Strona 1 z 1

serwo

: pn lis 12, 2012 7:22 pm
autor: gerg
Pytanie dla znawców i tych co przerabiali ten temat

Od dłuższego czasu borykam się z czasowym spadkiem siły hamowania
Czasem jest on ok ale i tak nie za mocny , a czasem mnie zaskakuje i jak dojeżdzam do krzyżówki ledwo co odpalonym samochodem to włos mi sie jeży i wciskam pedal na maxa a auto się dalej turla i ciężko zblokowac koła .
Wyraźnie czuć że serwo nie pomaga.
Wiadomo że to silnik doładowany i w kolektorze częściej panuje nadciśnienie niż potrzebne do zasilania serwa podciśnienie i tylko jak przepustnica jest zamknięta się ono "laduje".
Sprawdzałem juz zawór jednokierunkowy na drodze kolektor serwo i jest ok jak i przewód do niego idący
Podciśnienie zgromadzone w serwie powinno wystarczyć na wiecej niż jedno naciśniecie i skuteczne zahamowanie ,- no właśnie
1 Po ilu naciśnięciach pedału hamulca na zgaszonym silniku w waszych samochodach (pgt)
robi się on u was twardy?
2 Czy serwo z Punto gt jest jakieś wyjątkowe , czy takie samo jak w zwyklym Punto
3 No i czy jak by przyszło do jego wymiany można cos polepszyc w tym temacie , czyli założyc coś bardziej skuteczniejszego od innego auta ( :niewiem: np. z palio)

Re: serwo

: wt lis 13, 2012 9:01 am
autor: turbomaniak
Jaki masz walek rozrzadu, seryjny czy jakis sportowy?

Re: serwo

: wt lis 13, 2012 10:27 am
autor: gerg
Wałek mam seryjny

Wiem o czym myślisz - inny wałek z innymi czasami ,bądź też zmieniona faza kółkiem na wałku rozrządu będzie miało wpływ na czas otwarcia zaworów (ssących) co może być powodem zmniejszenia siły podciśnienia w kolektorze.
Ale nie w tym przypadku.
Wałek seria w dobrej kondycji i rozrząd w ustawieniu seryjnym.

Re: serwo

: czw lis 29, 2012 11:03 pm
autor: hz10
przepływke masz walniętą :mrgreen: co to ma wspólnego z hamulcami zapytacie? ano to że auto dostaje za mało paliwa i silnik spada z obrotów oczywiście komp chce podnieść obroty i otwiera silnik krokowy na maks i nie mamy podciśnienia w kolektorze :cisza: dobranoc

Re: serwo

: pt lis 30, 2012 12:22 am
autor: gerg
Masz rację w tym co tu dedukujesz ,ten scenariusz jest realny.
Lecz podciśnienie do karmienia serwa nie tylko bierze się z wolnych obrotów , ale także z hamowania silnikiem , gdzie ssanie silnika jest wieksze (intensywniejsze)
niż na wolnych obrotach.
Serwo powinno być naladowane największą wartością podcisnienia jakie zaistniało w kolektorze i czekać grzecznie na wykonanie swojej roboty - czyli hamowanie
Przepływka a za tym mieszanka i sterowanie wolnymi obrotami w momęcie hamowania silnikiem niewiele ma sie do podcisnienia.
Na samych wolnych obrotach owszem

Re: serwo

: ndz gru 02, 2012 10:18 am
autor: hz10
nigdzie nie napisałeś że z hamując z wysokich obrotów nie masz hamulców. wepnij vacuometr i bedziesz wszystko wiedział