Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
- Wałek założony sportowy z rewaru
- olej z filtrem wymieniony valvoline 10w60 vr1
- zderzak zmieniony na ten z większymi wlotami
- wydech pospawany bo rozerwało ostatnią puszkę przez moją sklerozę ( nie odłączyłem wtryskiwaczy tylko moduł przy zmianie olej i pompowało w wydech paliwo jak kręciłem, jak odpalił to jak nie rypło xD wszędzie czarny dym i wata z wydechu =_= a puszka jak puszka sardynek się otwarło. Ale jakoś dało się pospawać prowizorycznie, jak będę miał jakąś kasę to wymienię cały wydech na przelot).
- wymiana czujnika położenia przepustnicy (myślałem że od tego czasami gaśnie itp. chyba już ma mniej odchyłów ale nadal zgaśnie i to nie jak z wysokich obrotów spada? czasami jak troszkę dodam gazu to zafaluje a czasami nie, od czasu do czasu sobie zgaśnie jak spadają obroty. Zauważyłem że dopiero przy mocno zagrzanym silniku ma takie odchyły. Jak już zafaluje albo i nie to to obroty utrzymują się tak na gdzieś 900 obr i nie faluje? hmm czego to może być przyczyna?. Czytałem na forum że ktoś miał taki problem i był walnięty map sensor ale okazało się że nie ten w kompie tylko dodatkowy.)
- Wymiana zaworka jednostronnego przy serwie bo po wysadzeniu wydechu przestał działać hamulec. Jak chodził na wolnych obrotach to było ok bo było podciśnienie ale jak doładowało to potem noga wchodziła w podłogę jeszcze z 2 razy wciśnięcie i było ok i tak za każdym razem gdy dodawało się gazu. Wsadziłem taki od poloneza i jest ok. Ma minimalnie mniejszą średnice rurki co idzie od kolektora, ale bez problemu zacisnęła się opaska na starym wężu i śmiga.
Moje pytanie:
1: Czy to jest normalne że przy sportowym wałku powiedzmy 1500obr na jedynce gaz w podłodze i prawie nie idzie? jak by była jakaś większa górka to bym przy takich obrotach nie wyjechał xD. Zaczyna ciągnąć tak od 2,5 -3 tys prawie do samego końca. Czy to jest normalne że tak stracił na dole?
Muszę zamówić płytki inne bo ja głupi się pomyliłem i obliczyłem na odwrót luzy zaworowe na 2 pierwszych i 2 ostatnich. 1-40 2-50 3-40 4-50 5-50 6-40 7-50 ale zastanawiam się czy wymienić tylko te 4 płytki i zostawić na fabrycznym luzie czy zamiast 40-50 zrobić 30-40 Będzie jakaś odczuwalna różnica?
2: To co wcześniej o gaśnięciu i falowaniu.
3: Jest dosyć bogata mieszanka. Tak mi się wydaje i turbomaniak jak mi sprawdzał afr to samo powiedział. Mam zrobiony taki tester diodowy sondy no i widać że jest dosyć bogato. Na wolnych obrotach jest mniej więcej połowa skali. A jak depnę nie zależnie od doładowania i obrotów mniej więcej przed końcem 3-2 dioda od końca ? czy tak ma być czy jest za bogato.
Czeka mnie jeszcze:
1 Wymiana szyby bo pękła przy podnoszeniu. Podniosłem go na samym początku a nie tam gdzie znaki xD albo ktoś źle wkleił szybę albo to moja wina bo była już kiedyś wymieniana tak mi się wydaje.
2 Zmiana opon z zimowych na letnie bo szkoda.
3 Zmiana klocków i linek z tyłu.
4 Malowanie bo jakiś frajer nie dobrał poprawnie lakieru jak malował i ma 2 odcienie.
5 Nabicie klimy przed upałami
Ałooo no to się napisałem.
- olej z filtrem wymieniony valvoline 10w60 vr1
- zderzak zmieniony na ten z większymi wlotami
- wydech pospawany bo rozerwało ostatnią puszkę przez moją sklerozę ( nie odłączyłem wtryskiwaczy tylko moduł przy zmianie olej i pompowało w wydech paliwo jak kręciłem, jak odpalił to jak nie rypło xD wszędzie czarny dym i wata z wydechu =_= a puszka jak puszka sardynek się otwarło. Ale jakoś dało się pospawać prowizorycznie, jak będę miał jakąś kasę to wymienię cały wydech na przelot).
