MODY w turbo

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

MODY w turbo

Post autor: rosssssa »

No i jak zwykle prztszedł nowy sezon i człowiek chce coś jednak zrobi z furą :D


I tak mnie przyszło do głowy że mozna w mojej IHI, której nic nie dolega powiększyć kompresorek zamiast kupować inne większe tułbo i później kombinowć bo coś nie pasuje.

Jak myslicie ile moze to dać??
i jakie są tego zbiżone koszty??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

nie ma sensu

takie hybrydy to tylko dla szpanu chyba się robi, bo najwięcej w przypadku takich małych urbin daje właśnie odetkanie wydechu

no i jakbyś dał większy kompresor to mogło by się za szybko wkręcać i zajechała by sie sprężarka szybko....
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

jak to ...

dlaczego miało by się szybciej wkręcać??

przyecież chce zwiekszyć strone zimną, a nie wydechową!!!
a z tego co mi wiadomo to raczej przez to nie będzie się szybciej wkręcać!!!


i czemu dla szpanu!!!
czy nic to nie da??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
szociu
Obserwator
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 2:22 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: szociu »

Jako że moja szkarada gtti ma podobną turbawkę (z tej samej rodziny IHI RHB5) to się wypowiem, zwiększając stronę zimną możesz zwiększyć maksymalne ciśnienie jakie da ci turbina ale kosztem przesunięcia momentu w którym turbina będzie je dawać na wyższe obroty. DO szkarady gtti w Anglii hybrydowe turbiny robi camskill z kółkiem kompresora z garreta T28, koszt ok 3000 więc sie nie kalkuluje, chciałem żeby mi wykonali coś podobnego u nas na miejscu to Turbo tecu powiedzieli że się nie podejmą. Proponuję sprawdzić do jakich silników wsadzane były turbiny z tej rodziny(chodzi o pasowanie bolt on na kolektor) , do szkarady pasują i dają super rezultaty turbiny z Maserati Biturbo właśnie ze względu na większy kompresor, ale w naszym pięknym kraju to tez abstrakcja. Podobne parametry ma kompreso z turbiny stosowanej w 3.1TD Isuzu tyle że Diesel to niższe EGT, aczkolwiek informacji o różnicy w materiale wykonania nie znalazłem. To tyle z mojej strony, generalnie łatwiej jest wyspawać nowy kolektor i wsadzić inne turbo.
g jak gtti :]
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

rosssssa pisze:jak to ...

dlaczego miało by się szybciej wkręcać??

przyecież chce zwiekszyć strone zimną, a nie wydechową!!!
a z tego co mi wiadomo to raczej przez to nie będzie się szybciej wkręcać!!!

nie napisałem że się będzie szybciej wkręcać, będzie się za szybko wkręcać , ciśnienie będzie rosło zbyt szybko a przepływ nie, kompresor będzie pracować poza surge line i prędej czy później się zajedzie :)

rosssssa pisze: i czemu dla szpanu!!!
czy nic to nie da??
tak mi się napisało :P

za dużo to nie da bo co z tego że kompresor nadmucha super dużo zimnego powietrza jak silnik go nieweźmie bo będzie się dusił spalinami z przytkanego wydechu.....
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ODPOWIEDZ