Silnik 1372cc Uno Turbo MK1

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

TurboUno
Obserwator
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 19, 2021 12:40 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.4T

Silnik 1372cc Uno Turbo MK1

Post autor: TurboUno »

Cześć!

Mam problem z weryfikacją wersji silnika i dostępnością części. Mam Uno Turbo MK1 z silnikiem 1372 cc (czyli nazywanym 1.4t?)
Przypuszczam, że ktoś już przy nim przede mną grzebał i nie mogę połapać się co dokładnie mam.

Na bloku widnieją oznaczenia 7M14 , M603AT.13 5997539
Wnioskuję po średnicy tłoka którą znalazłem w manualu Hynesa, że właśnie 1372cc ma bore 80.5mm, tyle właśnie mają moje tłoki.

Problem zaczyna się przy doborze pierścieni tłokowych, bo wszędzie do 1.4t grubość oferowanych pierścieni to odpowiednio: 1.5mm x 2.0mm x 3.0mm.
Taki komplet nie zadziała z moimi tłokami, bo pierścienie które teraz mam i są zużyte mają grubości: 1,3mm x 1.8mm x 3,7mm, trzeci pierścień, olejowy,nawet zużyty jest dużo grubszy niż te oferowane na sprzedaż. Numery jakie odczytałem z tłoka: 5999584 / 3323.6 / A930.

Czy ktoś może mi pomóc rozwikłać zagadkę z czego są to tłoki? Ewentualnie, może macie jakiś patent na komplet innych tłoków o średnicy 80.5mm które będą dostępne w kpl. z pierścieniami i będzie można je zastosować do 1372 cc turbo?

Dzięki i pozdrawiam
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Silnik 1372cc Uno Turbo MK1

Post autor: turbomaniak »

Kod silnika jest na plaszczyznie styku ze skrzynia biegow, lewy gorny rog patrzac na plaszczyzne. Srednica tloka w 1.3t i 1.4t jest taka sama, pojemnosc jest zwiekszona skokiem walu. Wnioskujac po grubosciach pierscieni masz 1.3t.
Awatar użytkownika
partyzantpl
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Uno 1.3T

Re: Silnik 1372cc Uno Turbo MK1

Post autor: partyzantpl »

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine" target="_blank

Tu masz matrycę silników ze średnicą tłoka i wzniosem wału.
SQL
Obserwator
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 20, 2017 4:30 pm
Miejscowość: Olsztyn,Mrągowo,Ryn
Auto: Uno 1.3T

Re: Silnik 1372cc Uno Turbo MK1

Post autor: SQL »

TurboUno pisze:Cześć!

Mam problem z weryfikacją wersji silnika i dostępnością części. Mam Uno Turbo MK1 z silnikiem 1372 cc (czyli nazywanym 1.4t?)
Przypuszczam, że ktoś już przy nim przede mną grzebał i nie mogę połapać się co dokładnie mam.

Na bloku widnieją oznaczenia 7M14 , M603AT.13 5997539
Wnioskuję po średnicy tłoka którą znalazłem w manualu Hynesa, że właśnie 1372cc ma bore 80.5mm, tyle właśnie mają moje tłoki.

Problem zaczyna się przy doborze pierścieni tłokowych, bo wszędzie do 1.4t grubość oferowanych pierścieni to odpowiednio: 1.5mm x 2.0mm x 3.0mm.
Taki komplet nie zadziała z moimi tłokami, bo pierścienie które teraz mam i są zużyte mają grubości: 1,3mm x 1.8mm x 3,7mm, trzeci pierścień, olejowy,nawet zużyty jest dużo grubszy niż te oferowane na sprzedaż. Numery jakie odczytałem z tłoka: 5999584 / 3323.6 / A930.

Czy ktoś może mi pomóc rozwikłać zagadkę z czego są to tłoki? Ewentualnie, może macie jakiś patent na komplet innych tłoków o średnicy 80.5mm które będą dostępne w kpl. z pierścieniami i będzie można je zastosować do 1372 cc turbo?

Dzięki i pozdrawiam
w lewej górnej części bloku powinieneś mieć oznaczenie dużej literki A, a na dole X2, literowo-liczbowe oznaczenie w zasięgu od 6axx-7mxx
Mogę się mylić, ale
blok jest z una mk1, wczesnej wersji; nie wiem jaki masz wał, ale korby musisz mieć z tego też silnika bo te z 1.4t z większym skokiem nie wejdą bez modyfikacji, co do tłoków to raczej te 1.3T
ODPOWIEDZ