
DeviL pisze:No co tu tlumaczyc , byc moze jakies przebicia wystepuja i sa problemy nieraz wtedy z praca silnika (gasnie,pyrka,strzela z wydechu)
Pamietam jak kiedys jechalem sobie , nagle strzelilo w okolicy plecionki i potem juz na kazdych swiatlach woz gasl jak schodzil z obrotow , mechanik pomodzil z wiazka itd i gralo

dam tez do jakiegos mechanika co by to poogladal bo wczesniej chce jeszcze na kompa dac sprawdzic bo moze tak cos wskaze

: wt paź 30, 2007 12:13 pm
autor: KFAS
Auto stoi na warsztacie u mnie i jak na razie to wsadziłem wszystkie takie same wtryski bo każdy był innej wydajności !!!
Na sterowaniu jednym z wtrysków robiło się zwarcie była po prostu przetarta izolacja wewnątrz wiązki, ogólnie praktycznie rozwinąłem całą wiazke silnika bo stan izolacji był tragiczny i gdzie niegdzie po przyglądnieciu sie wystawały gołe przewody.
Ustawiłem poprawnie czujnik fazy wtrysku i auto nadal pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach ,profilaktycznie wymieniłem również cz. temp. płynu ale auto nadal chodzi na wolnych na ubogiej mieszance i czasem zdarza mu sie nawet strzelić przy dodaniu gazu.
Po zasymulowaniu sygnału z przepływki autko pieknie równo pracuje na wolnych i wkreca sie bez problemu z niskich obrotów- kto miał taki problem ?? i jakz jest szansa na to, że cały problem w tej chwili zwiazany jest z przepływką NIE MA NA PODMIANE Niestety
Nowa przepływka w BOSCH-u to minimum 950zł i nie wiem jak z dostepnością
: wt paź 30, 2007 12:42 pm
autor: DeviL
Moze taniej by wyszlo ecumaster (~499zl)+ mpx4250(~120zl) i konwersja na map ?
: wt paź 30, 2007 12:57 pm
autor: KFAS
DeviL pisze:Moze taniej by wyszlo ecumaster (~499zl)+ mpx4250(~120zl) i konwersja na map ?
Dobre dobre tyle, że do konwersji też jest potrzebna na poczatek sprawna przepływka???
: wt paź 30, 2007 1:40 pm
autor: Lui
wstępną mapę można przecież zrobić na innym PGT
a mapsensor jest w komputerze tylko trzeba się do niego dolutować

: wt paź 30, 2007 2:00 pm
autor: KFAS
Lui pisze:wstępną mapę można przecież zrobić na innym PGT
a mapsensor jest w komputerze tylko trzeba się do niego dolutować

Wiem, że jest w kompie bo mam czarno na białym opis działania całego motronika w serwisóce .
Jeśli dobrze czytam migotanie lampki w autodiagnozie to wychodzi "1421"
Jaki to błąd ???
Ma ktoś tabele kodów usterek -przyznam się, że 99% aut naprawiałem zawsze za pomoca examinera
Przez 7 lat pracy w dużym ASO Fiata nikt nie przyjechał nawet na diagnostykę PGT

: wt paź 30, 2007 4:10 pm
autor: ZibiUT
Sprawdz zawór DV. Pewnie ma rozwaloną membrane i tam zaciąga lewe powietrze. Ewentualnie sprawdz wszystkoe rurki podciśnieniowe bo po tylu latach lubia pękać.
: wt paź 30, 2007 4:50 pm
autor: KFAS
wszystkie podciśnienia sprawdzałem zaworek też nieszczelności brak, lewego powietrza nie dostaje , jak wepnę potencjometr w przepływke to wszystko jest gites ale fajnie było by zapodać przepływke na próbę -dodajmy, ze z autem musiały być wcześniej problemy bo poprzedni właściciel pozbawił go kontrolki wtrysku
Zaraz poskładam auto do kupy i przejadę sie z wpiętym rezystorem w przepływke i multimetrem wpiętym w sondę...
: wt paź 30, 2007 5:14 pm
autor: FIDO
KFAS pisze:wszystkie podciśnienia sprawdzałem zaworek też nieszczelności brak, lewego powietrza nie dostaje , jak wepnę potencjometr w przepływke to wszystko jest gites ale fajnie było by zapodać przepływke na próbę -dodajmy, ze z autem musiały być wcześniej problemy bo poprzedni właściciel pozbawił go kontrolki wtrysku

Jaki potencjometr wpinasz w przeplywke?? mbc?? i zaczyna auto jezdzic ok?? a przeplywke chcial bys inna zalozyc na probe?? bo moze w garazu mam...

Wlasciciel poprzedni mial problemy z silnikiem dlatego swapowalem sie i ten co jest w aucie to jest 2 silnik.. orginalny silnik z tego auta jest martwy..

... a pozbawil kontrolki wtrysku czyli wytargal zarowke??

bo wlasnie mnie zastanawialo dlaczego mi sie nie zapala przy rozruchu...
aha jak jezdzilem niedawno tym punto to na wsazniku cisnienia bilo do czerwonego pola po czym opadalo na mniej wiecej 3/4 skali... czy to wina przeplywki czy mozliwe ze komputer jest kopany?? bo to tez mozliwe jest...
Jeszcze chcialem Ci powiedziec ze na sete kable na wtryskach nie lacza dokladnie i jak liczac 2 wtrysk od lewej to nad nim jest jedna wtyczka i tam nie ma zabezpieczenia wiec jest mozliwosc ze sobie wypada czasem...
aha a silnik ktory jest w tej chwili w punto byl wyciagniety z punto od jednego mechanika... i on to mial wpakowane do zwyklej wersji punto.. ale auto sprzedawal wiec wstawil orginalny silnik jaki tam mial wczesniej..
pozdro
: wt paź 30, 2007 5:21 pm
autor: KFAS
kable na wtryskach już dawno zrobione bo łączyły sie razem (robiło sie zwarcie, wszelkie wtyczki które były uszkodzone są powymieniane
Komp też był grzebany na 100% bo nawet brakuje połowy śrubek do jego przymocowania.
Ale masz przynajmniej zamontowane jednakowe wszystkie wtryski które zostały wcześniej sprawdzone i wyczyszczone.
Uporządkowaną instalacje żadne kable nie wiszą itd.
Temat do zwalczenia...uzgodniłem właśnie telefonicznie, że przepływka sie poszuka i jeśli jest dotrze do mnie w piątek przed południem
