Strona 2 z 3

: czw gru 28, 2006 9:52 pm
autor: Yannick
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość ;)

: czw gru 28, 2006 10:00 pm
autor: colin
hz10 pisze:
Zibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b
to juz całkiem zgłupiałem :?
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2 :roll:
Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchac ;)

: czw gru 28, 2006 10:04 pm
autor: DeviL
colin pisze:
hz10 pisze:
Zibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b
to juz całkiem zgłupiałem :?
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2 :roll:
Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchac ;)
Hehe , wkoncu majac mape np ladujac 1 bar przy 5tys obr jakis tam silnik potrzebuje 20lbs/min , jednak aby nie wyjsc poza mape to przy 6tys ladujac 0.8bara moze dac 25lbs/min . Chyba lepiej jak sprezarka daje tyle lbs powietrza ile moze , bo co z tego ,ze damy 1.5 bara , jesli przy 6tys obr bedzie potrzebowac z 40lbs/min , a turbina max da 30... Tak pogladowo napisalem ;)
PS: im wiecej powietrza (lbs) tym wiecej mocy , doladowanie pomaga nam tylko poruszac sie po mapie ,tak by bylo cacy :wink: Liczylem sobie idealny przebieg doladowania,w obrotach oraz w przeplywie , trwa to 30-40 minut , zalezy czy ktos umie obluzyc excela

: czw gru 28, 2006 11:03 pm
autor: ZibiUT
Różnica jest taka ze ten garret T25 powinien dać rade utrzymać 1b czy nawet wiecej w całym zakresie obrotów czyli od 3500-6700 czego IHI fabryczna nie da rady.
Po za tym wydajność T25 jest wieksza niż wydajność IHI w 1,3T

: pt gru 29, 2006 9:05 am
autor: hz10
Yannick pisze:
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość ;)
pewnie tak bo charakterystyki warstwicowej jej nie znalazłem :wink: a nagrzewaniem powietrza sie nie marwie bo ic jest rozmiarów hm ciężarówki :lol: co do potencjału to fakt to jest max tej turbiny i myśle o czymś większym :wink: (oczywiście razem z całym potrzebnym osprzętem) mam jeszcze jedno pytanie przy wylocie z turbiny mam dwie rury jedną cienką ok 1/2 cala a druga to 2/5 cala ta cienka po ok 20cm wchodzi do tej grubej :roll: o zzo chozii z tą cienką rurką

: pt gru 29, 2006 10:20 am
autor: Lui
bo w 1.3 tak jest :P
ta cieńka rurka to od wastegate


a jeśli chodzi o większe turbo to trzeba też wspomnieć o dużym wpływie częśći gorącej na osiąganąc, im większa tym mniejszy backpressure - więcej KM - większa turbo dziura i lag

: pt gru 29, 2006 2:08 pm
autor: hz10
Lui pisze:bo w 1.3 tak jest :P
ta cieńka rurka to od wastegate

to zauważyłem tylko po co ona tam jest przecież to jest bez sensu :roll: ten zawór przecież nie otwiera sie całkowicie :roll: co do reszty to masz racje ale ja kupiłem auto troszki do innego celu (jest to 3-ci samochód) mianowicie u nas odbywają sie wyścigi na 1/4 mili oraz takie małe kjs-y :wink:

: pt gru 29, 2006 3:53 pm
autor: Lui
nie rozumiem co w tym bezsensownego?? :roll:

: pt gru 29, 2006 5:47 pm
autor: hz10
Lui pisze:nie rozumiem co w tym bezsensownego?? :roll:
no patrząc na to inaczej to i tak spaliny z wg leca przez główna rure a nie przez tą rureczke dlatego że jak zawór sie otwiera to przytyka tą rurke :lol:

: pt gru 29, 2006 6:16 pm
autor: Lui
hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdze :) ale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka :)

: pt gru 29, 2006 9:06 pm
autor: hz10
Lui pisze:hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdze :) ale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka :)
nie chodziło mi oto że go zamyka ale sprawdź ile sie ona otwiera :wink: wracając do tematu to czy posiadacze wałka kupili by go jeszcze raz gdyby mieli wybór :?: chodzi mi głównie czy są odczucia na + poparwy charakterystyki silnika

: pt gru 29, 2006 9:56 pm
autor: ZibiUT
Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.

Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek

: pt gru 29, 2006 9:57 pm
autor: DeviL
Zibi122 pisze:Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.

Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
Szkoda ,ze nie byles na hamowni przed i po , bylo by pojecie jak walek wplywa na przebieg krzywej momentu itp

: sob gru 30, 2006 9:11 am
autor: ZibiUT
Byłem na hamowni z wałkiem heinricha. :D

http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=361

: sob gru 30, 2006 11:14 am
autor: hz10
a czy możliwe jest aby z dużym ic i wydechem 2,5 " doładowaniu 0.74 bar wyszło 127ps? bo patrząc na twój wykres to jakoś mało tych ps albo mnie poprzedni właściciel lekko przerobił :roll: