SMT6 w UTcie 1.3/1.4.

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

SMT6 w UTcie 1.3/1.4.

Post autor: ziuzio »

Global settings:

-Cylinders 4,
-Teeth per turn(incl miss) 2,
-Teeth per firing 1,
-Modes 10 lub 13,
-System Config:
Positive input pol ON,
Positive output pol ON,
reszta OFF, chyba że sterujemy piątym wtryskiwaczem to NOX ON.


---1.3T

Kabelki:):


-Microplex:
-Brązowy(TPS) oraz czarno-biały(AMP input) z SMT wpinamy do pinu 23 w Micro (jest to sygnał z MAP Sensora wbudowanego w Micro, będzie odpowiadać za obciążenie silnika zamiast sygnału z przepustnicy, w silnikach turbo pod/ciśnienie daje lepszy obraz obciązenia silnika:));
-W Micro rozcinamy kabel idący do 1 pinu, żółty(RPM deflection ) kabel SMT łączymy z obciętym kablem, zaś do Micro wpinamy różowy(IG1SP, Bipolar output of IG1) kabel z SMT.

-Bosch:
-Kabel idący z przepływki z sygnałem(pin 7 w ECU, ale lepiej sprawdzić)
rozcinamy i łączymy z niebieskim(Analog input) w SMT, zaś do ECU wpinamy fioletowy(Analog output ) kabel z SMT;
-Do pinu 10 w ECU dolutowywujemy kabel zielono-żółty(Engine Temp) z SMT
-Czarno-brązowy(Oxygen input) dolutowywujemy do grubego zielonego wchodzącego do ECU.

-Inne:
-Żeby móc sterować dodatkowym wtryskiwaczem zielony kabel(Injector, chassis, current) z SMT podłączamy do masy, zaś na szaro-czarnym kablu(Injector +, to injector, current) mamy 'minusowe' sterowanie wtryskiwaczem;
-Na pomarańczowym(AUXOUT) z SMT otrzymujemy sygnał 'minusowy' po przekroczeniu wartości ustalonej w Switch'ach(np. shift light, prosty EBC)
-Szary(Map switching) kabel z SMT służy do przełączania map A-B, zwierając go do masy mamy mapę B.

Masę SMT najlepiej pociągnąć do klemy przy akumulatorze, zaś '+' dla świnki najlepiej podkraść gdzieś ze stacyjki:).

Poza tym w celach strojenia można wpiąć się miliwoltomierzem w pin 4 i 17 w Microplexie - jest to sygnał z czujnika spalania stukowego; ale niestety czujnik ten mimo ewidentnego spalania stukowego nie działa w większości UTów, więc lepiej dobrze nadstawić uszy przy strojeniu:).

Uruchomienie: trzeba eksperymentalnie dobrać Fuel zero calibration w Global settings, z reguły wartość ok. 5 jest oki, ale najlepiej zaczynać od samego 0 i podwyższać o 1, tak aby silnik nie przerywał w całym zakresie od podciśnienia aż do maksymalnego doładowania:).


---W 1.4T podłączenie w Micro jest identycznie jak w 1.3T, natomiast aby podłączyć się w przepływkę należy rozdzielić przepływkę od ECU(10mm dystans wystarcza:)).
-Niebieski kabel z SMT wpinamy w przepływkę zaś fioletowy do ECU, resztę pinów mostkujemy bezpośrednio do ECU;
-Zielono-żółty(temp) kabel z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 8;
-Czarno-brązowy(lambda) z SMT dolutowywujemy do kabla na pinie 13.

Uruchomienie: w 1.4T po ustawieniu Global settings powinno być wszystko w porządku od razu(nie potrzeba bawić się Fuel zero calibration).

Co do samego strojenia:
zapłon w zakresie bez doładowania można przyspieszyć o ok. 6 stopni(silnik przyspieszy na wolnych obrotach już o jakieś 500rpm), natomiast przy doładowaniu lepiej zostawić 0 (ale jeśli jest MBC to przy ok. 5500rpm i pełnym obciążeniu będzie prawdopodobnie potrzeba opóźnić zapłon o 3 stopnie).
Mapą analogową niestety nie da się za dużo zwojować, zbyt duże wartości w mapie powodują brak płynności pracy silnika, za to dużym polem do popisu jest sterowanie dodatkowym wtryskiwaczem(jeżeli ktoś go chce montować).
Wyjątkowo trudno stroi się stare ECU Boscha bez sondy lambda, tam wartości większe od 10 w mapie analogowej owocują szarpaniem silnika:| - lepszy efekt daje zabawa sprężyną, a mapę analogową można użyć np. do wzbogacania mieszanki poprzez czujnik temperatury:).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

A jak przesunać odcinke w SMT6 i o ile aby bylo bezpiecznie ??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Niestety świnką nie przesuniesz odcinki, ale 'obniżyć' można(tylko że jest to rozwiązanie pośrednie, nieingerujące w ECU:)).
Najlepszym i najtańszym zdjęciem odcinki jest założenie Microplexa z czerwoną naklejką - jest bez odcinki:).
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ziuzio pisze: Microplexa z czerwoną naklejką - jest bez odcinki:).


potwierdzam :) , tyle że można się zapomnieć i obrotomierz kończy się bardzo szybko :twisted: :wink:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

a macie gdzies moze fotki tych microplexów bynm mogł zobaczyc te z czerwona kartka i tymi innymi kolorami bo nie iwem czy mam ten bez odcinki a nie chce tego testowac
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ccTURBO
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: czw paź 27, 2005 11:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ThreeCity

Post autor: ccTURBO »

rosssssa pisze:A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??


Pewnie że TAK

Ja mam to i Orzeł u siebie w bagażniku pod lamką .... ;)

heheheh

My na to zbieramy ze skarbonką (zbieramy na smt6) stojąc na ul.Długiej ;) jak by co to potestujemy ;)

Kiedy wpada Pan na pifko
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

rosssssa pisze:A co to jest i czy ja mam cś takiego u siebie w GT??


Zależy o co pytasz??
Ale seryjnie nie masz ani Microplexa(a jest to sterownik zapłonu w UTach), ani tym bardziej SMT(jest to dodatkowe urządzenie umożliwiające zmiany dawki paliwa, wyprzedzenia kąta zapłonu i kilka innych opcji:)).
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Akurat wiem co to jest SMTx

A w jakiej cenie możecie to załatwić, bo ja mam jakieś dojście za około 600zł
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

600 zł za smt6 hmmmm

ja raczej się skusze na 7 :)
http://www.allegro.pl/item104561151_now ... smt_7.html
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

A wiesz może jak to wystroić????
o kupić to ja sobie moge ale nie mam gdzie wystroić :/

A do poznania daleko przecież nie jest :D
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

No właśnie , GEKO napewno da rade :)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

jugo500 pisze:No właśnie , GEKO napewno da rade :)

A za ile i ile to trwa????
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

rosssssa pisze:A za ile i ile to trwa????

SMT stroili też w "promotorze" okolice Chełmżyńskiej (okolice skrzyżowania Marsa i Żołnierskiej)...
Zajmowało to około 30-40 minut na hamowni i kosztowało około 100zł :roll:
ODPOWIEDZ