uno turbo na dwoch gaznikach...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: Tschoob »

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... _686wt_958" target="_blank

jak widac sie da...teraz pytanie - droga by to byla zabawa ? teoretycznie gazniki latwiej wystroic na wieksza moc....tak wiec moze kasa np 2 tysie wsadzona w zrobienie profi kolektora pod 2(a moze i 4) gazniki nie byla by taka zla ?

wypowiadajcie sie :D
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: Lui »

IMO taniej i prościej 4 przepustnice na MSie zrobić. Kto ci później te gaźniki dobrze zestroi.
Kolektor to za kilkaset zł można zrobić albo i mniej na motocyklowe na gumki montowane.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: Tschoob »

no dobra...czyli sie da...

a co powiesz na temat cena/dzwiek/osiagi ?
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Awatar użytkownika
gajos3
Aktywny użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 3:08 pm
Miejscowość: Bielsk Podlaski
Auto: Inne
Kontakt:

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: gajos3 »

Jak zrobić w gaźniku wzbogacenie podczas doładowania?
:cool: Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
:) Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
:D MZ ETZ 250
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: 80quattro »

Nie rozumiem jaki jest sens przerabiania silnika z Uno Turbo na silnik wolnossący . Prościej od razu wyjśc z silnika N/A .

Chyba , że chodzi o wykorzystanie mocniejszego dołu silnika .
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: rożek »

tak a ile to pali a osiągi jak w turbo z gazem wduszonym do połowy i bez kombinacji typu wałki wydechy itp
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: Abarth »

Tschoob pisze:http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... _686wt_958" target="_blank

jak widac sie da...teraz pytanie - droga by to byla zabawa ? teoretycznie gazniki latwiej wystroic na wieksza moc....tak wiec moze kasa np 2 tysie wsadzona w zrobienie profi kolektora pod 2(a moze i 4) gazniki nie byla by taka zla ?

wypowiadajcie sie :D
Oglądałem dziś już to ogłoszenie :P

Moim zdaniem nie warto... sens jest owszem w aucie które ma silnik wolnossący ale to jednak stare rozwiązania i pewnie będzie strasznie paliwożerne ja bym proponował w wolnossącym ITB :twisted:

Co do silników z turbo gaźnikom mówimy nie :roll: słuszna uwaga kto to wystroi...
i nie będzie współmiernych efektów...
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: Tschoob »

80quattro pisze:Nie rozumiem jaki jest sens przerabiania silnika z Uno Turbo na silnik wolnossący . Prościej od razu wyjśc z silnika N/A .

Chyba , że chodzi o wykorzystanie mocniejszego dołu silnika .

ale ja mowilem o przerobieniu silnika doladowanego na gazniki...i turbo i 4 przepustnice...czy tak sie da :)

co do wystrojenia to pewnie jakis magik by sie znalazl co to gazniki ogarnia...jakis od motocykli moze ?
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: rożek »

to można zrobić 4x przepustnice i wtrysk bo jak gaźnik to raczej nadciśnieniowe muszą być
80quattro
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 7:14 am
Miejscowość: Ustroń
Auto: Punto GT

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: 80quattro »

Tschoob pisze:
80quattro pisze:Nie rozumiem jaki jest sens przerabiania silnika z Uno Turbo na silnik wolnossący . Prościej od razu wyjśc z silnika N/A .

Chyba , że chodzi o wykorzystanie mocniejszego dołu silnika .

ale ja mowilem o przerobieniu silnika doladowanego na gazniki...i turbo i 4 przepustnice...czy tak sie da :)

co do wystrojenia to pewnie jakis magik by sie znalazl co to gazniki ogarnia...jakis od motocykli moze ?
Chodziło mi o ten silnik z aukcji .
A co do gażników to musiały by być to gaźniki przystosowane do nadciśnienia . Były takie wersje .
Punto GT
Grande Punto Sport 1.4T
Punto II 1.2
Audi A4 Quattro 1.8T
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: hz10 »

panowie czy wy nie widzicie że to jest silnik n/a :roll:
Awatar użytkownika
Tschoob
Zaawansowany użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pt gru 09, 2005 7:28 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Warszawa

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: Tschoob »

hz10 pisze:panowie czy wy nie widzicie że to jest silnik n/a :roll:
no tak ,to juz ustalilismy ze ten akurat na aukcji jest przerobiony na n/a...ktos zepsul calkiem dobry silnik :P
Uno 1.3 Turbo seria na miasto :)
Uno 1.4 16V - rally car :)
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: uno turbo na dwoch gaznikach...

Post autor: kania_ »

80quattro Pytasz i odpowiadasz sobie w jednym poście :hahaha:

Modyfikacja 1.3 turbo na N/A pod wieloma względami jest trafiona w 100% (Mocny dół, mocniejsza uszczelka pod głowicą, wzmocniony układ chłodzenia. Zmiana tłoków, wałka i gaźniki i 130-160KM jest), jedynie skok do średnicy cylindra nie wypada korzystnie w porównaniu do 1.1 rozwierconego do 1.3

Co do Turbo gaźnika to tu macie fabryczne rozwiązanie:
http://www.allegro.pl/item896811413_tur ... 6_2_0.html" target="_blank
gaźnik jest spięty ze specjalnym regulatorem ciś paliwa. a pompa paliwa wysokociśnieniowa

Co do stosowanych gaźników do systemów turbo weber/dellorto stosują specjalne zestawy modyfikujące twin-zestawy na Turbo
p.s.
Myślę ze stosowanie gaźników do turbo, nie daje takich możliwości jak dobry układ MPI
ODPOWIEDZ