zmiana głowicy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

no właśnie dlatego pociołem swoją żeby drugi raz skuchy nie było :twisted:
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

hz10 pisze:no właśnie dlatego pociołem swoją żeby drugi raz skuchy nie było :twisted:
A to juz kiedys ją przewierciles?:)

Narazie robią sie zawory i gniazda.
Nie wiem czy na tym nie poprzestac i zlozyc w koncu silnik do kupy, a z kanalami sobie poczekac i je poprawić dopiero przy zmianie na inny wałek.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

nie rób od dupy strony! ja tak zrobiłem i byłem w plecy robote gniazd :evil: bo była wada w odlewie
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

glowica zrobiona, zalozony zestaw nowych uszczelek wszedzie, wszystko zlozone do kupy, no i jest problem :(
jak jade autkiem dosc spokojnie to wszystko jest ok, jak autko stoi to tez wszystko jest ok, ale jak zaczynam nim szybciej jezdzic to przegrzewa mi sie plyn chlodniczy. Probowalem nawet wlaczyc na stale wiatraczek i jezdzic z wlaczonym ogrzewaniem na maxa, no ale to niestety niewiele pomaga:( Ze zbiorniczka zaczyna mi sie dymic, woda znika do zera i trzeba z powrotem caly zbiorniczek napelniac.
Co moze byc powodem, ze silnik sie tak bardzo grzeje?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

a czy jest obieg wody tzn czy chłodnica robi się gorąca? bo może masz zacięty termostat i dlatego takie cyrki
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

hz10 pisze:a czy jest obieg wody tzn czy chłodnica robi się gorąca? bo może masz zacięty termostat i dlatego takie cyrki
jest obieg, jak auto stoi w miejscu to plyn idzie i wiatrak sie co jakis czas wlacza wiec tu wszystko jest ok.
Moze pompa wody za wolno to tloczy?
Moze chlodnica juz stara i za malo wydajna?
Dziwne ze przed zmiana glowicy nic takiego sie nie dzialo.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

jest jeszcze jedno wytłumaczenie ale obym sie mylił tzn przebiłeś sie gdzieś do kanału wodnego w głowicy
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

hz10 pisze:jest jeszcze jedno wytłumaczenie ale obym sie mylił tzn przebiłeś sie gdzieś do kanału wodnego w głowicy
tez mi cos takiego przez mysl przeszlo, z tym ze jedyna mozliwosc gdzie bym sie mogl faktycznie przebic to przy poglebianiu komor spalania.
Mechanik stwiedzil ze chyba mam dziurawy zbiornik na wode i ze puszcza wode jak zrobi sie tam cisnienie i dlatego sie potem wszystko grzeje, bo plyn ucieka.
Pytalem sie wlasnie w sklepie o taki zbiorniczek i mi podali cene 150zl :shock: Czy z jakiegos innej wersji uno nie pasuja te zbiorniczki? Ta cene podal za zbiornik od jakiegos diesla bo ponoc ma ten sam co UT
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

może mam taki zbiornik :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

zakladam ze glowica jest ok, chociaz ja na wszelki wypadek jeszcze raz zdejme:( i sprawdze. Przy okazji wymienie jeszcze pierscienie bo autko dymi.
zbiorniczek profilaktycznie zmienie. termostat jest ok. nie widac zeby cos gdzies cieklo.
Co moze byc jeszcze powodem tych problemow z gotowaniem sie wody?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Nieodpowietrzony uklad powoduje przegrzewanie ,bo plyn chlodniczy chyba nowy masz , nieraz tez jak pompa padnieta to moze sie grzac :roll:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

DeviL pisze:Nieodpowietrzony uklad powoduje przegrzewanie ,bo plyn chlodniczy chyba nowy masz , nieraz tez jak pompa padnieta to moze sie grzac :roll:
No ale jak zapale silnik i patrze do zbiorniczka to cos tam wode pompuje.
No chyba ze robi to za wolno :?
ogolnie jak sobie auto stoi i silnik pracuje to wszystko prawidlowo wyglada i nic zlego sie nie dzieje.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Czasem jak jest obluzowany wirnik pompy to tak się dzieje, że przy stałych obrotach wszystko nawet oki, a przy zmiennym obciążeniu wirnik prawie stoi w miejscu.
Może też gdzieś jest przytkany jakiś kanał/wąż.
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

głowica jest ok
Jest walniety blok silnika i dlatego uciekal płyn:(
Sa 3 duze pekniecia przy cylindrach.
Da sie to jakos pospawac? Czy jedyne wyjscie to wymiana bloku? :cry:
W sumie nie wiem jakim cudem mechanik mogl tego nie zauwazyc przy zmianie glowicy.
wyglada to tak:


No i czy taki blok od 1.3t
http://moto.allegro.pl/item209049072_uno_turbo_1_3.html
by pasowal?
Załączniki
blok2.JPG
uszczelka.JPG
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Orzesz Ty bez pługa... no nieźle dostał ten blok:).
Z 1.3T będzie pasował, wizualnie trochę inny, ale wymiary te same, układ tłokowo-korbowy z 1.4T wchodzi w blok 1.3T bez problemu. I masz nawet już głowice z 1.3T, więc wszystko będzie grać:).
ODPOWIEDZ