PGT napięcie na pierburg kiedy?
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
PGT napięcie na pierburg kiedy?
Witam , mam pytanie może ktoś sprawdzał i wie , czy przy odpalonym aucie (wolne obroty) pierburg ma zamknąć przepływ pomiędzy turbo a gruszką ?
bo po podłączeniu pierburga nie mam overbostu , ciśnienie jest na poziomie 0,8b, i żebym jak cisną więcej nie będzie
bo po podłączeniu pierburga nie mam overbostu , ciśnienie jest na poziomie 0,8b, i żebym jak cisną więcej nie będzie
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
Odepnij wężyki od pierburga i wsadź sobie mbc prawdopodobnie zaczął Ci szwankować ten zawór który jest wadliwy niestety. Wtedy będziesz mógł manualnie sterować doładowanie i mieć większą kontrolę na nim.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
Pierburga podpiąłem na próbę chciałem zobaczyć czy będzie overbost,
ale nie ma i podejrzewam ze ma to związek, z tym ze powyżej 0,8b odcina paliwo losowo na różne wtryski.
bo sam zaworek pod zasilaczem działa dobrze
ale nie ma i podejrzewam ze ma to związek, z tym ze powyżej 0,8b odcina paliwo losowo na różne wtryski.
bo sam zaworek pod zasilaczem działa dobrze
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
Ale co masz zużyta przepływ?? Masz podpięty czujnik stuku do bloku?? Po czym twierdzisz że odcina wtryski??
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
- nie kumamAle co masz zużyta przepływ??
stukowy jest przykręcony do bloku, a czasy wtrysku obserwuje na laptopie używając do tego sterownika LPG
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 1342
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
+12V jest na stałe; wtedy kiedy ma pracować zawór na drugim kabelku pojawia się "-", w dużym uproszczeniu:).
Na wolnych obrotach Pierburg jest otwarty między ciśnieniem a WG.
To, że zaworek na aku przymknie przepływ w kierunku ciśnienie-WG nie oznacza wcale, że będzie pracował prawidłowo w momencie sterowania go pwm-em przez seryjny sterownik.
Jeśli turbawka jest w stanie napompować powyżej 1.2 z odpiętym wężykiem od WG, to najlepiej sprawdzić czy pojawia się sterowanie i +12V na kabelkach. Jeśli tak, to zainwestuj w niezniszczalnego MACa zamiast oryginalnego Pierburga; ewentualnie zamontuj MBC i możesz sam się bawić doładowaniem:)
Na wolnych obrotach Pierburg jest otwarty między ciśnieniem a WG.
To, że zaworek na aku przymknie przepływ w kierunku ciśnienie-WG nie oznacza wcale, że będzie pracował prawidłowo w momencie sterowania go pwm-em przez seryjny sterownik.
Jeśli turbawka jest w stanie napompować powyżej 1.2 z odpiętym wężykiem od WG, to najlepiej sprawdzić czy pojawia się sterowanie i +12V na kabelkach. Jeśli tak, to zainwestuj w niezniszczalnego MACa zamiast oryginalnego Pierburga; ewentualnie zamontuj MBC i możesz sam się bawić doładowaniem:)
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
ziuzio dzięki o takie info mi chodziło
Ogólnie jest tak ze jeżdżę na MBC ,ale w ramach testu podłączyłem wężyki do pierburga ,
pierburg daje 0,8b max
jak podłącze ciśnienie do WG omijając zaworek to daje 0,5b
a po odłączeniu WG leci ponad 1,2b ,
i wychodzi na to, ze pierburg się za szybko otwiera i nie ma overbostu, i teraz czy to jest spowodowane tym ze jest zepsuty zaworek , skoro zamyka przepływ już przy podaniu 6,5v , oczywiście może być tak ze się przecina i ecu nie może go wysterować.