- wymiana czujnika położenia przepustnicy (myślałem że od tego czasami gaśnie itp. chyba już ma mniej odchyłów ale nadal zgaśnie i to nie jak z wysokich obrotów spada? czasami jak troszkę dodam gazu to zafaluje a czasami nie, od czasu do czasu sobie zgaśnie jak spadają obroty. Zauważyłem że dopiero przy mocno zagrzanym silniku ma takie odchyły. Jak już zafaluje albo i nie to to obroty utrzymują się tak na gdzieś 900 obr i nie faluje? hmm czego to może być przyczyna?. Czytałem na forum że ktoś miał taki problem i był walnięty map sensor ale okazało się że nie ten w kompie tylko dodatkowy.)
- Wymiana zaworka jednostronnego przy serwie bo po wysadzeniu wydechu przestał działać hamulec. Jak chodził na wolnych obrotach to było ok bo było podciśnienie ale jak doładowało to potem noga wchodziła w podłogę jeszcze z 2 razy wciśnięcie i było ok i tak za każdym razem gdy dodawało się gazu. Wsadziłem taki od poloneza i jest ok. Ma minimalnie mniejszą średnice rurki co idzie od kolektora, ale bez problemu zacisnęła się opaska na starym wężu i śmiga.
Moje pytanie:
1: Czy to jest normalne że przy sportowym wałku powiedzmy 1500obr na jedynce gaz w podłodze i prawie nie idzie? jak by była jakaś większa górka to bym przy takich obrotach nie wyjechał xD. Zaczyna ciągnąć tak od 2,5 -3 tys prawie do samego końca. Czy to jest normalne że tak stracił na dole?
Muszę zamówić płytki inne bo ja głupi się pomyliłem i obliczyłem na odwrót luzy zaworowe na 2 pierwszych i 2 ostatnich. 1-40 2-50 3-40 4-50 5-50 6-40 7-50 ale zastanawiam się czy wymienić tylko te 4 płytki i zostawić na fabrycznym luzie czy zamiast 40-50 zrobić 30-40 Będzie jakaś odczuwalna różnica?
2: To co wcześniej o gaśnięciu i falowaniu.
3: Jest dosyć bogata mieszanka. Tak mi się wydaje i turbomaniak jak mi sprawdzał afr to samo powiedział. Mam zrobiony taki tester diodowy sondy no i widać że jest dosyć bogato. Na wolnych obrotach jest mniej więcej połowa skali. A jak depnę nie zależnie od doładowania i obrotów mniej więcej przed końcem 3-2 dioda od końca ? czy tak ma być czy jest za bogato.
Czeka mnie jeszcze:
1 Wymiana szyby bo pękła przy podnoszeniu. Podniosłem go na samym początku a nie tam gdzie znaki xD albo ktoś źle wkleił szybę albo to moja wina bo była już kiedyś wymieniana tak mi się wydaje.
2 Zmiana opon z zimowych na letnie bo szkoda.
3 Zmiana klocków i linek z tyłu.
4 Malowanie bo jakiś frajer nie dobrał poprawnie lakieru jak malował i ma 2 odcienie.
5 Nabicie klimy przed upałami
Ałooo no to się napisałem.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 24, 2011 3:24 pm przez omagi, łącznie zmieniany 2 razy.
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 720
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Ogólnie rzecz biorąc - normalne. Napisz jeszcze parametry wałkaomagi pisze:Czy to jest normalne że tak stracił na dole?
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Hmm no z tym na razie będzie problem bo miałem spisane jego parametry na karteczce którą zostawiłem w samochodzie u starszego. A on jak sprzątał następnego dnia ją wywalił i muszę do gościa zadzwonić żeby mi podał xDgoofer007 pisze:Ogólnie rzecz biorąc - normalne. Napisz jeszcze parametry wałka
Czyli z tym gaśnięciem i falowaniem nic się nie zrobi ?
A luzy jak zrobię 30/40 to będzie lepiej czy gorzej na wolnych pracował? Czy jeszcze mu się pogorszy na dole?
