Ecu master podłączenie!!!
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Ecu master podłączenie!!!
Bedzie tragicznie bez dobrze zrobionej konwersji, oczywiscie chodzi mi o FIT
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Ecu master podłączenie!!!
Wszystko jasne Powoli będę się z tym bawił
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: Ecu master podłączenie!!!
A na czym stroiłeś do tej pory?
Rób FIT, przy konwersji ważne, aby w miarę dobrze ogarnąć wolne obroty, żeby zawór wolnych obrotów nie świrował.
Do MapSwitcha po konwersji wepnij sobie sondę, żeby mieć jakaś korekcję, jak turbomaniak napisał w trzeba wybrać Modify zero przy Analog Out.
Czasy wtrysku na wolnych można sobie "dobrać" przez dobór Dividera, nawet 630ccm w full groupie da się stabilnie wystroić na wolnych w 1.6; oczywiście dochodzi kwestia wałka rozrządu, stopnia sprężania, itp., więc nie każdy przypadek da się ogarnąć.
Rób FIT, przy konwersji ważne, aby w miarę dobrze ogarnąć wolne obroty, żeby zawór wolnych obrotów nie świrował.
Do MapSwitcha po konwersji wepnij sobie sondę, żeby mieć jakaś korekcję, jak turbomaniak napisał w trzeba wybrać Modify zero przy Analog Out.
Czasy wtrysku na wolnych można sobie "dobrać" przez dobór Dividera, nawet 630ccm w full groupie da się stabilnie wystroić na wolnych w 1.6; oczywiście dochodzi kwestia wałka rozrządu, stopnia sprężania, itp., więc nie każdy przypadek da się ogarnąć.
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Ecu master podłączenie!!!
det3 (świnia) + maf 3 cale większe wtryski i to wystarczało.
co do czasów wtrysku to boje się o LPG żeby mi później chciało to chodzić
A ta mapę po konwersji będę mógł sobie w razie potrzeby korygować w trybie FI
co do czasów wtrysku to boje się o LPG żeby mi później chciało to chodzić
A ta mapę po konwersji będę mógł sobie w razie potrzeby korygować w trybie FI
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: Ecu master podłączenie!!!
Jak dobrze dostroisz PB i ustawisz Divider, to raczej bez problemu LPG(to i tak dalej będzie w sekwencji) też pójdzie po tym, szczególnie, że ECU nie jest zbyt zaawansowane diagnostycznie i nie będzie protestowało wiecznym trybem awaryjnym:)
Mapę konwersji możesz zmodyfikować w każdej chwili, ale nie mając już przepływki(Analog In do podglądu) na pokładzie, trudniej będzie wyczuć co potrzeba zrobić.
Ważne, aby przed konwersją maksymalnie sprecyzować przedział Deflection(czyli zakres MapSensora w Twoim wypadku), żeby nie tracić "rozdzielczości" mapy. W FI możesz już sobie sam zdefiniować jak ma wyglądać podziałka obciążenia:)
Mapę konwersji możesz zmodyfikować w każdej chwili, ale nie mając już przepływki(Analog In do podglądu) na pokładzie, trudniej będzie wyczuć co potrzeba zrobić.
Ważne, aby przed konwersją maksymalnie sprecyzować przedział Deflection(czyli zakres MapSensora w Twoim wypadku), żeby nie tracić "rozdzielczości" mapy. W FI możesz już sobie sam zdefiniować jak ma wyglądać podziałka obciążenia:)
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Ecu master podłączenie!!!
divider ustawie na 1 albo 2 to zależny jak to będzie pracować, czy w miarę stabilnie czy nie i jakę czasy wyjdą ale to będę mógł spróbować tak i tak .
Co do mapy konwersji to ja to zrobiłem tak, ze wykorzystałem loga z przed kilku miesięcy dość długi log, przy upalaniach i hamowaniach silnikiem . Klikiem na maf do map mapa wyszła fajnie zapełniona o taka https://naforum.zapodaj.net/1eb841efc3f4.png.html" target="_blank" , i odłączyłem przeplywke zwarłem styki do masy ustawiłem sobie analog out ofset na maksa 2,47v. zacząłem tak poprawiać mape aby motor się zbierał i jechał . trochę podglądałem koretky ecu po sondzie i to wszystko.
