Eee... nie jest tak zleLui pisze:60/60
blow off valve Uno 1.3T
-
lukasz1t
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Blow-off jest od tego, żeby nie rozsadziło turbiny. Jak trochę wdepniesz i puścisz pedał gazu (np. jak zmieniasz bieg) to przepustnica się na chwilę zamyka i powietrze tłoczone przez turbinę nie miałoby gdzie uciec. Bez BOVa turbina po kilku użyciach byłaby do wyrzuceniatusiu1988 pisze:Witam, nie jestem za bardzo w temacie co do blow off-a po co sie go montuje?Chyba nie tylko dla dzwięku, poprawia osiągi auta?czy cuś?
-
lukasz1t
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
Jasne, że trochę przesadziłem, ale ogólnie rzecz biorąc BOV chroni turbinę przed uszkodzeniem
A w standardowych UT nie ma tego "gwizdu", bo (jak się nie mylę) to ciśnienie z turbiny po zamknięciu przepustnicy jest odprowadzane do wydechu.
Czyli ogólnie rzecz biorąc, BOV nie poprawia osiągów auta, a wszystkie turbodoładowane powinny go mieć
Czyli ogólnie rzecz biorąc, BOV nie poprawia osiągów auta, a wszystkie turbodoładowane powinny go mieć
- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Nie do wydechu a ponownie do dolotu przed turbo.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
tusiu1988
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Mam kolejne pytanie mianowicie wiem jak podłączyć blow offa ale nie wiem co zrobić z seryjnym bovem!
1. jego sie wyciąga potem czy jak?
2. jak nie to co z wężem orginalnym powrotu powietrza z przed przepustnicy, wystarczy wyjąć i już, czy zaślepić? czy jak?
3. to samo pytanie o wężyk z kolektora bo podpinam go pod blowa a ten krucieć z bova też zaślepić?
1. jego sie wyciąga potem czy jak?
2. jak nie to co z wężem orginalnym powrotu powietrza z przed przepustnicy, wystarczy wyjąć i już, czy zaślepić? czy jak?
3. to samo pytanie o wężyk z kolektora bo podpinam go pod blowa a ten krucieć z bova też zaślepić?
- pietro
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
- Miejscowość: Zimna Woda
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie
Seryjnego DV wyciąg i zaśleptusiu1988 pisze:Mam kolejne pytanie mianowicie wiem jak podłączyć blow offa ale nie wiem co zrobić z seryjnym bovem!
1. jego sie wyciąga potem czy jak?
2. jak nie to co z wężem orginalnym powrotu powietrza z przed przepustnicy, wystarczy wyjąć i już, czy zaślepić? czy jak?
3. to samo pytanie o wężyk z kolektora bo podpinam go pod blowa a ten krucieć z bova też zaślepić?
...UT 1,4 i.e...
- Luu
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
- Miejscowość: białystok
- Auto: Uno 1.4T
Jak ty chcesz bez dv albo bova jeździć? Turbo ci niepożyje długo. A zatknięcie jednego otworu w przewodzie tuż za przepływkę po 1. nie jest druciarstwem a po 2. i tak tego nie widać (zakładając ze chcesz instalować bova) a jak zakładasz orginalny dv to nie było tematu bo nic nie przerabiaszTschoob pisze:a jak mozna to zrobi profi ? np zakladajac ze skladajac silnik poprostu nie montuje DV...(bez druciarstwa ktory i tak najwiecej wyrzyma...)
Uno Turbo 1.4 mk2
