Strona 9 z 10
: pt lis 21, 2008 6:39 pm
autor: paullo
Zawory są takie same, inny jest tylko zamek, w 1,4 są 3 wycięcia na zaworze a w 1.3 chyba 2 lub jedno ale jak przełożysz zawór z zabezpieczeniem to pasuje i tu i tu

: pt kwie 03, 2009 7:59 pm
autor: JARO_Cz-wa
2rotor pisze:...Po co się grzebać w jakiś głowicach 1,3 jak każda od SOHCA 1,4 NA pasuje? Mam taką założoną po portingu na dużych zaworach i motorownia generuje 184 konie i nic jej nie dolega.
Wiec zakupiłem taką głowice z 1,4N/A z zaworami 37,5/31mm no i tu są małe schody bo wydechowy jest mniejszy niż seryjnie w punto gt gdzie zawory mają odpowiednio 36/33mm, więc z tym wydechodym będzie trzeba zrobić podmianke. Jednak pytanie mam czy tą komore mam podbierać na wzór tej w pgt

Bo tak jakoś zrozumiałem, że np Ty 2rotor tego nie robiłeś, tak

bo tak mi też nasówa na myśl to że jeździsz na doładowaniu 0,9

Proszę ewentualnie o sprostowanie

: wt kwie 07, 2009 1:27 pm
autor: 2rotor
JARO_Cz-wa pisze:2rotor pisze:...Po co się grzebać w jakiś głowicach 1,3 jak każda od SOHCA 1,4 NA pasuje? Mam taką założoną po portingu na dużych zaworach i motorownia generuje 184 konie i nic jej nie dolega.
Wiec zakupiłem taką głowice z 1,4N/A z zaworami 37,5/31mm no i tu są małe schody bo wydechowy jest mniejszy niż seryjnie w punto gt gdzie zawory mają odpowiednio 36/33mm, więc z tym wydechodym będzie trzeba zrobić podmianke. Jednak pytanie mam czy tą komore mam podbierać na wzór tej w pgt

Bo tak jakoś zrozumiałem, że np Ty 2rotor tego nie robiłeś, tak

bo tak mi też nasówa na myśl to że jeździsz na doładowaniu 0,9

Proszę ewentualnie o sprostowanie

Jeżdżę na doładowaniu 1,2 bara od dłuższego czasu i nierzadko korzystam z pełnej mocy. Nie zauwazyłem żadnych negatywnych objawów nawet na paliwie 95 chociaż standardowo leję 98. Jak dla mnie nawet lepiej jest bo przynajmniej z dolnych obrotów się lepiej wygrzebuje. W anglii też jeżdżą ludzie na głowicach bez podebrania i nie widziałem żeby ktoś narzekał. Ładuj większe wydechy, rób porting i będzie smigać.
: wt kwie 07, 2009 4:22 pm
autor: BARTEKcoupe
ja będę niedługo śmigał na takiej głowicy ze stopniem sprężania 9,2:1

: wt kwie 07, 2009 8:56 pm
autor: dj_o
GT3 w serii już ma 9,1:1 a że mój wóz to już gamma '97 wiec tez się łapie
: pt kwie 10, 2009 10:17 am
autor: 2rotor
dj_o pisze:GT3 w serii już ma 9,1:1 a że mój wóz to już gamma '97 wiec tez się łapie
No z tego co widziałem na puntosports.co.uk czasami ktoś wystawia głowicę od GT3 na sprzedaż i one raczej były fabrycznie płaskie bez podebrań więc nie ma co się bać.
Re: zmiana głowicy
: czw cze 18, 2009 10:37 pm
autor: uniak 1.4T
odkopie temat
głowica z 1.4T, interesuja mnie komory spalania, kanały i zawory, bo w sumie co wiecej
co z tym zrobic zeby było dobrze? prosze o sugestie
komory delikatnie podebrac na seryjny kształt i spolerowac? kanały tylko spolerowac czy tez poszerzac? co z zaworami, zdałyby sie wieksze jakie pasuja? mam na mysli cały zestaw razem z talerzykami i tymi innymi, nie bardzo ogarniam ta kwestie wiec prosze o klarunek
acha, i przeróbki bede robił sam, wiec za odpowiedzi w stylu oddaj tu i tam z góry dziekuje