Cały szkopuł w moim przypadku, polega na tym ze nie jestem w stanie teraz zrobić dobrego loga, bo na krótkim dolocie przepływomierz strasznie mąci przy schodzeniu z obrotów. I podpieranie się napięcie na an in w stosunku do an out da mi falowanie nisku afr przy schodzeniu i gaśniecie w efekcie wyjdzie kijowa mapa konwersji.
Kurde jak bym wiedział ze skrócony dolot tak wpłynie na wskazania MAF, to bym na starym kolektorze zrobił logi i miał bym pewność . Teraz trzeba coś wykminić
Co do Deflection(czyli zakres MapSensora ) to jest ok od -0,75 hamowanie silnikiem do1,5b bo tyle seryjny map ogarnia, a w piku i tak dmucham więcej , jak bym ustawił na 1b to wtedy rozdzielczość by mi wzrosła i zapewnie można by było to lepiej dokładniej ustawić. Ale znowu na takim doładowaniu to huj-a nie jazda słabego ma kopa
Co do mapy konwersji to ja to zrobiłem tak, ze wykorzystałem loga z przed kilku miesięcy dość długi log, przy upalaniach i hamowaniach silnikiem . Klikiem na maf do map mapa wyszła fajnie zapełniona o taka https://naforum.zapodaj.net/1eb841efc3f4.png.html" target="_blank" , i odłączyłem przeplywke zwarłem styki do masy ustawiłem sobie analog out ofset na maksa 2,47v. zacząłem tak poprawiać mape aby motor się zbierał i jechał . trochę podglądałem koretky ecu po sondzie i to wszystko.
Cały szkopuł w moim przypadku, polega na tym ze nie jestem w stanie teraz zrobić dobrego loga, bo na krótkim dolocie przepływomierz strasznie mąci przy schodzeniu z obrotów. I podpieranie się napięcie na an in w stosunku do an out da mi falowanie nisku afr przy schodzeniu i gaśniecie w efekcie wyjdzie kijowa mapa konwersji.
Kurde jak bym wiedział ze skrócony dolot tak wpłynie na wskazania MAF, to bym na starym kolektorze zrobił logi i miał bym pewność . Teraz trzeba coś wykminić
Co do Deflection(czyli zakres MapSensora ) to jest ok od -0,75 hamowanie silnikiem do1,5b bo tyle seryjny map ogarnia, a w piku i tak dmucham więcej , jak bym ustawił na 1b to wtedy rozdzielczość by mi wzrosła i zapewnie można by było to lepiej dokładniej ustawić. Ale znowu na takim doładowaniu to huj-a nie jazda słabego ma kopa
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Ecu master podłączenie!!!
I jak tam? Byly juz jakies testy?
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Ecu master podłączenie!!!
Nie jeszcze nie bo kurde na wewnątrz -15 a w garażu nie chce smrodzić spalinami ,
Dzisiaj bym przerobił wiązkę na FI ale nie wiem czy z ta mapa konwersji będzie to chodzić
Dzisiaj bym przerobił wiązkę na FI ale nie wiem czy z ta mapa konwersji będzie to chodzić
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Ecu master podłączenie!!!
No to wsiadaj w samochod i rob nowa konwersje, z wolnymi orotami a dokladniej z zejsciem na wolne poradzisz sobie tak jak pisalem, dluga gorka i hamujesz silnikiem do obrotow jak na wolnych
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: Ecu master podłączenie!!!
Ale mam problem taki ze na krótkim dolocie przeplywka właśnie w tym momencie hamowania podbija napięcie , i afr leci na 10 =falowanie i gaśnie. A wtedy mapa wyjdzie chyba nie za ciekawa ?
A ciul idę spróbować skupie się najbardziej na podciśnieniach i hamowaniem silnikiem A bova mam odłączyć aby nie upuszczał
A ciul idę spróbować skupie się najbardziej na podciśnieniach i hamowaniem silnikiem A bova mam odłączyć aby nie upuszczał
Ostatnio zmieniony wt lut 27, 2018 11:30 am przez punto 1.6, łącznie zmieniany 1 raz.
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Ecu master podłączenie!!!
Nie bedziesz mial tego problemu jesli zrobisz tak jak pisze, nic nie bedzie podbijalo przeplywu. Jestes na gorce, puszczas gaz i ladnie logujesz wartosc z przeplywki az do wolnych obrotow