Strona 2 z 3
: czw gru 28, 2006 9:52 pm
autor: Yannick
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość

: czw gru 28, 2006 10:00 pm
autor: colin
hz10 pisze:Zibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b
to juz całkiem zgłupiałem
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2

Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchac

: czw gru 28, 2006 10:04 pm
autor: DeviL
colin pisze:hz10 pisze:Zibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b
to juz całkiem zgłupiałem
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2

Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchac

Hehe , wkoncu majac mape np ladujac 1 bar przy 5tys obr jakis tam silnik potrzebuje 20lbs/min , jednak aby nie wyjsc poza mape to przy 6tys ladujac 0.8bara moze dac 25lbs/min . Chyba lepiej jak sprezarka daje tyle lbs powietrza ile moze , bo co z tego ,ze damy 1.5 bara , jesli przy 6tys obr bedzie potrzebowac z 40lbs/min , a turbina max da 30... Tak pogladowo napisalem

PS: im wiecej powietrza (lbs) tym wiecej mocy , doladowanie pomaga nam tylko poruszac sie po mapie ,tak by bylo cacy

Liczylem sobie idealny przebieg doladowania,w obrotach oraz w przeplywie , trwa to 30-40 minut , zalezy czy ktos umie obluzyc excela
: czw gru 28, 2006 11:03 pm
autor: ZibiUT
Różnica jest taka ze ten garret T25 powinien dać rade utrzymać 1b czy nawet wiecej w całym zakresie obrotów czyli od 3500-6700 czego IHI fabryczna nie da rady.
Po za tym wydajność T25 jest wieksza niż wydajność IHI w 1,3T
: pt gru 29, 2006 9:05 am
autor: hz10
Yannick pisze:2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość

pewnie tak bo charakterystyki warstwicowej jej nie znalazłem

a nagrzewaniem powietrza sie nie marwie bo ic jest rozmiarów hm ciężarówki

co do potencjału to fakt to jest max tej turbiny i myśle o czymś większym

(oczywiście razem z całym potrzebnym osprzętem) mam jeszcze jedno pytanie przy wylocie z turbiny mam dwie rury jedną cienką ok 1/2 cala a druga to 2/5 cala ta cienka po ok 20cm wchodzi do tej grubej

o zzo chozii z tą cienką rurką
: pt gru 29, 2006 10:20 am
autor: Lui
bo w 1.3 tak jest
ta cieńka rurka to od wastegate
a jeśli chodzi o większe turbo to trzeba też wspomnieć o dużym wpływie częśći gorącej na osiąganąc, im większa tym mniejszy backpressure - więcej KM - większa turbo dziura i lag
: pt gru 29, 2006 2:08 pm
autor: hz10
Lui pisze:bo w 1.3 tak jest
ta cieńka rurka to od wastegate
to zauważyłem tylko po co ona tam jest przecież to jest bez sensu

ten zawór przecież nie otwiera sie całkowicie

co do reszty to masz racje ale ja kupiłem auto troszki do innego celu (jest to 3-ci samochód) mianowicie u nas odbywają sie wyścigi na 1/4 mili oraz takie małe kjs-y

: pt gru 29, 2006 3:53 pm
autor: Lui
nie rozumiem co w tym bezsensownego??

: pt gru 29, 2006 5:47 pm
autor: hz10
Lui pisze:nie rozumiem co w tym bezsensownego??

no patrząc na to inaczej to i tak spaliny z wg leca przez główna rure a nie przez tą rureczke dlatego że jak zawór sie otwiera to przytyka tą rurke

: pt gru 29, 2006 6:16 pm
autor: Lui
hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdze

ale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka

: pt gru 29, 2006 9:06 pm
autor: hz10
Lui pisze:hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdze

ale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka

nie chodziło mi oto że go zamyka ale sprawdź ile sie ona otwiera

wracając do tematu to czy posiadacze wałka kupili by go jeszcze raz gdyby mieli wybór

chodzi mi głównie czy są odczucia na + poparwy charakterystyki silnika
: pt gru 29, 2006 9:56 pm
autor: ZibiUT
Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.
Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
: pt gru 29, 2006 9:57 pm
autor: DeviL
Zibi122 pisze:Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.
Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
Szkoda ,ze nie byles na hamowni przed i po , bylo by pojecie jak walek wplywa na przebieg krzywej momentu itp
: sob gru 30, 2006 9:11 am
autor: ZibiUT
: sob gru 30, 2006 11:14 am
autor: hz10
a czy możliwe jest aby z dużym ic i wydechem 2,5 " doładowaniu 0.74 bar wyszło 127ps? bo patrząc na twój wykres to jakoś mało tych ps albo mnie poprzedni właściciel lekko przerobił
