jak to jest blow off a przplywka
- bombel
- Obserwator
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:44 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: grudziadz
- Kontakt:
jak to jest blow off a przplywka
Czytam i szukam odpowiedzi na pytanie czy ja zaloze jakis zawor upustowy co biedzie sie dzialo z przeplywka czy nie bedzie lapala lewego powietrza i na wolnych i nie bedzie szalala tzn obroty silnika ?????
punto GT
- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
Co do łapania lewego powietrza to przepływka raczej nie ma takiej możliwości
Lewe powietrze silnik może łapać przez zawór jeśli np za delikatna będzie w nim sprężyna jeśli będzie to atmosferyczny zawór bov. Ja osobiście jeżdze na DV, ale z tego co wyczytałem to w punto gt niema większych problemów z adaptacją zawóru BOV. Dwie najlepsze opcje zaworów które sprawdzają się w miare sprawnie to zawór dwu-tłoczkowy lub zawór membranowy.
Co do teoretycznego aspektu to po zamianie DV na BOV może być troszkę zalewany silnik po puszczeniu nogi z gazu jeśli wczesniej turbo wytworzyło nadciśnienie.
Zresztą wiele osób z tego forum ma takie zaworki więc może oni napiszą jak się im to sprawdza

Lewe powietrze silnik może łapać przez zawór jeśli np za delikatna będzie w nim sprężyna jeśli będzie to atmosferyczny zawór bov. Ja osobiście jeżdze na DV, ale z tego co wyczytałem to w punto gt niema większych problemów z adaptacją zawóru BOV. Dwie najlepsze opcje zaworów które sprawdzają się w miare sprawnie to zawór dwu-tłoczkowy lub zawór membranowy.
Co do teoretycznego aspektu to po zamianie DV na BOV może być troszkę zalewany silnik po puszczeniu nogi z gazu jeśli wczesniej turbo wytworzyło nadciśnienie.

Zresztą wiele osób z tego forum ma takie zaworki więc może oni napiszą jak się im to sprawdza
