no i wyjaśnił się problem czemu auto nie odpalało i źle chodziło...
odpalam samo smt6, daje global settings a tu mi wyskakuje komunikacić że error 380 inproper value...
no to tak szybko metodą prób i błędów sprawdziłem co to za nieprawidłowa wartość była...
okazało się że chodzi o ignition retard/advance limit
z tym jest jakiś problem, przestawiłem na 10 stopni auto zapaliło i chodzi normalnie...
ale tak 10stopni to mało do ALS czy LC, więc przestawiam retard na więcej
i tak zacząłem się bawić tym limitem retard/advance i okazuje się że różnie ustawiam i raz wyskakuje błąd, raz nie wyskakuje, nawet jak ustawiłem na wartości na których wcześniej działało to czasami nie działa
wyskakuje nawet jakiś runtime error i wyłącza się program...
jak ustawiłem na jakieś wartości co bład nie wyskoczył to zmieniając później wartości w mapie silnik elegancko zaczął odpowiednio przyśpieszać i zwalniać wraz z przyśpieszaniem/opóźnianiem zapłonu....
ja musze dodać bo nie wiem czy było pisane ze jak wprzez winde się smt6 steruje to trzeba sobie w kompie ustawić w Panelu sterowania -> Opcje regionalne i jezykowe Na angielski tak aby to co u nas jest , było .
no panowie jak tam prace nad smt 6 bo temat coś podumarł w związku z tym że za niedługo bede to montował do siebie a niemam zakupionego to chciałem sie was poradzić kupić smt6 czy 7
pozdrawiam
Lui pisze:smt7 chyba nie działa z kołem takim jak jest w sc (32/2 nie pamiętam ale dużo zębów , a w uno jest 2/1)
jak będzie działać to brałbym smt7
ale jest inna opcja: (jak będzie możliwość wyprzedzania zapłonu to bym wziął) www.ecumaster.com
Smt7 napewno nie ruszy w ut.
W ecumasterze wyprzedzenie sie bedzie testowalo na dniach, ale problem jest inny - wejscie i wyjscie analogowe ma zakres 0-5v, a zakres pracy przeplywki w ut jest chyba wiekszy... Trzeba zrobic male pudeleczko, zeby dzialalo w ut, ale to kwestia jeszcze czasu, bo wszystkiego naraz sie nie da zrobic
Lui pisze:smt7 chyba nie działa z kołem takim jak jest w sc (32/2 nie pamiętam ale dużo zębów , a w uno jest 2/1)
jak będzie działać to brałbym smt7
ale jest inna opcja: (jak będzie możliwość wyprzedzania zapłonu to bym wziął) www.ecumaster.com
Smt7 napewno nie ruszy w ut.
W ecumasterze wyprzedzenie sie bedzie testowalo na dniach, ale problem jest inny - wejscie i wyjscie analogowe ma zakres 0-5v, a zakres pracy przeplywki w ut jest chyba wiekszy... Trzeba zrobic male pudeleczko, zeby dzialalo w ut, ale to kwestia jeszcze czasu, bo wszystkiego naraz sie nie da zrobic
colin pisze: ale problem jest inny - wejscie i wyjscie analogowe ma zakres 0-5v, a zakres pracy przeplywki w ut jest chyba wiekszy... Trzeba zrobic male pudeleczko, zeby dzialalo w ut, ale to kwestia jeszcze czasu, bo wszystkiego naraz sie nie da zrobic
u mnie (1.4) zakres przepływki to 0-3,8 v a komputer reaguje niby tylko do 4,1v
więc jak będzie wyprzedzanie zapłonu to moje smt6 będzie na sprzedaż, w sam raz do 1.3
ponawiam pytanie gdzie to kupić i jeszcze jedno jaki problem przerobić koło pasowe tak aby smt7 działał pytanie brzmi czy jest sens
i czy smt 7 jest tego warty