Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

- Wałek założony sportowy z rewaru
- olej z filtrem wymieniony valvoline 10w60 vr1
- zderzak zmieniony na ten z większymi wlotami
- wydech pospawany bo rozerwało ostatnią puszkę przez moją sklerozę ( nie odłączyłem wtryskiwaczy tylko moduł przy zmianie olej i pompowało w wydech paliwo jak kręciłem, jak odpalił to jak nie rypło xD wszędzie czarny dym i wata z wydechu =_= a puszka jak puszka sardynek się otwarło. Ale jakoś dało się pospawać prowizorycznie, jak będę miał jakąś kasę to wymienię cały wydech na przelot).
- wymiana czujnika położenia przepustnicy (myślałem że od tego czasami gaśnie itp. chyba już ma mniej odchyłów ale nadal zgaśnie i to nie jak z wysokich obrotów spada? czasami jak troszkę dodam gazu to zafaluje a czasami nie, od czasu do czasu sobie zgaśnie jak spadają obroty. Zauważyłem że dopiero przy mocno zagrzanym silniku ma takie odchyły. Jak już zafaluje albo i nie to to obroty utrzymują się tak na gdzieś 900 obr i nie faluje? hmm czego to może być przyczyna?. Czytałem na forum że ktoś miał taki problem i był walnięty map sensor ale okazało się że nie ten w kompie tylko dodatkowy.)
- Wymiana zaworka jednostronnego przy serwie bo po wysadzeniu wydechu przestał działać hamulec. Jak chodził na wolnych obrotach to było ok bo było podciśnienie ale jak doładowało to potem noga wchodziła w podłogę jeszcze z 2 razy wciśnięcie i było ok i tak za każdym razem gdy dodawało się gazu. Wsadziłem taki od poloneza i jest ok. Ma minimalnie mniejszą średnice rurki co idzie od kolektora, ale bez problemu zacisnęła się opaska na starym wężu i śmiga.


Moje pytanie:
1: Czy to jest normalne że przy sportowym wałku powiedzmy 1500obr na jedynce gaz w podłodze i prawie nie idzie? jak by była jakaś większa górka to bym przy takich obrotach nie wyjechał xD. Zaczyna ciągnąć tak od 2,5 -3 tys prawie do samego końca. Czy to jest normalne że tak stracił na dole?
Muszę zamówić płytki inne bo ja głupi się pomyliłem i obliczyłem na odwrót luzy zaworowe na 2 pierwszych i 2 ostatnich. 1-40 2-50 3-40 4-50 5-50 6-40 7-50 ale zastanawiam się czy wymienić tylko te 4 płytki i zostawić na fabrycznym luzie czy zamiast 40-50 zrobić 30-40 Będzie jakaś odczuwalna różnica?
2: To co wcześniej o gaśnięciu i falowaniu.
3: Jest dosyć bogata mieszanka. Tak mi się wydaje i turbomaniak jak mi sprawdzał afr to samo powiedział. Mam zrobiony taki tester diodowy sondy no i widać że jest dosyć bogato. Na wolnych obrotach jest mniej więcej połowa skali. A jak depnę nie zależnie od doładowania i obrotów mniej więcej przed końcem 3-2 dioda od końca ? czy tak ma być czy jest za bogato.

Czeka mnie jeszcze:

1 Wymiana szyby bo pękła przy podnoszeniu. Podniosłem go na samym początku a nie tam gdzie znaki xD albo ktoś źle wkleił szybę albo to moja wina bo była już kiedyś wymieniana tak mi się wydaje.
2 Zmiana opon z zimowych na letnie bo szkoda.
3 Zmiana klocków i linek z tyłu.
4 Malowanie bo jakiś frajer nie dobrał poprawnie lakieru jak malował i ma 2 odcienie.
5 Nabicie klimy przed upałami :)

Ałooo no to się napisałem.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 24, 2011 3:24 pm przez omagi, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: goofer007 »

omagi pisze:Czy to jest normalne że tak stracił na dole?
Ogólnie rzecz biorąc - normalne. Napisz jeszcze parametry wałka :wink:
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

goofer007 pisze:Ogólnie rzecz biorąc - normalne. Napisz jeszcze parametry wałka :wink:
Hmm no z tym na razie będzie problem bo miałem spisane jego parametry na karteczce którą zostawiłem w samochodzie u starszego. A on jak sprzątał następnego dnia ją wywalił i muszę do gościa zadzwonić żeby mi podał xD

Czyli z tym gaśnięciem i falowaniem nic się nie zrobi ?
A luzy jak zrobię 30/40 to będzie lepiej czy gorzej na wolnych pracował? Czy jeszcze mu się pogorszy na dole?
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: Abarth »

Czyli doszły te płytki do Inter Carsu w końcu :?: :?:
BTW trochę otwartości do ludzi nigdy nie wiadomo kogo się spotka :wink:

Powodzenia w doprowadzaniu kropka do stanu używalności :wink:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Abarth pisze:Czyli doszły te płytki do Inter Carsu w końcu :?: :?:
BTW trochę otwartości do ludzi nigdy nie wiadomo kogo się spotka :wink:
No doszły xD 4 razy dochodziły inne a na koniec okazało się że źle obliczyłem luzy, jak wszystko skręciłem i mierze luzy a tu na odwrót to myślałem że mnie szlak trafi.... no ale już tak zostało.

