Kupujesz uno turbo ???? - PRZECZYTAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!
: pt gru 03, 2004 3:33 pm
Koledzy,
Jak dobrze wiemy to forum jest odwiedzane nie tylko przez posiadaczy Uno Turbo ale takze przez sympatykow tego autka oraz ludzi chcacych takie cos kupic. Proponuje napisac tutaj na co trzeba zwrocic uwage przy kupnie coby uniknac pozniejszych problemow.
Moja lista by wygladala np tak:
- sprawdzamy sprezarke - po pierwsze czy ma drozne kanaly wodne (chlodzenie) wystarczy odkrecic korek i zobaczyc czy przy pracujacym silniku leci plyn chlodniczy przez wezyk wchodzacy z lewej strony (stojac przodem do auta) zbiornika wyrownawczego; 2. sprezarka nie powinna miec luzow (wirnik) mozna zdjac przewod doprowadzajacy powietrze do turbo i zlapac palcami za wirnik i sprobowac poruszac (z wyczuciem) czy wirnik ma luzy; 3. chyba najwazniejsza sprawa to wycieki oleju poprzez ulozyskowanie sprezarki - wsiadamy do autka, odpalamy je i czekamy az sie nagrzeje (temp oleju ok 70stopni). Wyjazd na droge i dajemy autku ostro popalic - na max`a. po takim katowanku odstawiamy samochodzik (nie wylaczamy silnika - musi sie lekko wystudzic na b. jalowym i turbo musi sie "uspokoic"). Sciagamy potem gumowe kolanko prowadzace powietrze do kol dolotowego i patrzymy czy sa w nim slady oleju - jak tak to turbinka pluje olejem do ukl dolotowego. Dobrze jest tez zdjac gumowe kolanko przy intercoolerku (najnizszy pukt okl dolotowego) i zobaczyc czy tam sie nie zbiera olej. Jezeli turbina ma uszkodzony wirnik od strony wydechowej (np wyszczerbione uszczelnienie) to czestym objawem jest "dymienie" autka po puszczeniu gazu odrazu po ostrym przyspieszaniu (chmurki niebieskiego dymu); 4. turbina powinna "chodzic" cicho - nie moga dochodzic od niej zadne dziwne dziweki ani wibracje... Cisnienie wskazywane przez manometr na desce rozdzielczej powinno oscylowac w granicach 0,55-0,7 Bar`a.
- kompletny osprzet silnika - czest autka takie jak Uno Turbo maja "bogata" przeszlosc. Mozna to poznac po tym ze osprzet silnika jest niekompletny. Najczesciej po wypadku malo kto kupuje takie czesci jak:
a. chlodnica oleju - koszt ok 700zl (nowa)
b. chlodzenie wtryskiwaczy - wiatraczek i listwa plastikowa z czujnikiem
c. intercooler - czesto jest zastepowany jakas rura itp.....
d. przedni zderzak - uno turbo ma inne zderzaki od zwyklych uno - sa to czesci trudnodostepne i dosyc drogie wiec sa zastepowane odpowiednikami od "zwyklych" uniakow...
Jezeli chodzi o nadwozie to wersja MKI (stara buda) ma charakterystyczna tylna klape. Jest ona wykonana z tworzywa i ma zintegrowany spojler nad tylna szyba.... Baardzo trudne do kupienia na gieldzie/szrocie.
Jezeli chodzi o silnik to raczej ciezko zajezdzic ten piecyk (chociaz dla chcacego nic trudnego) ale warto sprawdzic cisnienie na cylindrach - powinno wynosic 12 - 10 Bar`ow ale najwazniejsze by bylo wszedzie rowne. Co do skrzyni to raczej na bank sa wytrzaskane synchronizatory od 1 i 3 biegu.....
Ukl wydechowy jest bardzo czesto zastepowany jakimis "zamiennikami" wykonanymi przez roznego rodzaju "magikow". Seryjnie jest wykonany ze stali chrom/nikiel (na bank na odcinku turbo - katalizator) a srednica rur w tym ukladzie to 50mm (wewnetrzna).
Jezeli chodzi o elektryke to tak jak w kazdym uno (zwlaszcza mkI) pala sie kostki przy tylnich swiatlach....
Co do blacharki - gnije wszystko !!!!!!! Ja jak kupilem swojego to po puknieciu piescia w tylna nadkola mialem dziure wielkosci piesci
Ja juz sie naklikalem - teraz Wy cos dodajcie od siebie.......