- Abarth
- Spamer :P
- Posty: 649
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Uno 1.3T
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Czyli doszły te płytki do Inter Carsu w końcu
BTW trochę otwartości do ludzi nigdy nie wiadomo kogo się spotka
Powodzenia w doprowadzaniu kropka do stanu używalności
BTW trochę otwartości do ludzi nigdy nie wiadomo kogo się spotka
Powodzenia w doprowadzaniu kropka do stanu używalności
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
No doszły xD 4 razy dochodziły inne a na koniec okazało się że źle obliczyłem luzy, jak wszystko skręciłem i mierze luzy a tu na odwrót to myślałem że mnie szlak trafi.... no ale już tak zostało.Abarth pisze:Czyli doszły te płytki do Inter Carsu w końcu
BTW trochę otwartości do ludzi nigdy nie wiadomo kogo się spotka
Hmm to ty byłeś w inter Carsie ? Pracujesz tam ?? No wiesz raczej mi się nie zdarza żeby ktoś kogo pierwszy raz widzę pytał się jak tam punciak zong Tak to jest jak sie ma na awatarze co innego a nie siebie Anonimowość.... ^^
Używalny to jest ale mnie to nie satysfakcjonuje xD cytryna mi lepiej pracuje i nie gaśnie xD
- Abarth
- Spamer :P
- Posty: 649
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Uno 1.3T
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
No cóż człowiek uczy się na błędach jak to powiadają a problem był tego typu że geniusze źle je pakowali i dlatego przychodziły inne niż zamówione niestety tylko Cars posiada płytki to Naszych kochanych Wynalazkówomagi pisze:No doszły xD 4 razy dochodziły inne a na koniec okazało się że źle obliczyłem luzy, jak wszystko skręciłem i mierze luzy a tu na odwrót to myślałem że mnie szlak trafi.... no ale już tak zostało.Abarth pisze:Czyli doszły te płytki do Inter Carsu w końcu
BTW trochę otwartości do ludzi nigdy nie wiadomo kogo się spotka
Hmm to ty byłeś w inter Carsie ? Pracujesz tam ?? No wiesz raczej mi się nie zdarza żeby ktoś kogo pierwszy raz widzę pytał się jak tam punciak zong Tak to jest jak sie ma na awatarze co innego a nie siebie Anonimowość.... ^^
Używalny to jest ale mnie to nie satysfakcjonuje xD cytryna mi lepiej pracuje i nie gaśnie xD
No tak się składa, że tam pracuję hehe kojarzyłem Cię i twoje punto takie zboczenie fotograficzna pamięć
Czasem lepiej być anonimowym mnie ludzie poznawali po aucie
hmm To podobnie jak ja gdybym tak nie wymyślał to już dawno bym jeździł
W każdym razie byle do przodu
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Jest taka jak ma byc, a przynajmniej byla jak sprawdzalem ~14.5 przy spokojnej jezdzie, przy bucie ~11-12 do samej odcinkiJest dosyć bogata mieszanka.
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Hmm to ciekawe bo nie przyjechałem puntem a i mojego zdjęcia nie ma nigdzie na forum xD Albo skojarzyłeś po płytkach albo jesteś podglądaczem ^^ hmm Żarcik ^^hehe kojarzyłem Cię i twoje punto takie zboczenie fotograficzna pamięć
Mniejsza z tym i tak pewnie będę miał do czynienia z inter carsem
A nie załatwił byś mi jakoś taniej tych płytek bo znalazłem na allegro i by sporo taniej wyszły ???
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
to jak mniejsza to bardziej bogato czy ubogo ?turbomaniak pisze:
Jest taka jak ma byc, a przynajmniej byla jak sprawdzalem ~14.5 przy spokojnej jezdzie, przy bucie ~11-12 do samej odcinki
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 720
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Im wyższa wartość tym bardziej uboga mieszanka, Air Fuel Ratio, czyli stosunek ilości powietrza do paliwa...
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Ok czyli powinno być tak bogato przy doładowaniu Jak się zmniejszy to będzie źle A takie np. 14 przy booscie to by było ok czy już za ubogo? Bo gdybym miał zamiar wymieniać turbo to wtedy można by ustawić tak aby ładowało tyle żeby nie zubożyć mieszanki. I do ilu te seryjne wtryski wydolą ? do 150 ? Jak zauważyłem to nawet przy pełnym rozkręceniu turbiny wskazanie jest takie same, wiec paliwa nie brakuje.
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 720
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Bez urazy ale tym diodowym cudem mrygającym w oparciu o sondę wąskopasmową to bym się zbytnio nie sugerował.omagi pisze:Jak zauważyłem to nawet przy pełnym rozkręceniu turbiny wskazanie jest takie same, wiec paliwa nie brakuje
Kup chociażby jakiś wskaźnik EGT będzie z niego większy użytek.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
I pewnie tak zrobię jak będę miał jakąś kasę. Egt i boost Ale dzięki za szczerośćgoofer007 pisze:Kup chociażby jakiś wskaźnik EGT będzie z niego większy użytek.
- omagi
- Aktywny użytkownik
- Posty: 160
- Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:44 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Punto GT
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Wałek z rewarugoofer007 pisze:Ogólnie rzecz biorąc - normalne. Napisz jeszcze parametry wałka
Ssanie 282*/10,2mm
Wydech 258*/9,6mm
Co myślicie ? Jest ok
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Wszystkie sprawy związane z moie Punto GT
Ten walek do srednio strych nie nalezy, masz praktycznie taki sam jak ja 284/260 11/9,5mm