opornik chłodnicy??

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

joker44
Obserwator
Posty: 8
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 9:53 pm
Miejscowość: Warszawa

opornik chłodnicy??

Post autor: joker44 »

co daje opornik chłodnicy i czy jest tam konieczny?? bo z tego co pamietam w innych punciakach go niebylo
i jeszce to chłodzenie wtryskiwaczy, co je zalącza?? i jak z koniecznoscia trzymania tego pod maska??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: opornik chłodnicy??

Post autor: ZibiUT »

W turbo wentylator ma 2 biegi, jeden ząłcza się przy 92 st a drugi przy 97 st(mniej wiecej) Aby uzyskać dwa biegi na wentylatorze potrzebny jest ten opornik. Za pierwszym razem obieg się zamyka przez niego a potem już go pomija i idzie bezpośrednio.

W okolicach listwy wtryskowej masz taką jak by porcelankę z 2 kablami. To jest czujnik. Wentylato jest w celu chłodzenia wtrysków szczególnie po jeździe kiedy ciepło z kolektora wydechowego je nagrzewa co moze doprowadzić do zapiekania sie iglic. Mi nigdy się to nie przytrafiło. Chłodzenie wydłuża tez napewno życie takiego wtryskiwacza.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
partyzantpl
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Uno 1.3T

Re: opornik chłodnicy??

Post autor: partyzantpl »

Odgrzewam kotleta:
Panowie, możecie napisać jak ma być podłączony czujnik temp w chłodnicy, wentylator i opornik, żeby chodziły dwa biegi wentylatora? Zrobiłem schemat jak to wygląda u mnie - wentylator załącza się przy 100st.C, a po ominięciu opornika, czyli wpięciu czujnika temp. chłodnicy do zasilania wentylatora nic się nie zmienia. Niżej szkic podłączenia u mnie zrobiony na szybko :)
http://s1.postimg.org/soo656ojh/img010.jpg" target="_blank" target="_blank
ODPOWIEDZ