Hmm to ty byłeś w inter Carsie ? :) Pracujesz tam ?? No wiesz raczej mi się nie zdarza żeby ktoś kogo pierwszy raz widzę pytał się jak tam punciak zong :) Tak to jest jak sie ma na awatarze co innego a nie siebie :) Anonimowość.... ^^

Używalny to jest ale mnie to nie satysfakcjonuje xD cytryna mi lepiej pracuje i nie gaśnie xD
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: Abarth »

omagi pisze:
Abarth pisze:Czyli doszły te płytki do Inter Carsu w końcu :?: :?:
BTW trochę otwartości do ludzi nigdy nie wiadomo kogo się spotka :wink:
No doszły xD 4 razy dochodziły inne a na koniec okazało się że źle obliczyłem luzy, jak wszystko skręciłem i mierze luzy a tu na odwrót to myślałem że mnie szlak trafi.... no ale już tak zostało.

Hmm to ty byłeś w inter Carsie ? :) Pracujesz tam ?? No wiesz raczej mi się nie zdarza żeby ktoś kogo pierwszy raz widzę pytał się jak tam punciak zong :) Tak to jest jak sie ma na awatarze co innego a nie siebie :) Anonimowość.... ^^

Używalny to jest ale mnie to nie satysfakcjonuje xD cytryna mi lepiej pracuje i nie gaśnie xD
No cóż człowiek uczy się na błędach jak to powiadają :wink: a problem był tego typu że geniusze źle je pakowali i dlatego przychodziły inne niż zamówione niestety tylko Cars posiada płytki to Naszych kochanych Wynalazków :P

No tak się składa, że tam pracuję :P hehe kojarzyłem Cię i twoje punto takie zboczenie fotograficzna pamięć :P

Czasem lepiej być anonimowym :P mnie ludzie poznawali po aucie 8)

hmm To podobnie jak ja :? gdybym tak nie wymyślał to już dawno bym jeździł :lol:

W każdym razie byle do przodu
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: turbomaniak »

Jest dosyć bogata mieszanka.
Jest taka jak ma byc, a przynajmniej byla jak sprawdzalem ~14.5 przy spokojnej jezdzie, przy bucie ~11-12 do samej odcinki
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

hehe kojarzyłem Cię i twoje punto takie zboczenie fotograficzna pamięć :P
Hmm to ciekawe bo nie przyjechałem puntem a i mojego zdjęcia nie ma nigdzie na forum xD Albo skojarzyłeś po płytkach albo jesteś podglądaczem ^^ hmm Żarcik ^^
Mniejsza z tym :) i tak pewnie będę miał do czynienia z inter carsem :)
A nie załatwił byś mi jakoś taniej tych płytek bo znalazłem na allegro i by sporo taniej wyszły ??? :)
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

turbomaniak pisze:
Jest taka jak ma byc, a przynajmniej byla jak sprawdzalem ~14.5 przy spokojnej jezdzie, przy bucie ~11-12 do samej odcinki
to jak mniejsza to bardziej bogato czy ubogo ?
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: goofer007 »

Im wyższa wartość tym bardziej uboga mieszanka, Air Fuel Ratio, czyli stosunek ilości powietrza do paliwa...
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

Ok czyli powinno być tak bogato przy doładowaniu :) Jak się zmniejszy to będzie źle :) A takie np. 14 przy booscie to by było ok czy już za ubogo? Bo gdybym miał zamiar wymieniać turbo to wtedy można by ustawić tak aby ładowało tyle żeby nie zubożyć mieszanki. I do ilu te seryjne wtryski wydolą ? do 150 ? Jak zauważyłem to nawet przy pełnym rozkręceniu turbiny wskazanie jest takie same, wiec paliwa nie brakuje.
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: goofer007 »

omagi pisze:Jak zauważyłem to nawet przy pełnym rozkręceniu turbiny wskazanie jest takie same, wiec paliwa nie brakuje
Bez urazy ale tym diodowym cudem mrygającym w oparciu o sondę wąskopasmową to bym się zbytnio nie sugerował.
Kup chociażby jakiś wskaźnik EGT będzie z niego większy użytek.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

goofer007 pisze:Kup chociażby jakiś wskaźnik EGT będzie z niego większy użytek.
I pewnie tak zrobię jak będę miał jakąś kasę. Egt i boost :) Ale dzięki za szczerość :lol:
Awatar użytkownika
omagi
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Punto GT

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: omagi »

goofer007 pisze:Ogólnie rzecz biorąc - normalne. Napisz jeszcze parametry wałka :wink:
Wałek z rewaru
Ssanie 282*/10,2mm
Wydech 258*/9,6mm

Co myślicie ? Jest ok :)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT

Post autor: turbomaniak »

Ten walek do srednio strych nie nalezy, masz praktycznie taki sam jak ja 284/260 11/9,5mm
ODPOWIEDZ