Jak wyciągnąć wał itp - rozbiórka bloku

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Jak wyciągnąć wał itp - rozbiórka bloku

Post autor: Lui »

jak wyciągnąć wał?

trza odkręcić podpory - wiadomo

sprzęgło - jak odkręcić ?? nic chcę żeby jakaś sprężynka, blaszka czy cokolwiek innego wyskoczyło a ja nie będę wiedział gdzie to było :P


a co odkręcić z drugiej srony ??


inna sprawa mam piekielny problem z wyjęciem alternatora, on jest mocowany na taką jedną długą śrubę (m10 chyba) ?? jak tak to ona nie wychodzi, altek się wogole nie obraca, a jest problem taki żeby odkręcić to mocowanie półośki.... a altek się nawet nie obraca :?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

sprzęgło zdjęte, nic nie wypadło :P

a koło zamochowe jak odkręcić ?? śruby są normalne - prawy gwint?
trzeba je porządnie obstukać przed okręceniem ??

inna sprawa jak zablokować wał żeby się nie kręcił, mozna np. tak żeby wsadzić młotek, czy jakiś klocek, cokolwiek, pomiędzy przeciwwagę na wale i blok ??
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Zablokowanie drewienkiem chyba bedzie oki.
Śrubki sa normalne
Potem podpory i korbowody.
Popatrz od której strony podpory są z nacieciami.
Jak bedziesz robił szlif lub tulejowanie to uważaj na natryski na denko bo mogą CI je uszkodzić. Mi je przytarli i pozatylaki otwory i musiałem je powyjmować i czyścić. Aby je wyjać najlepiej wyjać panewki a potem od strony cylindra jakimś twardym drewienkiem lub czymś ?? wybić je i dopiero dac do zroienia blok.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

koło zamachowe odkręcone, teraz mam problem z kołem pasowym...
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

ja jakoś przesunołem alternator w dół i odkręciłem chyba 3 ścuby m6. . zdiłem z bloku . koła pasowego jeszcze nie szarpałem ale mam problem z kolektorem i turbo , śruby się poprostu wtopiły we flansze i zonk :/
Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Lui pisze:koło zamachowe odkręcone, teraz mam problem z kołem pasowym...
Makretka to 36 i trzeba podobnie to zablokować jak do wału
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