Strona 2 z 2
: wt kwie 24, 2007 12:03 am
autor: apac
DeviL pisze:A robil ktos z was dyno przed i po montazu ,zeby miec poglad jaka roznice daje MBC ? Kiedys sam sie tym podniecalem ,ale ponoc jest to sprzeglo killer

Bez mbc
Z mbc
Jeszcze wtedy brakowalo paliwa, moment strzela ostro w gore. Auto nie bylo strojone-po prostu zostal wrzucony mbc i ustawiony na 1 bar(2 wykres), turbo bez mbc ladowalo dokladnie tyle samo(1 wykres). Po podlaniu paliwa jest jeszcze lepiej:) PS: A kto by sie martwil sprzeglem

Przeciez jesli to ma jezdzic lepiej... czesto kosztem szybszego zuzycia pewnych elementow etc. Cos kosztem czegos. Jesli chcesz robic duze przebiegi- nie baw sie w tuning

Po zalozeniu mbc - nie poznalem auta

Nawet ustawienie na 0,6 daje spora roznice - przynajmniej u mnie. A przy takim cisnieniu sprzeglo powinno spokojnie "wyrabiac".
: wt kwie 24, 2007 10:07 am
autor: KFAS
Lui pisze:KFAS pisze:i po co to wszystko?
Mnie brakuje mocy cały czas nawt jak wskazówka opiera sie o zero ale z drugiej strony
Mam MBC z NOVITECA i jest ono bardzo duże a jednak non stop rozkrecone na max

podlej pan paliwo to zobaczysz
mnie sie dzisiaj odkrecil mbc bo nie dokrecilem sruby kontrujacej - nic auto nie jechalo

podleje paliwka GAZOWEGO:) bo tam mam mape z graficznym wykresem i poprostu powyżej jakiegoś tam czasu wtrysku poniose mnożnik dla wtrysków lpg i powinno sie polepszyć na dupo hamowni :)bo juz zapodałem nowe koła i 185/55/14 i zanikło brutalne wgniatanie w siedzenie

: wt kwie 24, 2007 4:08 pm
autor: DeviL
Patrzac po wykresach to ja bez mbc , mam taki jak apac mial z mbc (oczywiscie inny silnik itd)

: wt kwie 24, 2007 4:44 pm
autor: apac
DeviL pisze:Patrzac po wykresach to ja bez mbc , mam taki jak apac mial z mbc (oczywiscie inny silnik itd)

Aktualnie wyglada to tak
Po zmianie na wieksze turbo powinno byc lepiej

Jesli chodzi o mnie to wole miec mniejszy, lzejszy silnk, niz kawalek kloca-jezdzacego glownie na wprost

: wt kwie 24, 2007 4:55 pm
autor: DeviL
No jesli moje auto wazace mniej niz tone to kloc to dziwne pojecie

Faktem jest ze dzieki dohc mozna fajniej ustawic walki i przebieg momentu

: wt kwie 24, 2007 4:57 pm
autor: apac
DeviL pisze:No jesli moje auto wazace mniej niz tone to kloc to dziwne pojecie

Faktem jest ze dzieki dohc mozna fajniej ustawic walki i przebieg momentu

Ciezki silnik + lekkie auto = kloc
Update - oczywiscie nie mowimy o zadnym centralu...
: wt kwie 24, 2007 4:59 pm
autor: DeviL
Sportowy zawias , hamulce ,i nie ma kloca

, 80% momentu 3300-6500 (odcinka) , duze turbo daje sporo zabawy
: wt kwie 24, 2007 5:10 pm
autor: apac
Lekki mocny silnik, lekka buda, sportowy zawias i mamy killera - nie tylko na prosta, ale i na zakrety
Ale i tak podziwniam ludzi wkladajacych nieraz duzo wieksze silniki do malych samochodow. Jesli nie zapomni sie o reszcie (zawieszeniu, hamulcach) to cos takiego tez moze calkiem fajnie jezdzic i dawac duzo frajdy. Peace

: wt kwie 24, 2007 5:18 pm
autor: DeviL
A ile wazy silnik w UT bez oraz z osprzetem ? W punto2 bywaly ciezkie 1.9jtd jak i 1.8hgt
PS: im wieksza masa w fwd na przodzie tym lepsze przyspieszenie

: wt kwie 24, 2007 5:27 pm
autor: apac
DeviL pisze:
PS: im wieksza masa w fwd na przodzie tym lepsze przyspieszenie

i kosmiczna podsterownosc

No chyba ze tylko 1/4 lub spod swiatel to sie zgodze.
: wt kwie 24, 2007 6:26 pm
autor: DeviL
W zakretach na PL drogach i tak nie pokozaczy sie za bardzo , zreszta jak dokrecam amorka to trudno zeby woz znosilo

: wt kwie 24, 2007 7:01 pm
autor: Eagle
apac pisze:DeviL pisze:No jesli moje auto wazace mniej niz tone to kloc to dziwne pojecie

Faktem jest ze dzieki dohc mozna fajniej ustawic walki i przebieg momentu

Ciezki silnik + lekkie auto = kloc

ciezki silnik to jest powyzej 2l i 4 cylindrow heheheh
a tak btw co powiesz na alfe 75 3.0 v6?? ciezki silnik ale skrzynia biegow z tylu tarcze hamulcowe przy skrzyni ponoc dobrze wywazone autko
: wt kwie 24, 2007 7:27 pm
autor: apac
Eagle pisze:
a tak btw co powiesz na alfe 75 3.0 v6?? ciezki silnik ale skrzynia biegow z tylu tarcze hamulcowe przy skrzyni ponoc dobrze wywazone autko
A co ma piernik do wiatraka???

Myslalem, ze rozmawiamy o uno/punto... Zrobil sie maly OT. Jesli tylko kierownik jest zadowolony i ogarnia fure - wczesniej sie nie zabijajac gdzies na zakrecie, to ok. Niech wklada co tylko sie zmiesci. EOT
: pt maja 18, 2007 9:23 am
autor: Quaki
Lisiu dokladnie tak calosc opiera sie o kontaktrony oraz okragly magnes na lewarku zmiany biegow:)
Co do MBC to tutaj jest moje najnowsze "dziecko" czyli dwu stanowy MBC (duzal stage manual boost controller)

wprawdzie nie jest jeszcze calkowicie dokonczony ale brakuje tylko przekaznika ktory bedzie dzisiaj
Jak to dziala
Otoz w srodku znajduja sie dwa MBC polaczone z elektrozaworkiem (jak na wczesniejszych zdjeciach z tym ze tutaj wykorzystalem inne zlacza i jest obudowa itp )
Srodkowy krociec to wyjscie czyli tam podlaczamy rurke od akuratora ten z boku to wejscie cisnienia
Oczywsicie docelowo bedzie stworzony eletroniczny boost controller z tym ze niestety bede zmuszony wyposazyc autko w map sensor (ale mozliwe ze uda sie dzieki temu stworzyc urzadzonko umozlwiwiajace pozbycie sie przeplywomierza i zastapeinie go wlasnie map sensorem)
Pozdrawiam