Cześć!
Mam problem z weryfikacją wersji silnika i dostępnością części. Mam Uno Turbo MK1 z silnikiem 1372 cc (czyli nazywanym 1.4t?)
Przypuszczam, że ktoś już przy nim przede mną grzebał i nie mogę połapać się co dokładnie mam.
Na bloku widnieją oznaczenia 7M14 , M603AT.13 5997539
Wnioskuję po średnicy tłoka którą znalazłem w manualu Hynesa, że właśnie 1372cc ma bore 80.5mm, tyle właśnie mają moje tłoki.
Problem zaczyna się przy doborze pierścieni tłokowych, bo wszędzie do 1.4t grubość oferowanych pierścieni to odpowiednio: 1.5mm x 2.0mm x 3.0mm.
Taki komplet nie zadziała z moimi tłokami, bo pierścienie które teraz mam i są zużyte mają grubości: 1,3mm x 1.8mm x 3,7mm, trzeci pierścień, olejowy,nawet zużyty jest dużo grubszy niż te oferowane na sprzedaż. Numery jakie odczytałem z tłoka: 5999584 / 3323.6 / A930.
Czy ktoś może mi pomóc rozwikłać zagadkę z czego są to tłoki? Ewentualnie, może macie jakiś patent na komplet innych tłoków o średnicy 80.5mm które będą dostępne w kpl. z pierścieniami i będzie można je zastosować do 1372 cc turbo?
Dzięki i pozdrawiam
Silnik 1372cc Uno Turbo MK1
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Silnik 1372cc Uno Turbo MK1
Kod silnika jest na plaszczyznie styku ze skrzynia biegow, lewy gorny rog patrzac na plaszczyzne. Srednica tloka w 1.3t i 1.4t jest taka sama, pojemnosc jest zwiekszona skokiem walu. Wnioskujac po grubosciach pierscieni masz 1.3t.
- partyzantpl
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Uno 1.3T
Re: Silnik 1372cc Uno Turbo MK1
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine" target="_blank
Tu masz matrycę silników ze średnicą tłoka i wzniosem wału.
Tu masz matrycę silników ze średnicą tłoka i wzniosem wału.
-
- Obserwator
- Posty: 14
- Rejestracja: sob maja 20, 2017 4:30 pm
- Miejscowość: Olsztyn,Mrągowo,Ryn
- Auto: Uno 1.3T
Re: Silnik 1372cc Uno Turbo MK1
w lewej górnej części bloku powinieneś mieć oznaczenie dużej literki A, a na dole X2, literowo-liczbowe oznaczenie w zasięgu od 6axx-7mxxTurboUno pisze:Cześć!
Mam problem z weryfikacją wersji silnika i dostępnością części. Mam Uno Turbo MK1 z silnikiem 1372 cc (czyli nazywanym 1.4t?)
Przypuszczam, że ktoś już przy nim przede mną grzebał i nie mogę połapać się co dokładnie mam.
Na bloku widnieją oznaczenia 7M14 , M603AT.13 5997539
Wnioskuję po średnicy tłoka którą znalazłem w manualu Hynesa, że właśnie 1372cc ma bore 80.5mm, tyle właśnie mają moje tłoki.
Problem zaczyna się przy doborze pierścieni tłokowych, bo wszędzie do 1.4t grubość oferowanych pierścieni to odpowiednio: 1.5mm x 2.0mm x 3.0mm.
Taki komplet nie zadziała z moimi tłokami, bo pierścienie które teraz mam i są zużyte mają grubości: 1,3mm x 1.8mm x 3,7mm, trzeci pierścień, olejowy,nawet zużyty jest dużo grubszy niż te oferowane na sprzedaż. Numery jakie odczytałem z tłoka: 5999584 / 3323.6 / A930.
Czy ktoś może mi pomóc rozwikłać zagadkę z czego są to tłoki? Ewentualnie, może macie jakiś patent na komplet innych tłoków o średnicy 80.5mm które będą dostępne w kpl. z pierścieniami i będzie można je zastosować do 1372 cc turbo?
Dzięki i pozdrawiam
Mogę się mylić, ale
blok jest z una mk1, wczesnej wersji; nie wiem jaki masz wał, ale korby musisz mieć z tego też silnika bo te z 1.4t z większym skokiem nie wejdą bez modyfikacji, co do tłoków to raczej te 1.3T