Nie do końca rozumiem co chcesz mi udowodnić.Yannick pisze:Tylko w samolotach?
"Harley-Davidson, Suzuki, BMW, Hondas, Kawasakis, Triumphs etc....all our race bikes have run water injection since the early 1980's. The thermal loads, even with intercooling and racing gasoline are too high and without water injection you simply can't run mile after mile on the long course at Bonneville without some additional form of charge cooling."
A cóż to innego jak zaprzęgnięcie wody do chłodzenia, tylko z użyciem wymiennika ciepła pomiędzy wodą a powietrzem?A widziałeś chargecooler'y? Takie małe, a działa.
Czytaj ze zrozumieniem. W Bonneville jest wyschnięte słone jezioro, na którym amerykanie biją rekordy prędkości. Mowa jest właśnie o takich motocyklach, w których problemy aerodynamiczne są analogiczne do tych w samolotach (brak miejsca, zbyt duży opór aerodynamiczny dużych IC, extremalne obciążenie silnika, etc).
A robienie analogii pomiędzy wtryskiem wody (obniżanie temperatury poprzez odparowanie wody) i chargecoolerem (obniżanie temperatury poprzez wymianę ciepła) jest meganieporozumieniem.
Wszystko, co wcześniej napisałem, opieram na własnym (i nie tylko) praktycznym doświadczeniu.
W internecie można napisać wszystko, a swój rozum ma się po to, by filtrować docierające ze wsząd informacje. EOT