delta integrale

ar155q4

tipo+dedra integrale

grama2 vel puntograle
Rozstaw osi dedry 2540 mm
Szerokosc dedra przod 1436 mm, tyl 1417 mm
Rozstaw osi delty 2474 mm
Szerokosc delta przod: 1448 mm, tyl 1438 mm
Dedra posiada naped po czesci przejety z delty 8v, z ta roznica, ze tylny mechanizm roznicowy nie posiada torsena tylko sprzeglo elektrohydrauliczne. O dziwo blizniaczy pojazd jakim jest ar 155q4 ma tam torsena, podobnie jak w dedrze jest w temprze 4x4. Dedra ma rozklad napedu jak w delcie 8v 56/44 przod/tyl, delta 16v i 155q4 maja 47/53. Roznice w zawieszeniu staralem sie uwidocznic na zdjeciach, 5,6 zdjecie to tipo z napedem dedry integrale, w odroznieniu od delty nie posiada mcpersonow na tylnej osi tylko zwykle wahacze i oddzielnie montowane amortyzatory i sprezyny, prawie jak w normalnym tipo z tylu. Zdjecie ar155q4 nie jest idealnym odzwierciedleniem zawiasu z dedry i moze nie jest zbyt dobrze na tym zdjeciu widoczne ale niechcialo mi sie kopiowac i wysylac szczegolowych rysunkow. Jak wiec widac dedra i delta to dosyc rozne konstrukcje i ta druga jest w znacznym stopniu bardziej pracochlonna przy zrobieniu zaweiszenia.
Ciekawostki to m.in dwa zdjecia punto to samochod o nazwie grama2, fiat punto nalozony na podwozie dedry integrale zbudowany z okazji konca produkcji delty integrale, jak widac wszystko pasuje choc podloga w dedrze jest jakies 25cm dluzsza niz w punto. Druga ciekawostka to samochod, ktory pokazales, czyli punto z mariottiracing, od zawsze zastanawialem sie po co mu tylny dyfer i zawias od 4x4 skoro przynajmniej jezdzil ze skrzynia z fiata coupe 20vt
Podsumowujac, jesli rzezbic to w napedzie z dedry/tempry/ar155q4
Jugo to jeszcze malo Ci tych zdjec dohcow w uno, ile bys nie ogladnal to i tak napewno wyjdzie inaczej niz bys planowal
