Strona 1 z 1

Wałek

: sob cze 10, 2006 10:59 am
autor: rosssssa
Czy do turbo zakłąda się ostrzejsze wałki ????

Bo musze teraz swój wymienić i nie wiem czy zakładać seryjny czy jakiś ostrzejszy??

Wiem że w N/A to podstawa a w turbo????


Pozdr

: sob cze 10, 2006 11:11 am
autor: colin
tez podstawa

: śr cze 14, 2006 2:16 pm
autor: DeviL
Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"

: śr cze 14, 2006 8:16 pm
autor: ziuzio
DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).

: śr cze 14, 2006 9:51 pm
autor: ZibiUT
ziuzio pisze:
DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Mam wałek zrobiony przez Światka 285 / 265 i wniosy 9,9 i 9,5 i jest naprawde nieźle. Musze po wystrojeniu na hamownie wskoczyć bo wydaje mi sie ze moc max idzie ponad odciecie

: czw cze 15, 2006 1:22 am
autor: DeviL
ziuzio pisze:
DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Te km zyskuje sie poprzez dluzsze czasy otwarcia = wiecej mieszanki = wieksze spalanie i tak jak zauwazacie , moc idzie w wyzsze partie obrotow , przy zbyt malych turbinkach nic to nie da , bo mala turbina przestanie byc wydajna przy 4-5tys obr , a taka wieksza pociagnie do konca w miare fajnie , wiec tez trzeba na to zwrocic uwage :) Im wieksze wzniosy tym wiekszy lag ponizej poczatkowego doladowania (moze zle tlumacze ,ale tak mniej wiecej jest ) Najlepiej dorzucic do tego troche wieksze zaworki dolotowe + wywazyc wal korbowy , i bedzie krecilo lajtowo 3.5-7.5k obr . Silniki Fiata maja spory potencjal :twisted: Poszukajcie ksiazki guy crofta

: czw cze 15, 2006 9:50 am
autor: colin
DeviL pisze:
ziuzio pisze:
DeviL pisze:Jest temat o tym na streetracing.pl , dasz ostre walki pujdzie moc w gore w wyzszym zakresie obrotow , wzrosnie tez "lag"
Jeżeli dasz ostry wałek w sensie turbo na pewno nic się nie straci, a zyskuje się gratis kilka km oraz perspektywę na możliwe uzyskanie jeszcze kilku po odpowiednich modyfikacjach:).
Akurat do silnika 1.3/1.4T Fiata są dedykowane wałki Catcamsa i Pipercamsa z gwarantowanym przyrostem mocy( :roll: ), więc nie trzeba 'ślepo' próbować różnych wałków w celu pożądanego przyrostu:).
Te km zyskuje sie poprzez dluzsze czasy otwarcia = wiecej mieszanki = wieksze spalanie i tak jak zauwazacie , moc idzie w wyzsze partie obrotow , przy zbyt malych turbinkach nic to nie da , bo mala turbina przestanie byc wydajna przy 4-5tys obr , a taka wieksza pociagnie do konca w miare fajnie , wiec tez trzeba na to zwrocic uwage :) Im wieksze wzniosy tym wiekszy lag ponizej poczatkowego doladowania (moze zle tlumacze ,ale tak mniej wiecej jest ) Najlepiej dorzucic do tego troche wieksze zaworki dolotowe + wywazyc wal korbowy , i bedzie krecilo lajtowo 3.5-7.5k obr . Silniki Fiata maja spory potencjal :twisted: Poszukajcie ksiazki guy crofta
Dlaczego wiekszy lag? Przeciez walek tylko poprawia napelnianie i oproznanie a nie pogarsza (no chyab ze mowilmy o obrotach np do 2000 w przypadku jakichs normalnych walkow a nie hardcore).
Oczywiscie moze byc gorzej, ale raczej tylko jak sie kupi walek, wlozy i mysli ze juz lepiej byc musi bez krecenia!