Lub jakiś czujnik podaje blednę pomiary, mapa w kompie wykluczam bo testowałem na 3-ECU i na każdym to samo
co jeszcze jest powiązane z ilością doładowania
przeplywek testowałem z 8 różnych, na jednych się lepiej wkręca na innych gorzej , ale na każdych jest ten sam problem ze pow 0,8b losowo odcina paliwo na ułamki seknd ,co prowadzi do szarpania
Ogólnie jest tak ze jeżdżę na MBC ,ale w ramach testu podłączyłem wężyki do pierburga ,
pierburg daje 0,8b max
jak podłącze ciśnienie do WG omijając zaworek to daje 0,5b
a po odłączeniu WG leci ponad 1,2b ,
i wychodzi na to, ze pierburg się za szybko otwiera i nie ma overbostu, i teraz czy to jest spowodowane tym ze jest zepsuty zaworek , skoro zamyka przepływ już przy podaniu 6,5v , oczywiście może być tak ze się przecina i ecu nie może go wysterować.
Lub jakiś czujnik podaje blednę pomiary, mapa w kompie wykluczam bo testowałem na 3-ECU i na każdym to samo
co jeszcze jest powiązane z ilością doładowania
przeplywek testowałem z 8 różnych, na jednych się lepiej wkręca na innych gorzej , ale na każdych jest ten sam problem ze pow 0,8b losowo odcina paliwo na ułamki seknd ,co prowadzi do szarpania
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Spamer :P
- Posty: 1342
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
Oryginalny Pierburg ma taką gumkę w środku i w pewnym wieku przy zadanym przez ECU pwmie nie przymyka już przepływu tak jak nówka, dlatego trzeba go zmienić na nowego Pierburga lub porządnego MACa:).
Oczywiście na wszelki wypadek sygnał z ECU trzeba sprawdzić np. na oscyloskopie i porównać z tym co powinno być, bo jest jeszcze opcja uwalonej końcówki mocy sterującej Pierburgiem. Ale jeśli testowałeś 3 inne ECU, to też można to wyeliminować.
Oczywiście na wszelki wypadek sygnał z ECU trzeba sprawdzić np. na oscyloskopie i porównać z tym co powinno być, bo jest jeszcze opcja uwalonej końcówki mocy sterującej Pierburgiem. Ale jeśli testowałeś 3 inne ECU, to też można to wyeliminować.
- punto 1.6
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
- Miejscowość: Przemyśl
- Auto: Inne
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
Dobra dzięki za wyjaśnienie będę coś myślał nad tym fantem .
Planuje być w maju w wawie to może do kogoś podjadę na diagnozę
Planuje być w maju w wawie to może do kogoś podjadę na diagnozę
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 9:05 pm
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Auto: Inne
Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?
dokładnie mówiąc pierburg ma 2 gumki na obu końcach dwustronnego tłoczka
jak nie podajesz napięcia to pierburg zamyka 1 króciec a udrażnia 2 a jak podasz napięcie to sytuacja się odwraca , to taki rozdzielacz i jak teraz masz uszkodzoną jakąś gumkę to kicha. one się lubią odklejać a jak źle podłączysz go to już wo gule kicha.
Zbierają one straszny syf w sobie , ja wymywam w ropie zawsze przepłukując go cyklicznie podłączając zasilanie i na koniec testuje szczelność, lecz też będę musiał kupić zamiennik z intercars bo mój już pracuje dziwnie
jak nie podajesz napięcia to pierburg zamyka 1 króciec a udrażnia 2 a jak podasz napięcie to sytuacja się odwraca , to taki rozdzielacz i jak teraz masz uszkodzoną jakąś gumkę to kicha. one się lubią odklejać a jak źle podłączysz go to już wo gule kicha.
Zbierają one straszny syf w sobie , ja wymywam w ropie zawsze przepłukując go cyklicznie podłączając zasilanie i na koniec testuje szczelność, lecz też będę musiał kupić zamiennik z intercars bo mój już pracuje dziwnie