Kręcimy UT do 9000 obr?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: ziuzio »

Oblicza się, ale praktycznie przy dobrze zrobionym dole(czyli wszystko wyważone, odelżone) na tłokach z 1.8T 9900 chwilowych spokojnie wytrzymuje seryjny dół, większym problemem przy tych obrotach robi się seryjna góra:).
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: adrian055 »

hmm az tak wysoko krecil bym nie chcial... dol zrobiony ale nie odelzony. malo kto juz na tym forum odpisuje
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: Eagle »

jednym z problemow napewno beda sprezynki zaworowe bo nie beda nadazac zamykac zawory i pewnie juz przy 8k bedzie z tym problem
Punto GT 2.0 8VT
Śpiący
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:02 pm
Miejscowość: Żyrardów
Auto: Punto GT

Re: Kręcimy UT do 9000 obr?

Post autor: Śpiący »

Jeśli mówimy długoterminowym kręceniu silnika wysoko to ja bym poszedł w kute korby, lekkie tłoki, twarde sprężyny zaworowe, lekkie tależyki+odelżyć zawory. Do tego porządny wałek i porting głowicy, chociaż przy takim nakładzie finansowym ja bym chyba szedł w głowice 16v, catcams ma wałki pod turbo do tej głowicy.
Podobno najlepszy jest blok od silnika Uno lub x1/9 1.5. Seryjny potrafi się połamać przy ekstremalnych mocach:
http://www.webdefiat.com.ar/forum/index ... ic=13097.0" target="_blank
Punto GT powered by LPG - tjuninguje sie ;)
ODPOWIEDZ