czyżby turbinka szybciej się wkręcała???

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

bubu_86
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Żyrardów

czyżby turbinka szybciej się wkręcała???

Post autor: bubu_86 »

Jakiś czas temu podczas dłubania w UT urwał mi się jeden kruciec od czwórnika który łączy serwo, kolektor, DV i Mikroplex ze wskaźnikiem doładowania. Z braku części podłączyłem DV w okolicy Mikroplexu i wskaźnika doładowania, a tamten ułamany kruciec załatałem. Podczas jazdy testowej ku mojemu zdziwieniu turbina według wskaźnika zaczęła ładować już od 1,5 tyś obr :shock: Ostatnio naprawiłem usterkę i turbo ładuje od 3 tysi.
Czy ktoś z Was może mi wytłumaczyć, czy to jest przekłamanie wskaźnika, czy turbo rzeczywiście zaczeło wcześniej ładować???
Uno 1,3 Turbo 85'
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Re: czyżby turbinka szybciej się wkręcała???

Post autor: colin »

bubu_86 pisze:Jakiś czas temu podczas dłubania w UT urwał mi się jeden kruciec od czwórnika który łączy serwo, kolektor, DV i Mikroplex ze wskaźnikiem doładowania. Z braku części podłączyłem DV w okolicy Mikroplexu i wskaźnika doładowania, a tamten ułamany kruciec załatałem. Podczas jazdy testowej ku mojemu zdziwieniu turbina według wskaźnika zaczęła ładować już od 1,5 tyś obr :shock: Ostatnio naprawiłem usterkę i turbo ładuje od 3 tysi.
Czy ktoś z Was może mi wytłumaczyć, czy to jest przekłamanie wskaźnika, czy turbo rzeczywiście zaczeło wcześniej ładować???
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumialem, ale jak microplex nie dostawal takiego cisnienia jak jest w kolektorze (tylko nizsze) to wyprzedzi zaplon, co spowoduje szybsze wkrecanie sie turbo. Oczywiscie spowodowac tez moze spalanie stukowe (bo po czujniku cofanie moze nie wystarczyc) i moze sie skonczyc na malym bum...
ODPOWIEDZ