Re: zmiana głowicy
: pt cze 19, 2009 2:19 am
autor: ziuzio
uniak 1.4T pisze:odkopie temat
głowica z 1.4T, interesuja mnie komory spalania, kanały i zawory, bo w sumie co wiecej
co z tym zrobic zeby było dobrze? prosze o sugestie
komory delikatnie podebrac na seryjny kształt i spolerowac? kanały tylko spolerowac czy tez poszerzac? co z zaworami, zdałyby sie wieksze jakie pasuja? mam na mysli cały zestaw razem z talerzykami i tymi innymi, nie bardzo ogarniam ta kwestie wiec prosze o klarunek
acha, i przeróbki bede robił sam, wiec za odpowiedzi w stylu oddaj tu i tam z góry dziekuje

Komór spalania nie poleruj, złagodź jedynie ostre krawędzie i dobrze wyczyść.
Kanały wyrównaj z nierówności odlewniczych i tylko wydech zapoleruj.
Zawory możesz odelżyć, podobnie talerzyki, większych zaworów nie pakuj, bo między seryjnymi gniazdami pęka głowa, co dopiero gdy będzie większe gniazdo-lepiej zainwestować w sportowy wałek.
Re: zmiana głowicy
: pt cze 19, 2009 2:35 pm
autor: uniak 1.4T
dzieki za konkretna odpowiedz
a co do zaworów to wiem ze obrabia sie prowadnice i grzybki (zmiejsza sie promien przejscia prowadnicy w grzyb) pytanie moje wiec jest takie jaki ma to sens poza odelzeniem, moze i w wydechowych to nie zawadzi ale jesli chodzi o ssace to przeciez lepiej dla przepływu jak sa łagodniejsze przejscia, tak jak i w przypadku kanałów
Re: zmiana głowicy
: pt cze 19, 2009 10:32 pm
autor: uniak 1.4T
nikt sie nie wypowie? chciałbym rozwazyc kilka opinii bo w sumie co do zaworów jedno wyklucza drugie, ale pewnie i tak delikatnie je przybiore, chociaz na prowadnicach
Re: zmiana głowicy
: sob cze 20, 2009 9:53 pm
autor: ziuzio
uniak 1.4T pisze:dzieki za konkretna odpowiedz
a co do zaworów to wiem ze obrabia sie prowadnice i grzybki (zmiejsza sie promien przejscia prowadnicy w grzyb) pytanie moje wiec jest takie jaki ma to sens poza odelzeniem, moze i w wydechowych to nie zawadzi ale jesli chodzi o ssace to przeciez lepiej dla przepływu jak sa łagodniejsze przejscia, tak jak i w przypadku kanałów
Głownie to redukcja masy zaworu, by móc kręcić silnikiem do wyższych obrotów bez ryzyka urwania grzybka.
Zmiana promienia przejścia może mieć negatywny wpływ na przepływ.
Czyli wszystko zależy do jakich obrotów chcesz kręcić silnik, bo może jest to zbędna modyfikacja.
Re: zmiana głowicy
: sob cze 20, 2009 11:11 pm
autor: uniak 1.4T
chciałbym przesunac odcinke ale niewiele, tak powiedzmy do 7500
jak w takim przypadku? moze te zawory poprostu jakos spolerowac? chociaz ponoc mieszanka i powietrze czy w tym przypadku spaliny rozchodza sie lepiej po chropowatej powierzchni
Re: zmiana głowicy
: wt cze 23, 2009 10:03 pm
autor: uniak 1.4T
rozebrałem silnik i mam do was pytanie, moje tłoki maja wgniecenia jak na zdjeciu
co jest tego przyczyna bo chyba nie jest to normalne? rozumiem ze tłoki do wyrzucenia?
zdjecie zapoyczone ze strony drugiej

Re: zmiana głowicy
: wt cze 23, 2009 10:05 pm
autor: BARTEKcoupe
te "wgniecenia" to normalna sprawa

to są wyżłobienia na zawory

Re: zmiana głowicy
: wt cze 23, 2009 10:31 pm
autor: turbomaniak
"Wgniecenia" sa na zawory a blok nadaje sie hute
