witam pytanie o swap silnika z ut -->u
- pietro
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
- Miejscowość: Zimna Woda
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie
witam pytanie o swap silnika z ut -->u
witam wszystkich!!!
Powiedzmy że posiadam kompletny silnik z ut 1,4 i chce go włożyc do zwykłego uniacza (a posiadam jeszcze na gaźniku) jako że buda trzymi się dobrze więc na takie cos sie zdecydowałem ..
I teraz mam pare pytań.. narazie chce przełożyc sam silnik bez modyfikacjii hamulcy i zawieszenia, mam sam silnik 1,4 T z skrzynia i całą elektroniką bez chłodnicy cieczy czy podejdzie chłodnica z una 1,4 , bak i pompa paliwa, i czy pułośki będą pasowały do piast tych ktore obecnie posiadam i oprócz tego jakie zmiany mnie jeszcze czekają (oprócz ukł. ham. i zawieszenia) no i jak mam się podpiąć do starej stacyjkii żeby to odpalić? , bede bardzo wdzięczny za jaką kolwiek pomoc pozdrawiam wszystkich
Powiedzmy że posiadam kompletny silnik z ut 1,4 i chce go włożyc do zwykłego uniacza (a posiadam jeszcze na gaźniku) jako że buda trzymi się dobrze więc na takie cos sie zdecydowałem ..
I teraz mam pare pytań.. narazie chce przełożyc sam silnik bez modyfikacjii hamulcy i zawieszenia, mam sam silnik 1,4 T z skrzynia i całą elektroniką bez chłodnicy cieczy czy podejdzie chłodnica z una 1,4 , bak i pompa paliwa, i czy pułośki będą pasowały do piast tych ktore obecnie posiadam i oprócz tego jakie zmiany mnie jeszcze czekają (oprócz ukł. ham. i zawieszenia) no i jak mam się podpiąć do starej stacyjkii żeby to odpalić? , bede bardzo wdzięczny za jaką kolwiek pomoc pozdrawiam wszystkich
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Półosie pasują. Zchłodnica bedzie kłopot bo UT ma chłodzenie turbiny cieczą i powrót jest do zbiorniczka wyrównawczego. W zwykłym U nie ma zbiorniczka oddzielnego tylko jest razem w chłodnicy. Po za tym musisz zmienić przynajmniej pompkę paliwa jezeli chcesz zostawić zbiornik stary to trzeba pompke zanurzeniową od jakiegoś auta z wysokim ciśnieniem na listwie lub kupić walbro wewnętrzną. Z elektryką da rade ale trzeba troszkę się pobawić. Do tego wydech cały trzeba zrobić przynajmniej na 52 mm.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
sam robiłem swap silnika UT do gaźnika to mogę ci pomóc
elektryka jest banalna, wystarczy że masz całe dwie wiązki co są z komputerami, wystarczy dolutować kilka kabli do wiązki z 1.0 +zasilanie pompy i już
baku przekładać nie musisz wysatrczy z gaźnika tylko trzeba zamocować jakąś zewnętrzną pompę która musi być z UT albo inna zewnętrzna takiej lub lepszej wydajności
nie wiem jak z tymi piastami jest, jakby nie pasowało to ja mam drugie piasty z zwrotnicami
jeśli chodzi o hamulce to lepsze dobre z 1.0 niż kiepskie z UT
elektryka jest banalna, wystarczy że masz całe dwie wiązki co są z komputerami, wystarczy dolutować kilka kabli do wiązki z 1.0 +zasilanie pompy i już
baku przekładać nie musisz wysatrczy z gaźnika tylko trzeba zamocować jakąś zewnętrzną pompę która musi być z UT albo inna zewnętrzna takiej lub lepszej wydajności
nie wiem jak z tymi piastami jest, jakby nie pasowało to ja mam drugie piasty z zwrotnicami
jeśli chodzi o hamulce to lepsze dobre z 1.0 niż kiepskie z UT
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- pietro
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
- Miejscowość: Zimna Woda
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie
Re: witam pytanie o swap silnika z ut -->u
jeszce może być problem a napewno będzie zpodłączeniem skrzyni biegów chodzi mi o wodziki itd. itp te co mam nie podejda napewno, chłodnice może będę miał orginalną bo jak nie to powstanie problem. Czy ut ma pompke paliwową zanurzona w baku czy może zewnętrzną bo tego to nie wiem ? a wydech podłączyć pod tłumik końcowy czy ten co jest przed końcowym? Pod koniec miesiąca bede zmieniał to wtedy pytań bede miał więcej ..
pozdr...
pozdr...
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
wydech ma być CAŁY (od turbosprężarki) od uno turbo
pompa przecież napisałem - zewnętrzna
pompa przecież napisałem - zewnętrzna
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
albo nie dawać wcale, albo dać jaką kolwiek przelotówkę którą gdzieś zmieścisz
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Pasują od Sieny i od Palio. Albo 240 mm wentylowane albo 257 went.
Jezeli 240 mm to nie powinno być problemów z felgami czyli na 13" spokojnie ale trzeba to sprawdzić. Jezeli chodzi o 257 mm to już minimum 14" felgi. Musisz mieć komplet zacisków z jarzmami bo inaczej nie bedzie pasowac. Polecam 257 mm, naprawde nieźle się hamuje nawet mając bębny z tyło. Podobno jeszcze zakładaja pompe hamulcową od poloneza i też dużop daje.
Jezeli 240 mm to nie powinno być problemów z felgami czyli na 13" spokojnie ale trzeba to sprawdzić. Jezeli chodzi o 257 mm to już minimum 14" felgi. Musisz mieć komplet zacisków z jarzmami bo inaczej nie bedzie pasowac. Polecam 257 mm, naprawde nieźle się hamuje nawet mając bębny z tyło. Podobno jeszcze zakładaja pompe hamulcową od poloneza i też dużop daje.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Z tego co widzę w katalogu intercarsu to pompa od poloneza ma około 20 mm, a w uno standardowym 19 mm. Nie ma innych danych wiec nie moge nic wiecej powiedzieć. Koleś na AK o tym pisał.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
http://www.allegro.pl/item249174688_prz ... palio.html
tu masz komplet za 200 zł . Jak się dogadasz to pewnie za połowe wyrwiesz same zaciski, jarzma i tarcze. Dopytaj tylko czy to 257 czy 240.
A to jest ng GG:4115891 do kolesia z łodzi co sprzedaje takie rzeczy. Moze on bedzie miał.
Jezeli chodzi o róznice to w zalezności od rocznika są albo z tłoczkiem 48 mm albo 52 mm.
tu masz komplet za 200 zł . Jak się dogadasz to pewnie za połowe wyrwiesz same zaciski, jarzma i tarcze. Dopytaj tylko czy to 257 czy 240.
A to jest ng GG:4115891 do kolesia z łodzi co sprzedaje takie rzeczy. Moze on bedzie miał.
Jezeli chodzi o róznice to w zalezności od rocznika są albo z tłoczkiem 48 mm albo 52 mm.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
Zibi122 pisze:http://www.allegro.pl/item249174688_przednie_zwrotnice_kpl_siena_palio.html
tu masz komplet za 200 zł . Jak się dogadasz to pewnie za połowe wyrwiesz same zaciski, jarzma i tarcze. Dopytaj tylko czy to 257 czy 240.
A to jest ng GG:4115891 do kolesia z łodzi co sprzedaje takie rzeczy. Moze on bedzie miał.
Jezeli chodzi o róznice to w zalezności od rocznika są albo z tłoczkiem 48 mm albo 52 mm.
Takie cos lepiej hamuje niz seryjne w UT?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))