czy to wina pierścieni?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

czy to wina pierścieni?

Post autor: paullo »

witam wszystkich. mam taki problem z moim pgt, ostatnio od 2 miesięcy zauważyłem, że przy maksymalnym przyśpieszeniu gdy turbina nabije 1.1 bara i gdy odpuszcze gaz nagle to po chwili w lusterkach widziałem biały dym z rury. myślałem, że to turbina siada ale dziś przeleciałem 200km i przed jazdą wyjąlem z dolotu do turbiny ten przewód co idzie z odpowietrzenia silnika i wsadziłem go do butelki i okazało się, że w butelce zebrała się jakaś niecała "setka" oleju no i przestał kopcić z rury. turbina ok.
w sierpniu wymieniałem pierścienie, nie pamiętam nazwy firmy ale kosztowały 240zł komplet.
jak myślicie czy poszły pierścienie czy coś innego?
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

może uszczelniacze zaworów
Obrazek
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

uszczelniacze też wymieniałem niedawno :)
jak był wcześniej wciśnięty ten przewód odpowietrzenia silnika od dolotu tak jak jest oryginalnie to zaworem upustowym też rzucało lekko olejem a teraz jak przewód jest w butelce to już nie wyrzuca przez zawór upustowy :?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to pewnie turbo puszczało olej przez złe odpowietrzanie skrzynki korbowej

nie wiem jak to wygląda w punto ale w uno jest to słabo rozwiazane i potrafi sie zatkać
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

no właśnie lui, miałem 2 tygodnie temu przypadek, że szczelił mi przewód powrotny od turbo ten co idzie do miski olejowej, był nieźle napuchniety i jak dodawałem gazu to troche puchł.
piszesz, że odpowietrzenie mogło się przytkać?
odpowietrzenie skrzyni korbowej jest chyba ok, bo jak dodaje gazu to lekko dmucha przez przewód odpowietrzenia tylko dlaczego rzuca olejem.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Prawdopodobnie masz za duze ciśnienie w skrzyni korbowej i dlatego tak jest. Pewnie pierścienie puszczaja albo wydmuchało uszczelke pod głowicą. Ja jak zrobiłem nowy dolot to nie wsadziłem juz odmy w dolot tylko w butelkę. Rożnica taka że jak stoisz na skrzyżowaniu to moze zalatywac olejem.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

dzięki zibi122. narazie też chyba tak zrobie. :)
ODPOWIEDZ