_________________
Niech Moc bedzie z Wami !!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez mops dnia Czw 08 Sty 2004 21:24, w całości zmieniany 2 razy
Jak dobrze wiemy to forum jest odwiedzane nie tylko przez posiadaczy Uno Turbo ale takze przez sympatykow tego autka oraz ludzi chcacych takie cos kupic. Proponuje napisac tutaj na co trzeba zwrocic uwage przy kupnie coby uniknac pozniejszych problemow.
Moja lista by wygladala np tak:
- sprawdzamy sprezarke - po pierwsze czy ma drozne kanaly wodne (chlodzenie) wystarczy odkrecic korek i zobaczyc czy przy pracujacym silniku leci plyn chlodniczy przez wezyk wchodzacy z lewej strony (stojac przodem do auta) zbiornika wyrownawczego; 2. sprezarka nie powinna miec luzow (wirnik) mozna zdjac przewod doprowadzajacy powietrze do turbo i zlapac palcami za wirnik i sprobowac poruszac (z wyczuciem) czy wirnik ma luzy; 3. chyba najwazniejsza sprawa to wycieki oleju poprzez ulozyskowanie sprezarki - wsiadamy do autka, odpalamy je i czekamy az sie nagrzeje (temp oleju ok 70stopni). Wyjazd na droge i dajemy autku ostro popalic - na max`a. po takim katowanku odstawiamy samochodzik (nie wylaczamy silnika - musi sie lekko wystudzic na b. jalowym i turbo musi sie "uspokoic"). Sciagamy potem gumowe kolanko prowadzace powietrze do kol dolotowego i patrzymy czy sa w nim slady oleju - jak tak to turbinka pluje olejem do ukl dolotowego. Dobrze jest tez zdjac gumowe kolanko przy intercoolerku (najnizszy pukt okl dolotowego) i zobaczyc czy tam sie nie zbiera olej. Jezeli turbina ma uszkodzony wirnik od strony wydechowej (np wyszczerbione uszczelnienie) to czestym objawem jest "dymienie" autka po puszczeniu gazu odrazu po ostrym przyspieszaniu (chmurki niebieskiego dymu); 4. turbina powinna "chodzic" cicho - nie moga dochodzic od niej zadne dziwne dziweki ani wibracje... Cisnienie wskazywane przez manometr na desce rozdzielczej powinno oscylowac w granicach 0,55-0,7 Bar`a.
- kompletny osprzet silnika - czest autka takie jak Uno Turbo maja "bogata" przeszlosc. Mozna to poznac po tym ze osprzet silnika jest niekompletny. Najczesciej po wypadku malo kto kupuje takie czesci jak:
a. chlodnica oleju - koszt ok 700zl (nowa)
b. chlodzenie wtryskiwaczy - wiatraczek i listwa plastikowa z czujnikiem
c. intercooler - czesto jest zastepowany jakas rura itp.....
d. przedni zderzak - uno turbo ma inne zderzaki od zwyklych uno - sa to czesci trudnodostepne i dosyc drogie wiec sa zastepowane odpowiednikami od "zwyklych" uniakow...
Jezeli chodzi o nadwozie to wersja MKI (stara buda) ma charakterystyczna tylna klape. Jest ona wykonana z tworzywa i ma zintegrowany spojler nad tylna szyba.... Baardzo trudne do kupienia na gieldzie/szrocie.
Jezeli chodzi o silnik to raczej ciezko zajezdzic ten piecyk (chociaz dla chcacego nic trudnego) ale warto sprawdzic cisnienie na cylindrach - powinno wynosic 12 - 10 Bar`ow ale najwazniejsze by bylo wszedzie rowne. Co do skrzyni to raczej na bank sa wytrzaskane synchronizatory od 1 i 3 biegu.....
Ukl wydechowy jest bardzo czesto zastepowany jakimis "zamiennikami" wykonanymi przez roznego rodzaju "magikow". Seryjnie jest wykonany ze stali chrom/nikiel (na bank na odcinku turbo - katalizator) a srednica rur w tym ukladzie to 50mm (wewnetrzna).
Jezeli chodzi o elektryke to tak jak w kazdym uno (zwlaszcza mkI) pala sie kostki przy tylnich swiatlach....
Co do blacharki - gnije wszystko !!!!!!! Ja jak kupilem swojego to po puknieciu piescia w tylna nadkola mialem dziure wielkosci piesci
Ja juz sie naklikalem - teraz Wy cos dodajcie od siebie.......
_________________
Niech Moc bedzie z Wami !!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez mops dnia Czw 08 Sty 2004 21:24, w całości zmieniany 2 razy