Głowica

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Głowica

Post autor: ZibiUT »

Pewnie do innego auta ale w IC są przy uno w katalogu. Ja wkłądałem 2,9 to już prawie szklanki dotykała krzywka.
Można szklanki troszke zdjąć np o te 0,1 i bedzie ok.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

W moim przypadku, nawet stosujac to, będzie brakować x części milimetra i chyba trzeba bedzie sfrezowac te zawory. Wczoraj wymyslilem, ze kupie blache 1mm i zrobie z niej podkladke dystansową, ale nie wiem czym zrobic w niej otwory fi9, bo wiertłami nie da sie tego zrobic w tak cienkiej blasze.
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: szymons1990 »

jak mam przeniesc ten rozdzielacz z walka w blok?? domyslam sie ze na glowiczce w miejsce rozdzielacza jakas zaslepka. rozdzielacz z 1.4T i co dalej??gdzie w blok to wpakowac jest tam jakis zaslepiony otwor?
PGT T25
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Głowica

Post autor: turbomaniak »

Kupjesz rozdzielacz z 1.4 t i wkladasz go w blok po lewej stronie od miarki oleju. Musisz jeszcze miec zaslepke po starym aparacie i dluuuuuugi kabel zaplonowy od cewki do rozdzielacza
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: szymons1990 »

czyli wszystko bez wiekszych problemow. dzieki
PGT T25
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

panowie szybkie pytanie, ile mozna max zebrac planujac głowice, gosc mi powiedział ze niby 0,2
a to bedzie mało bo mam jakies doły
i jak to potem wyrownac jakby np zebrał >0,5 zeby wszystko było ok i np tłok nie uderzył w zawór
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Głowica

Post autor: JARO_Cz-wa »

Weź też pod uwage to, że głowica siądzie troche niżej i przy okazji przesuną się troche czasy otwarcia i zamknięcia zaworów, ponieważ "skróci się" pasek rozrządu :!:
Obrazek
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Głowica

Post autor: DeviL »

Mozna to skorygowac niby jakas gruba metalowa uszczelka , ale nie wiem na jakie cisnienia to wystarczy :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Głowica

Post autor: JARO_Cz-wa »

Ewentualnie zakładając regulowane kółko rozrządu :wink:
Obrazek
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Zmotnuj obudowe walka z glowica. Zakrec walkiem tak zeby jeden z zaworow byl max wychylony. Zanotuj ile wyzej jest jego szczyt w stosunku do plaszczyzny glowicy, nastepnie zmierz grubosc uszczelki i odl. tloka w GMP od powierzchni bloku, potem odejmij z tego cos w zaleznosci jak twarda jest uszczelka i masz przyblizone dane.
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

moze tak, uszczelka ma 2mm:

1. zbieram 0.5mm i jestem powiedzmy te 0.5 w plecy bo zmniejszam komore spalania zwiekszajac tym samym stopien sprezania - dobrze czy zle i dlaczego?
2. zbieram tyle samo albo nawet 1mm ale daje grubsza uszczelke taka co ma te 3mm i jestem na rowno lub daje 2 uszczelki i jestem 3mm na plusie, zwiekszam komore spalania i zmniejszam stopien sprezania - dobrze czy zle i dlaczego?

prosze o konkrety, sprawa dosyc pilna bo w sobote gosc przyjezdza i musimy cos ustalic
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

Jaki jest cel takiego planowania glowicy? Jezeli chodzi Ci o doly, to najpierw niech ktos to dobrze zabieli, a potem sprawdz te nierownosci i wtedy podejmoj decyzje.
BTW Informacja: obudowe walka przykreca sie do glowicy momentem 20 Nm!!!!(pisze to po to zeby inni nie byli w plecy tak jak ja ok. 200pln)
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: uniak 1.4T »

mam doły w głowicy, gosc ktory sie tym zajmuje powiedział ze moze zdjac bezpiecznie 0.2mm
a to w tym przypadku jest mało, on moze brac wiecej ale ja musze wiedziec jak zrobic zeby to potem hulało
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Głowica

Post autor: simon1989 »

uniak 1.4T pisze:mam doły w głowicy, gosc ktory sie tym zajmuje powiedział ze moze zdjac bezpiecznie 0.2mm
a to w tym przypadku jest mało, on moze brac wiecej ale ja musze wiedziec jak zrobic zeby to potem hulało

Do tego wniosku doszedles na zabielonej glowicy czy z nalotami kamienia, resztkami uszczelki itp. Jezeli w drugiej sytuacji, to jest na pewno nie poprawny wniosek.
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: Głowica

Post autor: szymons1990 »

glowica byla zabielona z tego co widzialem
PGT T25
ODPOWIEDZ