Strona 2 z 2

: wt sie 28, 2007 8:46 am
autor: mouk80
ziuzio pisze:Można :wink: , ale nie da to takiego efektu jak w UTcie, na D są lepsze i inne sposoby:).
no tyle ze chyba juz nie takie tanie jak montaz MBC.
A dlaczego przy D efekt mbc jest slabszy?

: śr sie 29, 2007 3:00 am
autor: ziuzio
Zależy czy wogóle jest WG w dmuchawce, niektóre nowsze TD mają tylko zmienną kierownicę spalin i w dodatku sterowaną przez jakiś zaworek i ECU, więc bez wirusa nic nie zdziałasz.
Jeśli jest WG, to z reguły pompa ma trochę zapasu i można dmuchnąć ~0.2 więcej i odczuć jakaś zmianę na plus.
Nie wiem jak jest w Multijetcie, ale pewnie WG nie ma, bo jest to całkiem nowoczesna konstrukcja.

: śr sie 29, 2007 7:42 am
autor: mouk80
Doładowanie silnika 1.3 Multijet 16v gwarantuje turbosprężarka z zaworem "waste gate" i "intercooler", a wkrótce dostępna będzie także wersja o zmiennej geometrii, pozwalająca osiągać jeszcze większą moc i moment.
Silnik 1.3 Multijet 16v, posiada ponadto urządzenie EGR sterowane elektronicznie oraz urządzenie do chłodzenia spalin.
Wastegate jest.