Ecu master podłączenie!!!

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: dziabi3 »

kolego ten schemat co był podany to miał błąd

do zapłonu pgt trzeba ciąć jeden przewód

tniesz kabel 47 ecu od strony sensora podpinasz do wejścia nr 9 ecumastera a 5 ecumastera podpinasz do drugiego konca kabla 47 co leci do ecu pb
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: dziabi3 »

14 pin ecu to masa
7 pin ecu przepływka
45 pin ecu to czujnik temp cieczy
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: dziabi3 »

jak co to mam dokładny schemat , napisz to ci pośle
dziabi3
Aktywny użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
Miejscowość: Bydgoszcz
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: dziabi3 »

INFO dla tych co chcą usunąć całkowicie przepływkę , bo ja sie z tym męczyłem parę dni.

Po konwersji Maf na Map w punto gt trzeba zewrzeć pin 1 i 2 w wtyczce przepływomierza, 1 to jest masa zasilania przepływki a 2 masa analogowa dla sygnału ilości masy powietrza. Oryginalnie to połączenie było wykonane w przepływce ale jeśli ją usuwamy logiczne jest to że to połączenie trzeba zrobić w wtyczce aby komputer mógł właściwie odczytać sygnał emulowany prze ECUMASTERA.
G1odz!k
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: pt kwie 08, 2011 7:12 pm
Miejscowość: Lubla. 50km od Rzeszowa
Auto: Punto GT

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: G1odz!k »

Czy uruchamianie kontroli startu pod analog3 mogę podłączyć pod pin12 w det3 czyli wyjście +5V do zasilania dodatkowych czujników (np. map sensor)?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: ZibiUT »

Nawet musisz to tak zrobić.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
kstelmach
Obserwator
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 14, 2013 4:37 pm
Miejscowość: wawa
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: kstelmach »

Posiadam w aucie emu czyli to też ecumaster seryjne uno 1.4 n/a Czy pomogł by ktoś w wystrojeniu na ulicy chociaż, lub jakaś ciekawa osoba firma. Zbyniu pewno zajety kto wolniejszy
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: ZibiUT »

Czemu zajęty? Napisz mi emaila co i jak albo na prv to pomyślimy co jeszcze do zrobienia.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
kstelmach
Obserwator
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 14, 2013 4:37 pm
Miejscowość: wawa
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: kstelmach »

Zbyniu Pv wysłany czekam na odpowiedź.
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: punto 1.6 »

Panowie czy za pomocą DET3 idzie zblokować sygnał z MAP w PGT tak aby do sterownika nie dochodziło wyższe napięcie podpowiadacze np 0,8 bara :?: .

chciał bym tak zrobić żeby ECU myślał ze śmiga na 0,8b a w rzeczywistości puszcze mu 1,2b :wpysk:
tylko nie pisać ze coś się wysra to biorę na klatę :D
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: ziuzio »

Jak wepniesz się w ten MAPsensor, to tak; tylko wtedy już nie obrobisz przepływki DETem:).
Seryjny Map świruje dopiero powyżej 1.5bara i to głównie w sterownikach jeszcze bez immo. Ładuj 1.4 śmiało, jak tylko masz paliwa w zapasie i nie stuka.
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: punto 1.6 »

Tak oczywiście odcinam sygnał MAP w ecu i przepuszczam go przez np DEt-a . tylko jak użyć do tego DET-a :?
PS- żeby przepuścić tak myk przez DET-a potrzebuje wyjście to które używam do korekcji MAF-a :?: .

chce zablokować możliwość cofania zapłonu sterownikowi , który powyżej powiedzmy 1b bardzo cofie zapłon (takie zabezpieczenie).
i co mi z tego ze mu dmuche 1,4 bara tyle ładowałem w CR 9,5 jak przy wyższych obrotach zetnie mu kilkanaście stopni ,wtedy jest tylko grzanie powietrza i strata mocy


Dlatego che spróbować co się stanie jak wcisnę ciemnotę sterownikowi ze jedzie na 0,8 , zaplon będzie agresywny nawet przy wyższym doładowaniu.
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: ziuzio »

W Decie masz tylko jedno wyjście analogowe, więc albo Maf albo Map:).
Podglądałeś dane/logi z ECU, że wiesz jak bardzo cofa zapłon Twój sterownik?
Najpierw sprawdź odczyty ECU, potem posłuchaj silnika; a jak masz pewność, że jest pole do popisu na tym paliwie, które lejesz, to można zawsze DETem cyknąć zapłon do przodu:)
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: punto 1.6 »

jak wygląda czas wtrysku w trybie FI powiedzmy na batch fire na wtryskach 350-500ccm. Pytam bo muszę wiedzieć czy lpg ogarnie
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Ecu master podłączenie!!!

Post autor: turbomaniak »

Ogarnie, mnoznik bedziesz mial w okolicach 1,8-2,0 na wolnych
ODPOWIEDZ